wel of geen luchtslang naar filter ?

peugeot nl

Well-Known Member
Heb nu een flexibele slang met gladde binnenkant aan m'n luchtfilter gemaakt die aan de voorzijde van m'n scooter uitkomt om zoveel mogelijk koude lucht in m'n luchtfilter te krijgen.
Theoretisch gezien zou ik hiermee een betere vulling moeten bereiken..... Het is dus wel zo dat op hogere snelheid er steeds meer lucht in m'n filter wordt geperst.
Sproeier staat nu zo afgesteld dat ie onderin eigenlijk iets teveel krijgt en luchtschroef bijna 3 slagen open moet om nog zonder teveel gesputter op te trekken.
Bougie kleurt over het algemeen gezond als scooter op volgas wordt afgezet.

Graag jullie ( onderbouwde ) mening over een dergelijke constructie......
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb ook zo iets ooit gehad op mijn rox. Anthony kwam daar ooit eens mee en hij liep daarmee een stuk mooier. Prop erin en alleen zo`n flexibele buis eraan gemaakt alleen dan aan de achterkant. Ik had als buis dat tussen stuk gepakt wat normaal bij een min tussen je carbu en luchtfilter zit. Hij krijgt hiermee meer lucht en de lucht wordt ook nog een gefilterd.

Ik vind overigens 3 slagen wel heel erg veel !
 
@ hele snelle setups is dit soort dingen echt niet goed te doen aangezien je cilinder dan echt nauwkeurig z'n mengsel moet krijgen.. Xander was/is er toen de tijd mee bezig.. alleen bij hem zat er een kartbox tussen..

Ik vind t maar een HEEL groot risico.. Vooral als je op een aardige snelheid rijdt..
 
Alvast bedankt voor de eerste reacties.....
Moet er nog ff bijvertellen dat ik los van die slang aan het filter die dus van voor naar achter loopt onder m'n treeplank door en met de opening recht in de rijwind ook nog 2 gaten van 15 mm in luchtfilterhuis heb gemaakt. Daar heb ik een aantal buisjes voor met verschillende diameters zodat ik de grootte van die gaten kan laten varie-eren. Dek ik die gaten af of doe er hele kleine buisjes in staat ie meteen te rijk dus een overvloed van lucht krijgt ie niet echt ( als gevolg van die slang ) 3 slagen van de luchtschroef is inderdaad heel veel, vind ik zelf ook maar is de enige manier om het ding vanaf stilstand goed te laten wegrijden. Carb. is origineel peugeot 14 mm met sproeier 92 en het originele luchtfilter. Daar zit normaal gesproken ook wel een aanzuigbuis aan vast maar die is heel kort en haalt de lucht in de buurt van de uitlaat weg. ( redelijk warme lucht dus )
Gasnaald staat bijna bovenin, kan nog een stand hoger als het moet. Zet ik die lager en draai ik na een stuk volgas het gas meteen dicht valt scooter bijna uit. Nu heb ik alleen nog het euvel dat na een stuk volgas en vol in de remmen het stationair toerental vrij hoog blijft lopen en langzaam terugzakt. Lijkt op valse lucht, echter alles gechecked en goed afgedicht, nieuwe keerringen etc etc en met lopend blok gaslekvinder uit spuitbus gebruikt maar nix te vinden.
 
Back
Top