Athena Tuned olie in spoelers

Boyd said:
Er zijn al meerdere olietopics. TTS schijnt een olie te zijn waar veel vuil en afvalstoffen in zitten.
Om dit te bevestigen, vroegah in de goede oude tijd toen ik nog niet wist wat een bougie was en Fred (Koopmans) al weleens een race reed heeft hij ook ooit TTS gebruikt. Nadat hij over was gegaan op een andere olie. Ik geloof Silkolene Pro2 oid als dat er toen ook al was. Koste het hem ipv elke race een nieuwe zuiger en 3 cilinders per seizoen nog maar 1 cilinder en om de race een zuiger. Zal dus toch wel een hoop schelen kwa slijtage.
 
mineraal idd, heeft dus wel goed smerende eigenschappen, verbrand alleen wat minder goed geloof ik. Verder kan ik er echt niet mee zitten als mensen met een beukende setup lekker met TTS willen rijden, maar dan later niet komen huilen.

oh ja, en verder, voor alle "sjaak"en, een beetje meer respect voor mensen als jarno (yamashi) die er wat van snappen mag wel.
 
Raki said:
mineraal idd, heeft dus wel goed smerende eigenschappen, verbrand alleen wat minder goed geloof ik. Verder kan ik er echt niet mee zitten als mensen met een beukende setup lekker met TTS willen rijden, maar dan later niet komen huilen.

oh ja, en verder, voor alle "sjaak"en, een beetje meer respect voor mensen als jarno (yamashi) die er wat van snappen mag wel.

Daar vind je ook gelijk de verklaring voor de opmerking van Jarno. Op een laagtoerige "straatsetup" kun je beter volsynthetische olie gebruiken omdat dat voldoende smeert en schoner is na verbranding, dus er voor zorgt dat je uitlaat, cilinder enz niet dichtslibben.

Op een echt beukende setup, waar over het algemeen minder mee gereden wordt, kun je beter kiezen voor een goed smerende (mineraal / op mineraalbasis) olie omdat het toch niet de kans krijgt om dicht te slibben.

Misschien dat mensen voortaan wat beter kunnen nadenken voordat ze beginnen met blaten. Als iemand wat minder post en daardoor niet bekend is op het forum wil dat niet zeggen dat hij geen verstand van zaken heeft!
 
Slaat ook nergens op volgens mij. Misschien is het hooguit een beetje zonde van het geld, omdat er tijdens het inrijden nog zoveel rotzooi loskomt dat het gebruik van zo'n goede olie een beetje teniet wordt gedaan. Gokje?! :)
 
Het punt is nu dus dat TTS niet een een "top" olie is....
Ik denk dat ik eerdaags eens langs kartshop hier in de buurt ga en zo flesje olie voor karts koop (Motul Kart).
 
Daniel@NRG said:
en waarom dan?

btw. is het niet handing om een olie topic te openen. Ik zie eigenlijk nooit mensen olie?n zoals Motul of Valvoline gebruiken.

Rik Pellenberg rijdt met z'n Topscooter al jaren met Valvoline olie en niet onverdienstelijk!
________
Avandia Lawsuites
 
Last edited:
De dag dat mijn spul vastnaaid door het gebruik van TTS stap ik wel over naar een andere olie. Die geruchten dat Castrol afvalstoffen zou gebruiken voor hun olie zijn ook compleet nergens op gebaseerd....
Een nadeel van tts is iig wel dat het brand.
 
Lekkere logica weer. De dag dat jouw cylindertje op een hoop draait ga je je zorgen maken, maar dat andere mensen die er ongeveer 2000 keer meer verstand van hebben dan jij simpelweg minder cylinders verslijten in een race doet niet ter zake.


Overigens werkte mijn pa eerst bij een oliefirma (BelRay). Toen ik daar eens ging vragen voor een goede olie voor beukende cylinders kreeg ik... ook de goedkope rotolie want die was beter dan de dure volsyntheet.
 
Er wordt ook nergens gezegd dat TTS van afvalstoffen gemaakt zou zijn, en dat maak jij er ook uit, dus wie moet er nou leren lezen. Er wordt wel gezegd dat er nog veel vuil en afval in TTS zitten, waarschijnlijk door het productieproces wat niet gericht is op puur kwaliteit, maar ook nog een beetje op betaalbaarheid.
Verder kom je met het "nadeel" dat het zou branden, maar op 99% van de setups hier op het forum (mensen die wel kilometers rijden) is dit nou niet bepaald een nadeel.
 
Bedoelt de topicstarter dat er doorzichtige (gelige) olie in de spoelers zit, of dat er zwarte aanslag/olie in de spoelers zit?
 
Back
Top