ik heb het hier niet over een turbo. meeste mensen denken dat je aleen meer power kan behalen met een turbo en vergeten de alternatieven.
lucht onder druk zoekt altijd een uitgang. dus met zelfs de laagste druk kan je een kopelwinst bereiken zonder dat je menbraam open word geblazen door de druk. want dat is 1 van de groote problemem waar je rekening meej moet houden bij 2 takt.
wat ik duidelijk wil maken is dat je niet perse een vermogens winst kan behalen doormidel van een hogere druk in je cilinder, maar door het genoeg lucht voor hande hebben met gas geven.
en nu denken de meeste van ik heb een buddy of power filter dus de lucht krijgt tie wel. dat is ook wel zo, maar er moet meer moeite voor gedaan worden om het aan te zuigen dan waneer er druk achter staat.
en die druk hoeft helemaal niet hoog tezijn zolang er maar genoeg aan geleverd kan worden.
en door dat je een luchtstroom hebt kan er gebruikt gemaakt worden van eventuweel een intercooler.
ik zal er straks effe een tekening van maken wat ik nou bedoel. want het is een beetje moeilijk uit te leggen