This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Wat doen jullie voor de kost

Status
Not open for further replies.
Jezus, wat een woekerbedragen zie ik allemaal.

Ik weet niet hoor, maar volgens mij was het zo dat een universitair afgestudeerde gemiddeld om en nabij de 1700 netto krijgt. Hbo is ongeveer hetzelfde dacht ik. Logischerwijs denk ik dat het gemiddeld genomen dan dus ook zo is dat mbo een lager startsalaris krijgt etc,etc.Tandheelkunde zorgt volgens mij wel voor een van de hoogste startsalarissen, maar 3000 euro netto is echt een alle jezus grote hoeveelheid geld voor een starter. Kan me het eerlijk gezegd niet voorstellen.
 
Lijkt me anders wel een groot verschil of je HBO Commerciële Economie / Vrijetijdsmanagement e.d. doet wat echt fabrieken zijn of meer een technischere opleiding. Ik ga straks de maritieme wereld in zit met 15 man in de klas en zijn een van de weinige opleidingen op dit gebied en er is groot tekort aan personeel.
 
Ze heeft lerarenopleiding Geschiedenis gedaan

Tweede graads ben je dan toch? Heb nog 1 vak nodig om ook Bachelor in Geschiedenis te zijn. Misschien dat ik als soort van bijbaan ook ga proberen om een x aantal lesuren te geven. Vaak zie je 0,2/0,3 fte uren in onderwijs. Wel aardig te combineren met laatste vakken in master en verdient ook niet slecht wat ik begreep.
 

Met je handen kan je evengoed zat verdienen. Ben ik gewoon helemaal met je eens. Ik heb bijbaan in de meubel, maar die jongens die doordeweeks werken doen ook gordijnen en vloerbedekking. Als je hoort wat die in de avonduren en in het weekend ook nog verdienen. Punt is alleen dat je wel altijd aan het beunen bent
 
Als je het leuk vind om te doen, waarom niet.

Daarbij komt nog dat met zwart werk je erg veel geld kan verdienen, helemaal met zulk soort dingen. Je beunt dus nooit voor niets
 
@ Bart: Ik heb even je tekstje gelezen.. Maar dat einde met 'ik werk hier echt met plezier' klinkt best ongeloofwaardig :')..

Jah echt hoor, heus wel, werk hier heus wel met plezier, ECHT! :+
 
Wat voor beveilliger? of in wat voor sector? Bij ons bij de poort zitten een stel beveiligers, nahhh die kunnen geen eens abn, stelletje koerden x|

Ben beetje allround beveiliger, ik doe voornamelijk objecten.. Dus bijvoorbeeld bij een bedrijf de boel in de gaten houden..
Maar kan ook ingezet worden op evenementen, in een winkel of als surveillant..

En wat je zegt over die koerden klopt wel, die komen nog uit de tijd dat je 3 keer een scheet moest laten en dan je beveiligingspapiertje kreeg, nu zit er een beste opleiding aanvast waar je best wel wat moet leren uit bepaalde wetboeken..
 
Laten we het er maar op houden dat niemand in de portemonnaie van een ander kan kijken.
Als ik 1 ding heb geleerd het afgelopen jaar is het wel dat het heel moeilijk is om salarissen te vergelijken. Wat voor de 1 genoeg is, is voor de ander te weinig

Voor wat betreft werkervaring, na mijn falen op voltijd HBO heb ik ervoor gekozen om vanaf mijn 21e te gaan werken, heb nu inmiddels ruim 4 jaar werkervaring en dat helpt toch wel heel erg. Daarnaast rond ik nu mijn HBO af in mei volgend jaar (deeltijd) en dan denk ik dat ik er toch wel vrij goed voor sta op de arbeidsmarkt...

In sommige situaties kan werkervaring ook weer in je nadeel werken, je komt bijvoorbeeld niet in aanmerking voor een Young Professional traject waarin je in een korte tijd veel cursussen/certificaten etc kunt halen.
 

Gemiddelde WO-afgestudeerde pakt iets van 2000 bruto. HBO zal er net iets onder liggen denk ik. Tandheelkunde verdient idd echt zo veel, net als Fiscaal Recht. Criminologie (mijn studie) is iets van 2900 bruto startsalaris dus dat zit ook wel hoog.

Momenteel heb ik eigenlijk geen vast werk. Sta ingeschreven bij Randstad waar ik vaak van die dagklusjes voor €10+ per uur doe. In januari als het goed is beginnen als Steward bij Ajax
 
Last edited:
Vraag die ik zelf ook altijd veel te horen krijg, maar wat wil jij met Criminologie gaan doen? Doe je het trouwens in Rotterdam, of niet?
 

Maritiem is een ruim begrip en kan je vele kanten mee op.
Als je gaat varen verdien je op de duur wel aardig , maar daar stop je snel mee

En voor alle positivo's over hun sterren gages. Droom niet te veel af. Het is een keiharde wereld en zeker zonder ervaring ben je niets. En vergeet niet dr gaan een hoop bedrijven op de schop. Dus straks weer een hoop aanbod
 
Gemiddelde WO-afgestudeerde pakt iets van 2000 bruto. HBO zal er net iets onder liggen denk ik. Tandheelkunde verdient idd echt zo veel, net als Fiscaal Recht. Criminologie (mijn studie) is iets van 2900 bruto startsalaris dus dat zit ook wel hoog.
Gem WO startsalaris in 2005 was €2250, is alleen maar hoger geworden. Waar ga jij trouwens werken later?
 
Nee zit in Amsterdam. Ik ben zelf van plan om als Master "International Crimes and Criminology" te gaan doen, of "Criminaliteit in georganiseerd verband". In het 3de jaar doe ik dan al wat oriënterende vakken voor deze richting(en).

Als ik dan klaar ben met me master wil ik "gewoon" Criminoloog (simpel gezegd: onderzoeker) worden, gericht op een van die twee onderwerpen. Ik zie mezelf eerlijk gezegd niet bij de politie terechtkomen, de werkelijkheid is toch wat minder rooskleurig dan dat in CSI etc. wordt geschetst.


Waar ik ga werken weet ik uiteraard nog niet. In Nederland zou ik terecht kunnen bij bijvoorbeeld het Trimbos-Instituut, bij het IVO of dus bij de politie (wel de hogere functies uiteraard), maar ik ga liever naar het buitenland om daar voor een dergelijk instituut te werken. Ik wil mijn Master ook in het buitenland doen, en het zou mooi zijn als ik dan na mijn master in dat land kan blijven werken (tot de mogelijkheden behoren oa. Amerika, China, Zuid-Afrika en Australie).

Natuurlijk zijn dit nu allemaal droomscenario's, of het uitkomt hoop ik natuurlijk wel maar niets in zeker, ik kan bij wijze van spreken al na dit jaar gedwongen worden te stoppen omdat ik me punten niet heb gehaald, of ik krijg tijdens mijn Master verschrikkelijk heimwee dat ik weer terug wil. Ik weet het allemaal nog niet maar dat zie ik wel als het zover komt.
 
Last edited:
Maar bij wat voor instellingen moet je dan denken? Overheid? Maatje van me deed trouwens minor binnen Criminologie, en die was er wel enthousiast over.
 
Status
Not open for further replies.