This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Wat doen jullie voor de kost

Status
Not open for further replies.
Wacht dan effe rond April/Mei dan kan je voor 160.000 alweer een leuk 2pers huisje kopen.

Ik ben zelf nog deels Leer/keukenmonteur, Over een half jaar mag ik volledig zonder toezicht aan het werk, ik verdien nu 1200 netto, maar over een half jaar gaat het per ' metergeld , rugmaat keuken dus' Dan mag ik rond de 3000netto verwachten.

Als ik dan nog een keer een dagje vrij heb ga ik voor mezelf aan de gang electra,loodgieteren, klusjesman zeg maar, vraag ik 20per uur voor
 
ik zou graag niet gezien willen worden als medewerker van AH

Valt wel mee hoor.
Het is een bijbaan, hoop gezellige collega's zeker op zaterdag en ik heb het er prima naar me zin.
Scheelt misschien dat ik geen kassamuts of vulkutje ben anders wordt je snel gek


Ah heeft leuke voordelen hoor
medewerkers voordeel kaart 10% korting op je boodschappen per kwartaal uitbetaald tot max van 75 euro.

Winst uitkering in dec gemiddel 70% van een gemiddeld maandloon extra uitbetaald.
toeslagen zijn gunstig
(zat van 18.00-20.00 130% en 20.00-22.00 150%)

en een groot voordeel vind ik dat ik op zaterdag middag / avond kan werken waardoor ik zaterdag nog lekker kan uitslapen
en ik sta onder vast contract

Maar goed ik kan me ook zeker voorstellen dat mensen het absoluut niet willen
 
Stelletje geldwolven:+

Ga doen wat je leuk vind, als het dan ook nog goed betaalt, mooi meegenomen.


Werk btw nu fulltime op kantoor, nu bezig met websites opbouwen en ook nog als het nodig is @ benzinepomp. Simpel werk, maar hartstikke gezellig
 
Sommige mensen hier hebben het echt hoog in hun bol, ga eerst maar eens werken, en word wakker in de echte wereld ^^
 
Allemaal van die mooie verhalen in die studievoorlichtingsfolders enzo.

Als je die en die studie gaat doen krijg je zoveel per maand bla bla. Eerst zien dan geloven. Met alleen een papiertje ben je er ook nog niet hoor, eerst in het echte bedrijfsleven bewijzen dat je alle verwachtingen waar kan maken.
 
Volgens mij komt dat ook doordat "vriendjes" die het werk al doen altijd net iets meer zeggen dan ze eigenlijk krijgen.

Zo ken ik er ook een die vol blijft houden dat hij 500,- meer verdiende met hetzelfde werk als ik nu doe (zelfde bedrijf en leeftijd).
BULLSHIT dus...
 
jaa daag, 2300 netto als hbo starter

Ach, het kan wel, Nico... Mijn broertje (26) is dit jaar afgestudeerd HBO (Applied Science), Technisch Natuurwetenschappelijke Award gewonnen, en krijgt bij Philips Research 40k bruto per jaar startsalaris (hij schrok er zelf van)... Verdient ie wel meer als ik Scheelt wel een paar duizend op jaar basis, en ik zit inmiddels 4 jaar in m'n vak (HBO WTB gestudeerd, net als Nico )...

Ik werk hier, en daar ben ik ook te spotten;

www.werkenbijfujiseal.nl


3.000 netto? Dat klinkt als ERG veel... Dus dan verdien je bruto zowat 55k per jaar? Dan behoor je tot een kleine groep, dat is bijna 2* modaal...

Ik doe een logistieke HBO opleiding nou ze springen best wel om mensen maar dan zit je met 2200 netto echt goed hoor. 2000 is ongeveer gemiddeld voor een starter.

2000 bruto ja..

Inderdaad... En dan mag je blij zijn als je € 1.400,= overhoudt... Hebben mensen geen economie op de middelbare school gehad? Ik haalde in 2005 € 2000 netto niet eens, was geen geweldige tijd... Op 4 jaar tijd wel
50,5% salarisverhoging gehad (jah, dat reken ik nu net uit)...
 

Dat is ook zo... Maatje van mij beweert nog steeds dat hij € 500,= in de maand kan sparen, geloof ik NOOIT (hij maakt houten trappen, werkt niet veel over)... Ons huishouden kost met 2 auto's en een hypotheek ongeveer € 3.000,= per maand, en dan hebben wel echt niet allebei nog ff € 500,= per maand over M'n gf & ik zijn beide HBO-opgeleid, met een HBO-baan & salaris. Zijn gf is kapster (22 uur), hij heeft LTS gedaan. Hun huis is praktisch even duur, en hebben ook 2 auto's voor de deur (maken wel stukken minder km's dan wij, maar toch)... Ik geloof er dus geen fok van...


M'n gf is docente (middelbaar onderwijs)... Zeker geen slecht startsalaris (modaal inkomen), alleen zit niet echt een stijgende lijn in, tenzij je iets anders gaat doen (hogere leerbevoegdheid of directieniveau)...
 
Gaan jullie me nu allemaal scheef aankijken als ik zeg dat ik met mijn tijdelijke baan (wat ik alleen wist) tussen de HTS en de TU, 2450e bruto verdiende? 9-5, 36h.Laten we het er maar op houden dat niemand in de portemonnaie van een ander kan kijken.
 
Ik werk hier, en daar ben ik ook te spotten;

www.werkenbijfujiseal.nl



...


Volgens mij heb ik jullie naam wel is horen vallen bij mij op t werk.

Ik werk bij Dero bv. we maken automatiserings toepassingen in combinatie met fanuc robots.
Doen veel kaas behandelingslijnen(parafineren/ kaas keren etc.) en ook inpak lijnen.

Een tijdje geleden hadden we nog een machine van tetrapak op de zaak staan, volgens mij een directe concurent van jullie.


Anyway, ik werk er nu een jaar, parttime aangezien ik nog naar school ga, beetje sleutelen en wat draaiwerk enz. moet ook t magazijn bijhouden en t is min of meer mijn taak om t magazijn + de opslag wat geordend te krijgen als er tijd is.
Heb laatst een verhoging gekregen en zit nu op 1950 bruto per maand(fullt.), wat ik zonder papieren en als beetje rommelende parttimer zeker relaxt vind
 
Ben verkoper en monteur van wit/bruingoed en instalateur van keuken inbouw apparateur. Verkopen in de winkel, reparaties bij mensen thuis
 



ik heb een vriend die werkt bij schildersbedrijf voor 1500,- netto in de maand, maar kerel is handig en trekt per maand zo'n 1500+ aan zwarte klusjes binnen... dus het is best mogelijk dat iemand met een lagere opleiding evenveel of meer verdiend als iemand die hoger opgeleid is... 't enigste verschil is dat hij er wel hard voor moet werken




op dat laatste ga ik zkr commentaar krijgen
 
haha ja idd! alsof iemand met een hogere opleiding niet hard hoeft te werken... misschien op het fysieke vlak wat minder zwaar
 
Dat kan gerust, wat voor een functie? Techniek is sowieso gunstig qua startsalaris.

Als bijbaantje ben ik nogsteeds freelancer voor de IT van grote uitgeverijen. Afhankelijk van het contract krijg ik 12 tot 25e netto per uur (freelance betaal je naderhand belasting, ik nauwelijks ivm belastingvrije voet). Alleen ik neem de laatste maanden niks meer aan omdat ik toch graag wil afstuderen
 
Status
Not open for further replies.