zelf uitlaat berekenen met computer.

nee, de powerband wordt bepaald door carburateur, cilinder, en uitlaat. De vario zorgt er voor dat je constant in het toerental rijdt met meeste vermogen, waarom worden testruns anders gedaan met geblokkeerde vario
 
Originally posted by Buubdaman
nee, de powerband wordt bepaald door carburateur, cilinder, en uitlaat. De vario zorgt er voor dat je constant in het toerental rijdt met meeste vermogen, waarom worden testruns anders gedaan met geblokkeerde vario

als jullie et beter weten, ok!|(
 
mja, het zou best kunnen dat je gelijk hebt, maar dan zou je dus op een RS een hele andere uitlaat moeten berekenen..?
 
Originally posted by Buubdaman
mja, het zou best kunnen dat je gelijk hebt, maar dan zou je dus op een RS een hele andere uitlaat moeten berekenen..?

idd, die heeft langer een topvermogen nodig om een beetje te kunnen rijden, een scooter kan je redelijk precies afstellen met toerenteller lijkt me..
 
ja, maar aan dat topvermogen kom je niet door uitlaat + carb + cilinder.... Waarom liep anders die RS van ramey ook goed op de speed uitlaat voor pia?
 
Hm dat programme slaat op niet al te veel...

Als ik met m'n programma's reken kom ik tochwel betere resultaten uit.

Ik heb net m'n berekende uitlaat die ik alreeds in papier heb uitgewerkt is op m'n project gehangen om te kijken hoe het stond.

uitlaat-proj.JPG


foto is uitlaat zeer vaag wit van kleur komt waarschijnlijk door combinatie zon, wit papier en flits...

uit.JPG


deze is duidelijker
 
Last edited:
Originally posted by Buubdaman
ja, maar aan dat topvermogen kom je niet door uitlaat + carb + cilinder.... Waarom liep anders die RS van ramey ook goed op de speed uitlaat voor pia?

dus jij denkt dat er geen verschil zit tussen een uitlaat van een schakel en van een scooter behalve de pasvorm?? en verder denk jij ook dat de vorm van de uitlaat niets te maken heeft met de (breedte van) powerband/?
 
190 graden uitlaatpoortduratie en 10000 rpm is ook niet zo effectief. Helemaal gezien het lage BMEP waar je mee zit met 1 versnelling bij een puch :).
 
Hehe, t is ook meer een expiriment dan echt werkelijk een superserieus project.
Al reed maria @ jubbega met precies dezelfde timing (spoelers had hij dacht ik heel iets anders)
Blok heeft trouwens al wel gelopen (met kettingzaag ontsteking (binnenroter!) en veel te kleine 15mm, gasreactie is erg lekker :#
Ik rij nu met yamaha dt cilinder op puch met ook een behoorlijk hoge timing en dat loopt eigelijk perfect ,zelfs onderin valt er mee te leven.
Hij komt zowizo onder een miniracer dus met redelijk lichte tandwielen dus je zal vrij weinig lasthebben van het weinige vermogen onder
 
Originally posted by JohanS
dus jij denkt dat er geen verschil zit tussen een uitlaat van een schakel en van een scooter behalve de pasvorm?? en verder denk jij ook dat de vorm van de uitlaat niets te maken heeft met de (breedte van) powerband/?


dat denk ik wel, en weet ik ook. Misschien fout voorbeeld die schakels erbij...
in ieder geval heeft vario er nix mee te maken, die bepaalt met welk toerental je rijdt. Absoluut NIET de breedte van je powerband
 
Originally posted by Buubdaman
dat denk ik wel, en weet ik ook. Misschien fout voorbeeld die schakels erbij...
in ieder geval heeft vario er nix mee te maken, die bepaalt met welk toerental je rijdt. Absoluut NIET de breedte van je powerband

dat zeg ik ook helemaal niet, maar wat ik dus wel bedoel is dat er een verschil zit in de breedte in powerband tussen een schakel en een scoot, zieje.
 
Idd, bij een scooter kan je door het vario systeem voor een veel hoger piekvermogen gaan dan je bij een schakel kunt doen, ivm benodigde breedte van powerband om het rijdbaar te houden. Lijkt me vrij duidelijk.
 
Dat je een powerband breed kan maken oke, voor crossers en alles. Ik denk niet dat je een powerband echt smal kan krijgen, niet zonder roterende inlaat..?
Brede powerband is op een scooter ook niet echt nadelig trouwens maargoed.
 
Ok, sorry heel effe wat rechtzetten, ik dacht dat johan S met deze post bedoelde


quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Originally posted by terror-hardcore
wat heeft de vario met een uitlaat te maken dan¿¿
lijkt mij niks maarjah kan het fout hebben
--------------------------------------------------------------------------------



breedte van powerband
---------------------------------------------- /quote

dat de vario de breedte van de powerband bepaald... Hier zat ik dus over te zeiken...

En ik denk dat je bedoelde, dat die proggies uitgaan, van een zo breed mogelijke powerband te maken, ipv heel hoog piekerig vermogen (wat dus bij een vario handiger is...)
toch johanS?

In dat geval sorry
 
Back
Top