Video/Foto Topic Brommersprint Damwoude 5 Juni

QuickSilveR85 said:
Tja maar toch had je gewonnen of niet Bart tegen jou tegenstander - start maakte niet uit trok hem er dik uit. Maar wegrijden en controle moet je nog flink aan gaan werken Bartje wil je echt bij de snelle horen. 24mm een keertje verwisselen voor een 28mm en tunen v cilinder want je hebt de power iig wel - thanks to .... (vul maar in). Komt voor de bakkert allemaal en tja die sticker en uiterlijk had ik je voor gewaarschuwed makker maar ja.

En wie zegt er dat een 28mm beter is voor het sprinten dan een 24mm?

Enrico@nrg said:

Bij een scooter waarschijnlijk wel hoor, (al is dat natuurlijk wel afhankelijk van de rest van je setup) je kan bij een scooter op piekvermogen rijden, dus zie ik niet in waarom je een kleine carburateur nodig hebt

Zou het een heel dom idee te zijn om een sprinter te maken die achter heel erg licht is. En voor juist iets zwaarder dan normale scooters. Dan heb je natuurlijk wel het het voordeel dat je m vol open kan trekken. Dan heb je toch in ieder geval de eerste 50 meter een voorsprong. Daarbij rijden er genoeg runners mee die ongeveer (weet niet zeker) 110 kilo wegen? Als je dan zo'n ding als enrico hebt dat 45 weegt. En er dan voor in 30 kilo bij doet, net boven je voorvork. En dan je eigen gewicht ook op het stuur. Dan weeg je toch net zoveel als zo'n zipje. Heb je geen aangepast frame en krijg je dus het niet het gezeur wat je nu rondom van Schie krijgt en toch kan je je gas vol open trekken.. Het is maar een ideetje hoor. Ik kijk nog niet zo lang naar die sprints en je ziet dat ze allemaal proberen hun ding lichter te maken. Maar als ie voor ook lichter word, hou je hem alleen maar moeilijker aan de grond lijkt me?

aprillia sr2000 said:
tis remon ;)

jou ook nog gemeet of ja gemeet, had ook een zip mat zwart moest ik tegen zon gast deed zn scooter eht ineens nie meer, later weer wel maja,
vroeg nog hoelang het nog duurde ivm warm rijden ;)

Haha ja ik weet et nog wel ja.. mja twas gekke huis de eerste heat.. want toen ging iedereen al half lopen opstellen naast elkaar terwijl die nummers af en toe helemaal door elkaar gingen > 22 tegen 140 ofzo :D Maar na de eerste heat liep et gelukkig allemaal wat gesmeerder... Twas wel tof maar kheb geen fuck van de sprint zelf gezien :D

das wel minder, maar was goed geregelt dat wel ja
ik zag numer 90 enzo die werden ook omgeroepen de eerste heat, moest ik ineens :S maja was wel netjes op temepratuur dus :)
2e heat zag je rennen als een gek om het netjes opgesteld te krijgen :)

en zwaarder maken dmv lood, mag dat wel :S
das ook nog zoiets

StreetMaster said:
@ Chyston, op jouw manier krijg je ook ontzettend wielspin!
Nee, want aangezien je achterwiel het gewicht van die hele scooter op zich neemt. Omdat hij ook het gewicht van je voorkant vooruit moet duwen komt alle gewicht op het achterwiel en krijg je dus juist meer grip dan bij een hele lichte scooter..

Enrico@nrg said:

Wij gaan ook voor het vermogen maar eerst moeten we eens testen hoeveel pk het nu levert zonder tunen en 24mm. Als we mooi resultaat hebben neergezet dan gaan we kijken wat we kunnen doen qua motorisch gedeelte. Maar ja Enrico volgende meeting maar eens sprinten dan.

ZwolleEvert said:
daarom verlengen ze em dan... word ie niet veel zwaarder van :)
Jah precies maar ik ben net zoals Anthony en Knapen van mening dat het een scooter moet blijven met een normaal (op zn meest verstevigd tussen zadel en voorkant) frame en normale kappen. Tenzij dat niet gaat met een AC->LC scooter die een radiateur heeft zoals bij Damian het geval is. Het frame van van Schie vind ik geen scooter meer. En vind het zonde dat je zo niet kunt zien wie er een scooter echt onder controle kan houden.

Enrico@nrg said:
Wie zegt er dat ik wil sprinten dan? Ik ben nog lang niet klaar..
Dat is teminste een goede instelling, niet gaan sprinten wanneer ie half klaar is om te kijken wat ie doet. Gewoon eerst helemaal afmaken en dan met een vriend samen wat gaan testen ergens achter op een industrieterrein. Niet eens aan de grote mast hangen dat je naar een legale sprint komt. En dan er zomaar opeens staan. Das veel mooier :)

aprillia sr2000 said:
das wel minder, maar was goed geregelt dat wel ja
ik zag numer 90 enzo die werden ook omgeroepen de eerste heat, moest ik ineens :S maja was wel netjes op temepratuur dus :)
2e heat zag je rennen als een gek om het netjes opgesteld te krijgen :)

en zwaarder maken dmv lood, mag dat wel :S
das ook nog zoiets

Haha idd ja.. de helft stond wat te pitte ofzo en dan wees je iemand aan kwam der weer een gast die daarachter stond die daar beter kon blijve :D:D

naja boeie kgeloof dat iedereen wel uiteindelijk goed stond

Dat met lood hebk niet gezien tijdens de keuring.. ik denk dat iemand anders dat behandeld heeft maar ik denk dat dat gewoon mag. Er staat niets daarover in het regelement. Opzich ist toch ook gewoon een legale aanpassing...daarbij komt ook nog dat je dan een autowheelie kan onderdrukken mischien maar je zorgt ook voor een extra last. Denk dat diegene der dus weinig mee opschiet.

Wackoflo said:
Dat met lood hebk niet gezien tijdens de keuring.. ik denk dat iemand anders dat behandeld heeft maar ik denk dat dat gewoon mag. Er staat niets daarover in het regelement. Opzich ist toch ook gewoon een legale aanpassing...daarbij komt ook nog dat je dan een autowheelie kan onderdrukken mischien maar je zorgt ook voor een extra last. Denk dat diegene der dus weinig mee opschiet.
Als je hem zelf bouwt zoals enrico en het ding weegt 48 kilo. Je verzwaart hem voor met 30 kilo heb je het gewicht van een LC zipje. En je kan hem dan vol open trekken wat die zipjes dan niet kunnen. Dus in het begin heb je zowiezo een voorsprong. Maar het is inderdaad de vraag of je die voorsprong kunt behouden met dat extra gewicht..

ik denk dat als je een echte competitie tussen scooters wilt dat je het frame origineel moet houden.. Het verlengen van het subframe vind ik ook zelfbouw. Het is maar net waar je de grens legt..

Die rooie nrg van De Jager vind ik persoonlijk nog steeds het voorbeeld van een sprintscooter. Met kappen, zonder verlengd subframe, std uitgefreesde velgen *kan smiley met kroon op niet vinden*

ABT said:
Bij een scooter waarschijnlijk wel hoor, (al is dat natuurlijk wel afhankelijk van de rest van je setup) je kan bij een scooter op piekvermogen rijden, dus zie ik niet in waarom je een kleine carburateur nodig hebt

Ooit gehoord van stroomsnelheid? 28mm is zeker geen garantie voor meer vermogen!! Piekvermogen? ik snap het allemaal niet meer?

volgende project wordt waarschijnlijk 36mm Keihin flatside zoals ik lees goed voor mun pieksnelheid!

Back