This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Turbo op scooter - 2

sorry, ik snap je bedoeling even niet, wil je dmv backpressure het geheel op druk brengen? Of gewoon een soort roterende inlaat maken? Het grote voordeel van deze roterende uitlaatas is dat er een groot debiet in zeer korte tijd doorheen kan, zonder achterlijke formaten schijven oid te krijgen, waar nog eens op een beroerde manier een aandrijving voor verzonnen moet worden.

Inlaat via carter doe ik al niet ivm tegen werken van de zuiger en de blower, ik had er nog een hele goede reden voor maar die ben ik even vergeten. Ook zal er "iets" dicht bij de uitlaatpoort gemaakt moeten worden om spoelverliezen zoveel mogelijk te beperken. Op het moment ben ik ff druk met van alles, straks weer verder rekenen / ontwerpen etc. En dan in de winter eens beginnen het e.e.a. te maken.
 
Aangezien een membraan niet timingvast is leek me dit een prima idee. Heb me nog niet verder verdiept in de turbo principes.
De turbo die ik ga gebruiken is een mechanisch aangedreven.
 
ja die zal je sowieso nodig hebben luuk, heb je toevallig al ergens een kleine gezien? Als het echt niet anders kan word ie gewoon opmaat gemaakt. Wil je btw met expansie pijp gaan werken of niet?
 
Haha Uber:W Maar is wel een schakel ofnie?

Edit:// Ding maakt wel een kabaal zeg kan je niet naar die lui mailen oid hoe ze het gedaan hebben Zou enorm helpen hier @ ideen denks
 
volgens mijn dealer is er een roadtrack supercharger turbo universeel die je eventueel ook op je scooter kan zetten aangedreven door de krukass de turbo zelf maakt geloof ik iets van 10.000 toeren en wekt ik weenie hoeveel mee power op ofzow zat tie te vertellen alleen het mindere was dat het spulletje 1200 euro was
 
42 PK voor zoon vespa is zeker niet niks
Ik vraag me af wat spul er verder onder die vespa hangt. En dat ding heeft ook geen expansie meer neem ik aan
 


ik snap het jij wilt gewoon je carb iets meer lucht geven.

waarom doen we het dan niet zo : koop een kleine stofzuiger sloop hem uitelkaar draai de draatjes binnen in om. en laat hem blasen ... ??? is het een idee of zeg je jij snapt er de ballen van
 
Ik heb hier een paar foto's van een blok met turbo.

Ik heb het niet gemaakt en wie het wel gemaakt heeft. Ik heb ze een keer gevonden hier op het forum.
 
Last edited:
het aandrijven door uitlaatgassen is en blijft toch een serieus nadeel denk ik.

Heel je expansie werking is dan weg.
Als er een goede methode is om de turbo aan te drijven is de rest niet meer zo moeilijk.

Volgens mij werkt een Blower beter, maar dan zit je nog met die aandrijving
 
Big B NRG said:
Ik heb hier een paar foto's van een blok met turbo.

Ik heb het niet gemaakt en wie het wel gemaakt heeft. Ik heb ze een keer gevonden hier op het forum.

Zeker jij moet weten waar deze foto's zijn gemaakt Bram
 
Lekker geheimzinnig allemaal. Ik heb in mijn foto archief ook nog wel een blok met turbo staan die daar vandaan komt hehe.