Gilardoni 74cc cilinder icm. Gilardoni 43mm. slag krukas

Hier een foto van de bijbehorende krukas
43mm.JPG
 
Cilinderkit is boring 47,6mm , slag is 43mm
Cilinder wordt compleet geleverd met zuiger met enkele veer , losse verbrandingskamer en buitenkop en alle pakkingen.

Poorten zijn allemaal nabewerkt fabrieks af

Hier een poortmapje
Poortmap.JPG
 
iig bedankt voor de info John, denk dat dit zeer fijn is voor anderen die zich ook afvroegen van hoe en/of wat over deze cilinder.
Mja, jammer dat er geen vlinderpoort opzit, dan wordt het toch maar weer een Speed of Cross :p
Nogmaals bedankt
 
ik denk dat idd ook . lijkt me ook een fijne cil voor straat scoots . afwerking is echt puik , zo te zien. gilardoni maakt dan ook nog altijd cilinders met erg goede wanden . dus kortom best fijn , en de prijs is ook erg scherp vind ik
 
Ik had ook ooit een gilardoni w poort op me ac pia , en dat was ook een prima cilinder met stevige wand (nadat ik er in gebeunt had liep ie nog best 8P)
 
JohnB said:
Pi R² H / 1000 is het dus ik snap niet waar je de 4000 vandaan tovert

Citaat Boek van Bell:

Cylinder volume is found using the formula:

CV = PiD²xS:4000

where Pi =3.1416, D = Bore diameter in mm and S = stroke in mm
 
Boeiend. Dit is geen "hoe bereken ik cilinderinhoud-topic". Met een boring van 47.6mm kom je idd ergens rond 76.5 cc uit.

Aan de poortmap te zien is de timing vrij tam, dus inderdaad een koppelmonster. Ik denk dat er best iets leuks van te maken is, spoelers zien er best o.k. uit, al hadden ze iets breder gekund. En zo'n enkelpoorter kan ook aardig knallen, vergis je daar niet in.
 
Back
Top