Allerbeste uitlaat voor 70cc Athena Racing??

Status
Not open for further replies.
ja,als je echt precies de goede uitlaat wil hebben, moet je er 1tje op maat laten maken.. kost veel geld, maar hebje ook wat.
 
ja das idd zo.....is altijd het beste maar wil het iets simpeler houden........ik rij op dit moment nog met DPR 50 pijp en doet het best redelijk....is heel fel op t gas alleen doortrekken valt nog beetje tegen!
Ik denk dat ik toch voor de C16 ga.....
 
Originally posted by mhrdna
ja,als je echt precies de goede uitlaat wil hebben, moet je er 1tje op maat laten maken.. kost veel geld, maar hebje ook wat.

@albert: Je zei zelf al; Ik wil de beste uitlaat voor mij cilinder, maakt niet uit wat het kost. Naja dan moet je naar een op maat gemaakte uitlaat gaan kijken. Enige nadeel is, dat als je bijvoorbeel over gaat op een Malossi MHR Speed ofzo, dat je dan niet echt veel meer aan je uitlaat hebt... Dus als je geen verdere toekomstplannen met een andere cilinder hebt, zou ik gewoon voor de op maat gemaakte uitlaat gaan :!
 
ja dat is ook zo...ik wil er best wat voor uitgeven maar als ik idd ooit nog met een Speed ofzo wil gaan rijden heb ik nix meer aan die uitlaat....

en ik wil het denk ik toch niet voor altijd bij deze cilinder houden dus das nog ff mijn twijffel...
 
zou ik voor C20 gaan, die loopt btr op een speed/evo/manston...
(als je die tenminste ooit gaat kopen :p)

En daarna kan je altijd nog voor een berekende uitlaat gaan, toch? :)
 
Maar zit er nou veel verschil tussen de ovaal en vlinder. Ik hoorde dat de athena vlinder niet zo goed getimed was. Is de vlinder ongeveer gelijk aan de hebo ng en misschien evo untuned.

En die cilinder die jij hebt is de athena sport(ovaal) neem ik aan.
 
evo untuned, die nieuwere dan, is wel behoorlijk snel hoor. denk wel sneller getimed dan Athena vlinder.
 
Maar is die Stage6-cilinder ongeveer gelijk aan de Athena(ovaal) die ik heb of wordt hier de 'vlinder' bedoeld??

Ik ben nogsteeds opzoek naar een goede uitlaat en als ik inderdaad naar de testbankresultaten kijken van die Stage6-cilinder dan vind ik de C20 er wel heel goed uitkomen!!

Maar ik wil wel ff zeker weten dat die stage6-cilinder te vergelijken is met mijn Athena 'ovaal' omdat die denk ik iets minder toeren zal draaien dan de Athena 'vlinder' en de C20 toch best wat toeren nodig heeft?!
 
ja, heb dus zelf de 'sport' en ik ben toch bang dat de C20 iets TE is gezien de toeren die hij nodig heeft!?
Weet iemand misschien hoeveel toeren mijn Athena sport 'ovaal' ongeveer moet draaien??
 
Originally posted by beta-rider
Maar zit er nou veel verschil tussen de ovaal en vlinder. Ik hoorde dat de athena vlinder niet zo goed getimed was. Is de vlinder ongeveer gelijk aan de hebo ng en misschien evo untuned.

En die cilinder die jij hebt is de athena sport(ovaal) neem ik aan.

Punt 1: een NG is traag getimed, een Hebo alu ovaal is zelfs sneller... Sterker nog, een NG zit meer op DR-niveau, maar wordt door de vlinderpoort als interessant beschouwd...

Punt 2: een Athena/Hebo Alu loopt lekker met Athena Racing/For Race/Yasuni R/Shot-achtige uitlaten... Flink getuned komt een C16/Evo-pijp [oud type!] om de hoek kijken...

Punt 3: een Athena vlinderpoort is aanzienlijk sneller dan een Hebo/Athena ovaal... Deze cilinder loopt ook prima met een C16-achtige uitlaat...

Punt 4: een Athena vlinderpoort haalt het echt niet bij een huidige generatie Evo-cilinders hoor... Snap sowieso niet dat je Hebo NG en Evo70 in een adem kan noemen...
 
sorry, ben ik misschien niet helemaal duidelijk in geweest! Ma de meeste mensen hebben het dan toch over de C16?? C20 is duidelijk TE en C16 komt zeker beter in de buurt.

Maar op een DPR na ook de allerbeste???
 
Ben ik het niet mee eens , @ mina doet een C-16 het zelfs zeer goed op een Polini Corsa 70.

Dus op een Athena ovaal zou die t ook cker goed doen , iig cker beter als bijv. een R.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top