squish @ athena vlinder? daardoor putjes in cil en kop?

Status
Not open for further replies.
nee, ik reed eerst met een helemaal originele ontsteking op 0,6 toen ging ie detoneren als een gek op 0,5 was het goed.
Later met rotor ook op 0,5 ging ook goed
 
Foto is vrij wazig, maar ik vind het er eigenlijk niet uitzien als detonatie. Dan ziet het oppervlak er aangevreten uit. Hier lijkt het gewoon dat er troep is tussengekomen. Wat voor filter gebruik je?

btw. hoe meet jij je squish (houd rekening met kanteling zuiger)
 
Hans F. said:
Foto is vrij wazig, maar ik vind het er eigenlijk niet uitzien als detonatie. Dan ziet het oppervlak er aangevreten uit. Hier lijkt het gewoon dat er troep is tussengekomen. Wat voor filter gebruik je?

btw. hoe meet jij je squish (houd rekening met kanteling zuiger)

ik heb met verschillende squisswaarden gereden maar nog nooit last gehad van detonatie (helemaal nog nooit btw) , ik had bij mijn evo50 setup (13,000tpm) gewoon de std onsteking met gewone spie erin en 0,7 squiss

ik heb iig bij 0,7 en 0,8 nooit problemen gehad , dus ik vindt het erg raar dat ie door een te ruime squiss gaat detoneren hoor

ik meet mijn squiss altijd door een stukkie tin in de breedte van de zuiger op de zuiger te plakken gelijk met de spoelpoorten en dan 3 keer rond draaien

zo krijg je iig een goede squiss waarde
 
ik heb nu me squish staan op 0,63 mm ideaal lijkt me toch..

maat wat je zet HTVI dat ik de squish dus krapper moet zetten..

ik zal het proberen weer de squish op 0,58 te zetten

ik meet dat btw d.m.v. stukje tin via bougie gat erin te stoppen.. en dan zuiger op en neer bewegen d.m.v. halfpouli ronddraaien (met veel kracht) en dan heb ik een "L" waarbij het laatste stukje geplet is.. en die meet ik op met een digitale-meter :)

onsteking heb ik nu vertraagt d.m.v. gaten groter gemaakt (van besvestiging) en toen me grondplaat naar rechts gedraaid...

maar ik zet morge zo snel mogelijk me squish op 0,58 *D



(ik vind het wel raar dat er in het athena boekje staat dat de squish op 0,7 mm moet staan :X )
 
quote:
"ik meet dat btw d.m.v. stukje tin via bougie gat erin te stoppen.. en dan zuiger op en neer bewegen d.m.v. halfpouli ronddraaien (met veel kracht) en dan heb ik een "L" waarbij het laatste stukje geplet is.. en die meet ik op met een digitale-meter :) "

dan meet je al verkeerd , ik neem aan dat je 1 stuk tin gebruikt aan 1 kant , dan krijg je dat de zuiger maar aan 1 kant wordt tegengehouden en dus kanteld...
 
Last edited:
niet als je het stukje gewoon recht voor je as doet, dus aan de linker of rechter kant.

maar als je meet op de plek waar detonatie zat, is het ook lekker onnauwkeurig.
 
Aerox-Evo70 said:
niet als je het stukje gewoon recht voor je as doet, dus aan de linker of rechter kant.

maar als je meet op de plek waar detonatie zat, is het ook lekker onnauwkeurig.

dan nog steeds, hij moet aan beide kanten worden tegengehouden anders druk je de zuiger 1 kant op..

ik heb dat een keer bekeken en het kwam er op neer dat dat wel een 10e kan schelen en dat is veel!
 
melf #50 said:
dan nog steeds, hij moet aan beide kanten worden tegengehouden anders druk je de zuiger 1 kant op..

ik heb dat een keer bekeken en het kwam er op neer dat dat wel een 10e kan schelen en dat is veel!


oww.... damn.,.


dan zal ik het maar een aan de kanten tegelijk op meten..(in de vorm van dit--> _[_ )

me squish staat nu dus weer op 0,58 en ik heb net weer 5 km gereden met scoot (met tusse pauze's..) morge ff checke hoe de kop en zuiger er nog uit zien,..
 
hee ik heb me cil er niet vanafgehaald maar wel me afstelling verbeterd...

me scoot ridj nu lkkr!!

maar een vraagje nog.

ik heb de squish nu dus staan op 0,58 MAAR als de cil heet word dan word de ruimte van de squish tocg kleiner? (uizetting van metalen) ??

heb ik dus nu een te krappe squish? 8P
 
ik meet mijn squiss altijd door een stukkie tin in de breedte van de zuiger op de zuiger te plakken gelijk met de spoelpoorten en dan 3 keer rond draaien

zo krijg je iig een goede squiss waarde
 
Je Athena was hiervoor vastgelopen...
Is daarna het blok gesplitst en met een compressor oid schoongemaakt?

Ik weet niet hoe je wand en zuiger er toen uitzagen, maar die troep gaat gewoon lekker je blok in (Met gevolg: beschadigde kop en/of zuiger).
 
melf #50 said:
dan nog steeds, hij moet aan beide kanten worden tegengehouden anders druk je de zuiger 1 kant op..

ik heb dat een keer bekeken en het kwam er op neer dat dat wel een 10e kan schelen en dat is veel!

Als je het aan beide kanten meet, wijkt het (in ieder geval bij mij) beide kanten af. Maar het scheelt soms idd tienden!
 
Mike@Rox said:
Je Athena was hiervoor vastgelopen...
Is daarna het blok gesplitst en met een compressor oid schoongemaakt?

Ik weet niet hoe je wand en zuiger er toen uitzagen, maar die troep gaat gewoon lekker je blok in (Met gevolg: beschadigde kop en/of zuiger).

ik had toen me athena was vastgelopen me blok niet gesplits er zaten wel wat ijzerspliters vooraan em blok.. die heb i ker grondig iutgehaald... en toen tijdelijk me std cil er op gepleurd... en na een maand weer eraf en er zaten gee greoven in me kop/zuiger/wand en daarna weer rode top en nu weer athena :)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top