Jasper V
Hej nog rol'n?
En weg is het hele binnenrotor idee.TuNiNg MeMbEr said:of je zou het op zoon manier moeten doen.
*plaatje*
*plaatje*
*plaatje*
*plaatje*
En weg is het hele binnenrotor idee.TuNiNg MeMbEr said:of je zou het op zoon manier moeten doen.
*plaatje*
*plaatje*
*plaatje*
*plaatje*
Dit was het resultaat van een middagje knutselen en wat ook nog werktmelf #50 said:denk niet dat er veel mensen zijn die zo nauwkeurig een ontsteking kunnen maken , teminste de gemiddelde low bugdet mannen(vrouwen mischien ook ) niet , komt nog bij dat een slimme low budget man juist WEL een bestaande rotor koopt omdat ie dan niet wekenlang bezig is met 1 rotor (en dan nog de vraag of ie werkt) , dan kun je beter in die tijd gaan werken , in die tijd dat je zelf een rotor zou kunnen maken verdien je waarschijnlijk genoeg geld om 1 te kunnen kopen...
er komt wel wat meer bij kijken dan ff een spoeltje wikkelen e.d. , je moet ook nog een bobine hebben , en wil je een curve hebben word het nog leuker , komt nog bij dat je niet even van huis tuin en keuken spullen ff een rotortje maakt , je bent ook speciaal materiaal en gereedschap/machines nodig...
en je moet dus weten welke waarders (weerstand etc.) je wilt/kunt gebruiken , oftewel er gaat ook nog research in zitten....
Project RR2 said:why is dat slechter dan ori? italkit rotor heb ook vast ontstekingtijdstip...
mhr#27 said:Dit was het resultaat van een middagje knutselen en wat ook nog werkt
Voor de rotor, stator en bobine moet je niet gaan lopen kutten en gewoon een bestaande als basis nemen.
mhr#27 said:Dit was het resultaat van een middagje knutselen en wat ook nog werkt
Voor de rotor, stator en bobine moet je niet gaan lopen kutten en gewoon een bestaande als basis nemen.
mhr#27 said:Voor de rotor, stator en bobine moet je niet gaan lopen kutten en gewoon een bestaande als basis nemen.
opzich is dat nog steeds een binnenrotor hoor..mhr#27 said:En weg is het hele binnenrotor idee.
Bij een selettra geeft de rotor een sinusvormig signaal aan de cdi.ABT said:Ik heb vorige week mijn selletra aan een osciloscoop gehangen om te kijken wat voor signaal hij geeft naar de CDI, maar daar werk ik niet echt veel wijzer van, hoe harder je draaide hoe hoger de spanning
T'is trouwens voor een programmeerbare CDI, die een vriend van me aan het maken is, alleen wilde die vanaf nul beginnen, dus zelf een pickup sensor maken en een 12V accu gebruiken.
Iemand tips?
Er is geen voordeel.churchester said:wat is het voordeel dan van jou cdi ???
Je verhaal klopt niet helemaal.Exision said:Als ik het zo bekijk heb je dus gewoon een rc tijd voor het tijdstip tesamen met een basis die door de gever getriggerd wordt.
Hij kan dus zijn ontstekingstijdstip veranderen met het aanpassen van de r of c in de kring (zo te zien de c ).
Deze schakeling kost ongeveer 5 euro ofzo. maar je hebt nogsteeds een bestaande rotor nodig ...
Tom Peugeot said:een foto van mijn binnenrotor. Hij moet nog worden ingegoten. De testbank gaat tot 15000 RPM. De ontsteking kan nog veel hoger. Hij geeft een ontstekingsvervroeging van 30graden bij 15000 RPM en van enkele graden bij 1000 RPM. De vervroeging als functie van het toerental, maar ook het ontstekingstijdstip zelf kan elektronisch worden gewijzigd, dus zonder de grondplaat te verdraaien. Sorry voor de bende. Die is al opgeruimd.