Uitlaat berekenen met Java

C4rN said:
Sorry dat ik het vraag, maar ik snap niet wat je nou precies wil testen?
Een vergelijking maken van de uitlaten die verschillende uitlaat calculators geven. Belangrijk is dat je wel alles uitrekend voor hetzelfde blokje, anders zie je de verschillen niet.



Kan iemand deze waarden verifieren (controleren op juistheid... +ralf+)?
 
NeoHippie said:
Een vergelijking maken van de uitlaten die verschillende uitlaat calculators geven. Belangrijk is dat je wel alles uitrekend voor hetzelfde blokje, anders zie je de verschillen niet.



Kan iemand deze waarden verifieren (controleren op juistheid... +ralf+)?

wat ik nu even niet snap he... nu bereken je een uitlaat maar er moet nog een bocht op komen die je hele berekening weer doet veranderen.

Dus mis ik iets , of denken ze dat een bocht niks doet met de pijp ofzo?
 
A-Bizar said:
wat ik nu even niet snap he... nu bereken je een uitlaat maar er moet nog een bocht op komen die je hele berekening weer doet veranderen.

Dus mis ik iets , of denken ze dat een bocht niks doet met de pijp ofzo?

Wat denk je dat het meest linkse deel moet voorstellen ?
 
Hier de specs van het blok waar alle uitlaten voor gaan worden berekend. Eens kijken wat voor onzinnige resultaten sommige uitlaat berekenings progamma's zullen verzinnen. Als er geen op of aanmerkingen komen op deze gegevens kunnen met de 2 inmiddels bekende programma's al uitlaten worden getekend. Heb jij een ander programma? Bereken dan een uitlaat op basis van onderstaande gegevens, ivm vergelijk! Post even het eindscherm in dit topic.

De voorlopige specificaties:

Piagio carters
Mallossie MHR cilinder

Cilinderinhoud: 69,9 [cm^3]
Uitlaat opening: 193 [graden]
Maximale toerental: 13.500 [omw/min]
Uitlaatpoort diameter: 27 [mm]
Lengte uitlaatpoort: 33 [mm]
Uitlaat temperatuur: 550 [graden C]
Compressieverhouding: 1:15
Oppervlakte uitlaatpoort: 600-650 [mm^2]


Kan iemand deze waarden verifieren en waar mogelijk aanvullen?

*EDIT* VOORLOPIG WORDEN IN DEZE POST DE WAARDEN AANGEPAST *EDIT*
 
Last edited:
Deck is inpricipe niet interessant als je de timingen en de compressieverharing hebt.

Wat betreft oppervlakte uitlaatpoort ik denk dat 600-650 mm^2 wel ok is.

Uitlaat gas temperatuur lijkt 550 graden me wel een waarde om te hanteren (ik heb zelf een uitlaatgas temp meter in me racer zitten deze geeft waardes aan van 550 tot 650 graden op zo'n 15 cm afstand, e.e.a. afhankelijk van buitentemp, aangezien de rest van de uitlaat koeler is lijkt 550 graden me wel ok)

Compressieverhouding van 15:1

Cilinder volume komt met 69,9 cc wel aardig in de buurt van de 70 cc lijkt me ;)

Verder is de voorbocht diameter iets kleiner, zo rond de 27 mm bij een std Speed.
 
Als er deze week geen op- en/of aanmerkingen komen op bovenstaande specs zullen ze definitief worden en in de eeste post worden gezet. Het maakt eigenlijk niet erg veel uit of de gegevens 100% overeen komen met de MHR cilinder. Als het allemaal maar reeële waarden zijn. Ook zal ik dan de 2 reeds bekende programma's in dit forum even invullen.
 
Ziet er niet verkeerd uit die site en lijkt me wel handig. Alleen ik ken geen woord Engels, dus heb er weinig aan:L
 
Ronnie said:
Ziet er niet verkeerd uit die site en lijkt me wel handig. Alleen ik ken geen woord Engels, dus heb er weinig aan:L

ik zal ns kijke of ik dit ergens ´´legaal´´ kan downloaden, voor die prijs van 93 euro....
 
wow een dikke kick aan de topic:).. maar altijd handig die progje`s,, tog keer een paar las apparaten aanschaven,( kvolg nu opleiding metaal dus leer vanalles;) )
 
Back
Top