Gilardoni vlamt nie? dacht ut wel:) (15.1pk)

Ben benieuwd ja... Moet wel op goede bank gebeuren eej;) Mijne ligt topvermogen iets boven de 13K geloof ik... Mja met evo70 pijp non-tuned haalde ik 10pk net.. Mja, ben benieuwd!
 
Originally posted by Enrico@nrg
Mja, volgens mij toch wel de hoogste bekendste score met een gila ja.. :) (op pia dan)
En hoeveel op mina?Weet iemand dat? Want ik heb met standaart gila 17,5 en shot dit:
goede.JPG
 
Nou 11 pk lijkt me beetje weinig. Dat haal je met een tuned dr nog wel. Hoop dat er 12 in zit, dan ben ik tevreden. Poort is iig wel een heel stuk breder geworden. Maarja jullie zien het wel op de pix. En ik ga op testbank bij dealer hier in de buurt. Hij heeft pas een nieuwe hpi bank. Ben trouwens ook benieuwt wat derek haalt, hij heeft ook gilardoni gs tuned, c16 en 17.5 dellie. Wel minarelli trouwens. Naja maar hopen dat ie snel fftjes die pix post :)
 
Originally posted by mhr#27
Fijne gasten daar.
Ga vooral een wervelstroomrem op een scooter gebruiken. :|

is het dan zo dat he snaar gaat slippen? en dat hi dan later vastloopt, waar ruben het laatst over had??
 
Naja misschien ga ik ook wel keertje op een tovami bankje hoor. Van die bank weet ik niet veel af, neem aan dat het allemaal goed is, die dealer heeft in tegenstelling tot de meeste dealers wel veel verstand van scooters.
 
Nooit gedacht dat je zomaar iets van 12 pk uit zo simpel cilindertje, uitlaat en carb. kon halen...
Ik ben dan echt benieuwd wat ik met me Gilardoni, C16 en 21 mm ga halen van de zomer...
Neem scooter wel mee naar Lelystad...ga ik hem daar even testen :).
 
hmm, foto's van de cilinder zijn mislukt, en kan geen nieuwe maken want de cilinder is al gemonteerd :| . Dus ik post over een paar weekjes wel ff de uitslag van de testbank.
 
Originally posted by mhr#27
Fijne gasten daar.
Ga vooral een wervelstroomrem op een scooter gebruiken. :|

Die rem hebben wij ook op de tte/dj bank.
Lijkt me niet echt verstandig met een scooter,misschien met een vaste overbrenging.
Ik gebruik hem zelf voor de 125cc,lekker pijp heetstoken op 10k en dan enteren,heb je altijd dezelfde omstandigheden.
En een scooter heeft niet zon lange meettijd nodig,mijn eigen rol is 270kg en das meer dan zat.
Als je scoot dood moet dan moet je hem zeker naar die bank met rem brengen.
idd fijne gasten daar.
:'(
 
Zeer leuke score!

Ik roep allang dat een Gilardoni veel tuningspotentieel heeft, mede door de fluitpoorten, dan kun je er gewoon een uitlaatpoort in zetten die qua oppervlak equivalent is aan een Speed/Manston/Evo poort.
Verder de spoelertiming nog een boost geven en je hebt gewoon een cilinder die weinig onderdoet voor de race-topcilinders.
De enige beperking is 1 boostpoortje minder, en de spoelers aan de inlaatkant die wat breder kunnen.

Ik heb er ooit 1 getuned voor C16 en 19mm, en die zat rond de 14 pk en draaide wat minder toeren dan deze, iets van 12 a 13000 rpm...
 
Ik denk dat het ook niet onredelijk zou zijn om te beweren dat een ovale poort icm fluitpoortjes in staat is om een vlinder te overtreffen als deze techniek door de fabrikanten ff flink zou worden doorontwikkeld. Ik heb laatst een race cilinder van een 125cc gezien. Als je een aantal dingen daar zou copieren en doorontwikkelen in bv een cil à la MK PR, zou ik bijna me hand in het vuur willen steken, dat een aantal evo's echt flink achter zullen blijven.
 
Tja, beide technieken zijn eigenlijk vrij ver doorontwikkelt. Het lijkt een bewuste keuze om voor het type vlinderpoort te kiezen in 70cc racecilinders. Ook bij mhr, welke wel voor fluiters kiezen op de 50cc cilinders. Op 125cc zie je ook praktsich alleen fluiters, op crossers soms zelf 2 aan iedere kant.

Dus wees daar nog niet zo zeker van...
 
Kawasaki KX250...

4 uitlaatboostpoorten die pas boven een bepaald toerental worden geopend...

Mooi zo'n KIPS systeem!
 
Back
Top