Team Cristofolini

Iedereen kan een piaggio snel krijgen door er genoeg geld tegenaan te pleuren. Maar het is meer een uitdaging om iets snel te krijgen waarvoor je ECHT verstand van zaken moet hebben en echt een hoop moet verranderen. Ik irriteer me steeds vaker aan al die mensen die voor een paar duizend euro aan onderdelen bestedenen dan denken dat ze er verstand van hebben.

Verder staat mijn brommer ook al een tijd stil. Bovengenoemde personen lopen dan te zeiken dat het lang duurt. Maar ze vergeten dat ik zowat het hele motorblok opnieuw moet ontwerpen. Dit kost zeer veel tijd en er gaat toch ook aardig wat geld in zitten.

Verder wordt er hier vaak gezeikt als mensen iets niews willen proberen. Bijvoorbeeld laatst toen iemand een stinger van een andere diameter wilde monteren. Toen wist iedereen het ook beter.

Ik vind dat niet trots moet zijn als je een snelle scooter/brommer hebt. Maar als je het ZELF snel hebt gemaakt en de theorie erachter kent.
 
Ik ben het met je eens hoor bart maareh vanwaar ineens deze reactie ik snap hem neit helemaal.... lijkt mij dat bovengenoemde mensen zoals ik genoeg uitproberen.....

groeten
 
Originally posted by Ridderruud
Thanks Razma.... ik dus ook ...

Ik heb het ook gezien... Als er bij Twins een Minarelli horizontaal scooter binnenkomt waar absoluut geen vermogen uit te halen is, wat je ook probeert... dan zit er een Verticaal krukas in... Dan krijg je dingen van; Corsa 70, For Race, 21mm; 7 pk enzo [praktijkvoorbeeld, omdat Rudi er zo van houdt :)]...
 
Originally posted by Bart
Iedereen kan een piaggio snel krijgen door er genoeg geld tegenaan te pleuren.

Dan moet je het daarna ook nog heel kunnen houden...

Ik blijf bij de stelling; waarom zou ik het mezelf moeilijk maken... Ik kan wel in een Kymco-carter gaan hakken, maar waarom zou ik?
 
Vandaag op mn werk gepraat met een aantal engineers... die denken dat die defcon niet echt zal houden (doordat het een kunststof is en er op de helft van het bestaande gat een nieuwe getapt moet worden) en denken dat dicht lassen (eventueel eerst een prop en dan volvloeien) het beste is. Probleem is dat wij geen alu las apparatuur hebben. Maandag praat ik met de turbine expert... die schijnt veel kunststoffen zoals defcon gebruikt te hebben en zal ook wel weten of het mogelijk is.
 
Meen ooit eens gehoord te hebben dat de aluepoxy vloeibaar word gehouden door middel van chemische bestandsdelen. wanneer hier zuurstof bijkomt verhard het en word het net als normaal alu.

Heb dit spul al vaak toegepast op mijn crosser destijds bij beschadigingen aan het carter.

Tot nu toe nooit eniig probleem kunnen ontdekken wat betreft het minder sterk zijn dan alu
 
Back
Top