Gilardoni 74cc cilinder icm. Gilardoni 43mm. slag krukas

N

Neo's n00b

Guest
Nja, ik ben dus zeer benieuwd naar wat deze cilinder zou doen op een goede setup icm. met de bijbehorende krukas.
Ik weet er verder alleen helemaal nix van, in de search kon ik ook niemand vinden met ervaring ermee.
Maar misschien dat die mensen er wel zijn, ik neem aan dat ie iig een vinderpoort heeft, maar met welke cilinder valt ie te vergelijken bijvoorbeeld en hoeveel pk zou er nou echt ongeveer uit te halen zijn?
Ga ervan uit dat de cilinder wat aangepast wordt, dus misschien is ie std. wel slecht afgewerkt, vergeet dat, een vergelijking wanneer de cilinder al reeds goed aangepast zou zijn.
Hopelijk kan iemand me meer vertellen, bvd.
 
Advertisement - register to remove this

beter reply je niet als je nix belangrijks te vertellen heb, en wie zegt dat ik eraan begin, lees eerst mijn post eens goed voordat je mijn hele vraag alweer voor iedereen als overbodig beoordeeld.
Ik ben heus niet te lui om me erin te verdiepen oid. maar ik kan simpelweg nergens iets vinden over mensen die ervaringen hebben met deze cilinder, ik weet alleen dat ie te koop is op euroscooters.nl
Alvast bedankt voor het niet nog eens loos reageren, thx
 
Geen vinderpoort , maar een zeer grote ovale poort. Cilinder is met de hand nabewerkt zowel de uitlaat als de spoelpoorten. Heeft een losse verbrandingskamer die erbij geleverd wordt.

Krukas heeft vulstukken en is volrond.
 
ok bedankt voor de nuttige reacties, mja een ovale poort is erg jammer, anders had ik em zeker wel willen aanschaffen samen met de krukas puur om te kijken wat zo'n ding echt kan doen.
Maar goed, hopen dat ze ook nog 1 uitbrengen met een vinderpoort dan, of zal dat er niet inzitten?
 
Omdat hier niemand van Gilardoni werkt ofzo. Mocht je het echt willen weten pm Razma ofzo. Maar aangezien er nog nooit naar mijn weten een Gilardoni met Vinderpoort is uitgebracht zal deze er ook niet komen ;)
 
Nope niet met fluiters als het goed is. Gila is een EVG cilinder, dus std al erg goed afgewerkt en goede wand en zuiger imo :). Verder moet er niet al teveel van verwachten, hij is best pittig, maar meer ook niet. De M-poort gila's zuigen imo.

Veel n00bs zeggen dat een Gilardoni hetzelfde qua timing is als een Polini EVO. Dat is de grootste bullshit volgens mij. Ze komen uit dezelfde fabriek, thats it.

Correct me if i'm wrong, maar volgens mij is er wel een Gilardoni met vlinder voor Gilera GSM ( morini ). Maarja, da's geen scooter :p
 
Die cilinder voor die 43mm as is anders dan de reguliere Gilardoni cilinders.
De ovaal is extreem groot. De spoelers zijn ook met de hand nabewerkt

Zie hier de uitlaatpoort en een deel van de spoelers

Gila.JPG
 
Joost@aerox said:
Is dit zoals ie uit de doos komt John, dus niet door derden nabewerkt?

Deze komt idd zo uit de doos rollen. Ruimte voor hulppoorten is erg beperkt er zitten namelijk tapeinden en koelruimte achter.
 
Back
Top