EVO 6 Uitlaat Mina Hor - Foto's

Folkert@MinaRally

Freude Am Fahren
:: EVO 6 Uitlaat Mina Hor - Foto's ::

Is nogal veel onduidelijkheid en/of verwarring over.

Weet het ook niet, maar ik kreeg deze link door en de pijp ziet er idd anders uit dan de pre 6 modellen. Hij heeft nog wel een knik, maar niet meer die "binnedoor" variant.

Kijk voor jezelf zou'k zeggen:


EVO 6
 
Advertisement - register to remove this

Dit is de evo 2 pijp voor min. en dat is de zelfde als de pics boven mij, geen evo 6 dus :p

polinievo2.jpg
 
Ziet er lekker kort uit die bocht, als deze pijp qua afmetingen equivalent is aan de Piaggio Evo6, dan is dit een heel erg bruut pijpje voor de Minarelli-mannen...
 
Toch wel...

Schijn bedriegt bij Minarelli uitlaten, kijk maar eens naar de eerste VTM pijp voor minarelli...

Originally posted by Enrico@nrg
Zo kort ziet die bocht er toch niet uit?
 
folkert de pics heb je zeker van een deen namens velo ? ik ahd ook al een discussie met hem in een duits forum...
 
Die foto's zijn verder nix bijzonders hoor... Die uitlaat is al een tijdje verkrijgbaar :) Heb er zelf ook al eens melding van gemaakt...
 
Euh die bocht is niet bruut nee? De Evo die ik wellis voor Mina heb gehad, had echt een heel andere kortere bocht..
 
Ik heb replies gezien waarin werd beweert dat de lengte weer niet belangrijk zou zijn (hang me er niet aan op) en alleen de mate van expanderen belangrijk was !!??!
 
Originally posted by Folkert@MinaRally
Ik heb replies gezien waarin werd beweert dat de lengte weer niet belangrijk zou zijn (hang me er niet aan op) en alleen de mate van expanderen belangrijk was !!??!

Dat klopt ook, maar met "bocht" wordt hier (en daar ook ) de Header bedoelt. Verder boeit de hoek van de bocht natuurlijk wel wat, je kan maar een bocht van een X aantal graden / cm maken omdat je anders prestatieverlies krijgt. (Zoals je begrijpt zal een 90 graden bocht niet echt lekker werken)
 
Last edited:
Originally posted by Folkert@MinaRally
Ik heb replies gezien waarin werd beweert dat de lengte weer niet belangrijk zou zijn (hang me er niet aan op) en alleen de mate van expanderen belangrijk was !!??!

Het gaat erom wat je onder "bocht" verstaat.

Neem een bepaalde diameter aan als "einde bocht" aangezien moderne uitlaten expanderen vanaf uitlaatpoort tot conus, waardoor er dus geen duidelijke bochtlengte zichtbaar is.

Dus neem bijvoorbeeld 45mm diameter als einde bocht, en ga vanaf dat punt de lengte tot aan het begin meten bij beide uitlaten, rekening houdend met de lengte van het uitlaatkanaal in de cilinder EN met overlapping van de uitlaatflens.

Pas dan kun je vergelijken, en dan zul je zien dat de bocht van deze Evo2 pijp praktisch net zo kort is als een Evo6 pijp, tenminste, dat vermoed ik.
 
Back
Top