EVO I vs. EVO II uitlaat --> Uitdraai

Originally posted by EGT
Het is vrij normaal bij scoot metingen om op de horizontale as van een grafiek de rijsnelheid te zetten en de verticale as het vermogen/koppel...

Maar jij gaat dus vertellen dat de bank met bijbehorende software van Tino ook door een nerd is gemaakt???



Wat ziet mijn oog, km/h op de horizontale as??? IDD..

Nee dat zeg ik niet, ik zeg dat het nergens op slaat om wel snelheid op de x te zetten, wat indd normaal is, maar dan wel hp erachter te zetten.

En dat komt overeen met wat folkert zegt, want het zijn dus toch geen km's...

162,44 km/h. ;)
 
ZUCHT

Die sensor op de bougie was lekker nutteloos, want er is zonder de vario blokkeren getest. Dus de eerste helft van de grafiek kan dan niet eens gemeten worden omdat de koppeling nog lang niet aangrijpt.

Je ziet meteen dat dit een grafiek is met werkende vario en ZEKER niet het vermogen per motortoerental geeft.

En ja, het is wel weer duidelijk dat de horizontale lijn gewoon banktoeren zijn. Op wat voor snelheid dit slaat is onduidelijk, omdat de omtreksnelheid natuurlijk pas bepaalt kan worden als je de dieameter van de rol weet.

Dus als je slim bent luister je even als EGT het allemaal uitlegt.
 
Originally posted by CHAzZ
EGT zegt toch dat het km's zijn?
en jij zegt dat je dat juist niet weet..

maar toch moek naar EGT luistere?
vaag

Als je nou goed het gelezen wat ik typte dat is het volgende:

Originally posted by EGT
Als je de grafiek goed had gelezen, dan zie je dat dit de snelheden van de rol zijn en zal denk ik 15255 rpm dus 152,55 km/h betekenen en 16244 rpm dan 162,44 km/h.

Dus ik zeg dat het de snelheid van de rol is, en WAARSCHIJNLIJK km/h bedoeld zal worden oid.....

Maar goed, ik denk dat we het momenteel er wel allemaal over eens zijn dat dit een run is waarbij de snelheid van de rol gemeten wordt met een werkende vario, of niet???
 
Originally posted by Folkert@MinaRally
Ok Ik heb het eens nagevraagd en die 16.000+ zijn wel degelijk ze motortoerental. Dit zegt de persoon dus zelf, vraag het mij verder ook niet.

In ze eigen woorden:

Ik vroeg:

"Just for the record those 16244rpm and the other rpm are rpm's of the dyno, not of the scooter right?"


Reply:

"There was a sensor mounted to the ignition. and it did HIGH rew. The Top speed is only around 110 km/t
And the Curve looks different when it changes between km/h and Rpm.

Allso I see what you meen on blocking the Vario. BUT. It was the Setup that the Evo one drove best with. The curve from the Pipe change is not the top one. But was a little bit lower (around 15.6 hp)"

Lekker geloofwaardig figuur dan, die er ook duidelijk veel van snapt (NOT) :|

Lekkere powerband van 3 tot 16k rpm 8P
 
Last edited:
Back
Top