Uitlaat mina pasmaken @ pia

BartR.

Almost Retired!
ooii,

Ik zit er dus overna te denken om een mina uitlaat, pas te maken voor pia..
Ik vroeg me af of dit mogelijk was d.m.v. doorslijpen, en daarna de pijp ietsje te draaien en weer vast te lassen.

Is dit zo simpel, of komt er meer bij kijken. Goed lassen is het probleem niet.

Greetz bart.

PS: geen geblaat van waarom etc. alleen hoe ik dit passend moet maken.
 
Advertisement - register to remove this

stuur een pm naar blackwidow, die heeft voor rooienaar en Aprilia_area 51 een pia uitlaat naar mina gelast, dus weet hij waarschijnlijk ook hoe het ongeveer moet van mina naar pia

greetz michiel
 
Maak een bocht na jou wensen zodat de pijp goed past en gebruik dezelfde plaatdikte en las hem netjes.

Meer is er niet aan denk ik.

Of je meer vermogen ermee scoort? Dat is vraag 2, maar het passend krijgen is gewoon een bocht verzinnen en lassen :)
 
Arno said:
Maak een bocht na jou wensen zodat de pijp goed past en gebruik dezelfde plaatdikte en las hem netjes.

Meer is er niet aan denk ik.

Of je meer vermogen ermee scoort? Dat is vraag 2, maar het passend krijgen is gewoon een bocht verzinnen en lassen :)

Waarom zou je een nieuwe bocht gaan maken? :) De orriginele mina bocht zou ik gewoon aanpassen zodat ie past.Maar dan iig zorgen dat je hem niet korter of langer maakt.
 
ik d8t dat er tussen de mina en pia pijpen grote verschillen van lengtes en diktes zaten vandaar een nieuwe bocht maken,,

maar zoals altijd testen is weten,,
 
beta ark bruut! said:
ik d8t dat er tussen de mina en pia pijpen grote verschillen van lengtes en diktes zaten vandaar een nieuwe bocht maken,,

maar zoals altijd testen is weten,,

een bocht van een pia is langer dus van pia naar mina gaat wel zo. Maar als je van mina naar pia wilt zul je er zelf een stuk bij moeten lassen, maar het zal wel lukken.
 
Lijkt me dat je met een beetje inzicht het ding gewoon kan doorzagen/draaien/aan elkaar lassen zonder dat je moet verlengen oid. Als het op een peugeot kan moet het op een pia ook lukken lijkt me.
 
jammer dat je bij piaggio dat irritante subframe in de weg heb zitten meestal..
maar idd, als er piaggio uitlaten op een peugeot worden gezet, en mina hori op een mina verti (beunhaas) ,moet dit ook wel met gemak kunnen..
iig wel als iemand met een beetje ervaring het doet :)
 
Mol said:
Lijkt me dat je met een beetje inzicht het ding gewoon kan doorzagen/draaien/aan elkaar lassen zonder dat je moet verlengen oid. Als het op een peugeot kan moet het op een pia ook lukken lijkt me.

Klopt :)

Wij hadden gewoon eerst de flens @ scoot gemonteerd, uitlaat eronder gehangen, en kijken waar hij moest draaien/omhoog/omlaag.

Daarna op dat punt gewoon de uitlaat door de midden geslepen (meestal @ midden voorbocht). En de uitlaat gehouden waar hij moet komen te hangen.

Dan zie je dat je bv een klein hoekje van de voorbocht moet afslijpen om het lekker op elkaar te laten aansluiten, en lassen maar :)
 
Tyrone said:
niet pasgemaakt, maar tog.. :)




wel getest trouwens :)

AdiozZz

ik heb het ook geprobeerd te testen, maar het subframe werkte niet mee toen :p

als je je subframe bewerkt en een normale pia flens pakt en deze achterste voren zet zou dat imo moeten werken... miss iets om te proberen hendrik ?
 
Als het uiteindelik voor een topvermogen moet gaan zou ik het niet doen.
De schacht van de pia cilinder is anders dan die van de mina cilinder.

Hierin zal je waarschijnlijk gaan verliezen.
 
JohnB said:
Als het uiteindelik voor een topvermogen moet gaan zou ik het niet doen.
De schacht van de pia cilinder is anders dan die van de mina cilinder.

Hierin zal je waarschijnlijk gaan verliezen.

de mina vtm liep bij mol anders best aardig aan die grafiekjes te zien...
 
runner replica said:
moet toch gewoon lukken gewoon bocht er af sluipen pia er op en maar testen met lengte van je bocht diktes van matriaal

Anders praat je even lekker abn. Als je naar de foto kijkt van Tyrone, zie ik niet echt een mogelijkheid om het aan te passen door alleen maar slijpen, draaien en lassen :? Misschien is het bij een andere uitlaat wel mogelijk. Maar met alleen draaien en slijpen kom je er niet.
 
Njaa, tis iig voor een vriend van me met Speed04, en wil het ook even testen op de mijne.

Verder ben ik er niet over uit hoe ik de bocht ga fixen, maar de basis word een c30, en heel mss met een bocht van een speed 04, omdat hij deze heeft liggen met een deuk in de expansie. Zo niet, dan passen we de c30 bocht aan.

Dit alles word wss volgende maand na genemuiden gefixed. Of het winst oplevert? geen idee.
 
dan word het idd gewoon testen. Het zal iig totaal niet meer op de prestaties van een c30 gaan lijken als je m verbouwt met een 04 bocht.
Als jij m alleen al door slijpt en weer last dat ie past, kan er zo een paar mm verschil in zitten.
weg mooie berekening....

raad je dan eerder een dpr aan volgens jou berkeningen... dan heb je iig ook nog een pijp die niet 20 kilo weegt ( zoals de yasuni )
 
Back
Top