MHR team asjes (titanium)

Ooow bram, tuurlijk niet daar moet vast mee om weten te gaan.

Ws gaat et big-end eerder mol doordat het een dunner lager is.

Maare voordelen team-as:

Dikkere wangen.
Lichtere en sterkere drijfstang. (titanium :p)
Minder oxiderende massa (dus minder heen en weer slingerende massa aan je zuiger)
Schroefdraad (m10)

Deze as zal ongetwijfeld wel wat winst geven, maar of dit opweegt tegen het prijsverschil.

EDIT: had ik misschien tog maar wat beter moeten leze /EDIT
 
Big B NRG said:
Dat is dan toch kut? Betaal je grof geld voor een as, valt het gewoon uitelkaar als je gas geeft :X

Dat is pas kut als je een beunhaas bent die er niet mee om weet te gaan. Ding dient alleen uiterst precies gemonteerd te worden dan is er niks aan de hand. Uit mekaar vallen is weer beetje overdreven he...
 
Bestbitch said:
Ooow bram, tuurlijk niet daar moet vast mee om weten te gaan.

Ws gaat et big-end eerder mol doordat het een dunner lager is.

Maare voordelen team-as:

Dikkere wangen.
Lichtere en sterkere drijfstang. (titanium :p)
Minder oxiderende massa (dus minder heen en weer slingerende massa aan je zuiger)

Het is oxiLLLLLeren
 
D@ve said:
-Dikkere wangen dus hogere cartercompressie (daarom ook dunner drijfstangetje)
QUOTE]

Hoe kom je aan een hogere cartercompressie dan?
Er kan alleen gecomprimeerd worden zolang de spoelers dicht zijn in de neergaande zuigerbeweging. En dan is het nog de vraag of hetmembraan wel gesloten is.
 
Door het kleinere carter volume zou je meer druk moeten krijgen.

ff een domme vergelijking: een kleine fietsband is ook sneller opgepompt dan een grote door et kleine volume. Dus sneller overdruk.

En bij een 'goed' lopende motor is je membraam altijd gesloten. Ben je van mening van niet laat dan je membraam er maar eens voor de gein uit. :)

En je hebt altijd carterdruk, want het mengels loopt echt niet vanzelf je cilinder in ;)
 
Ik denk dat jij eens de werking van de 2t rondspoeling motor met membraan moet gaan onderzoeken

Hoe wil je je mengsel comprimeren als de spoelers openstaan?
Weet je wat het doel is van de expansie uitlaat?

Als je me dit kan vertellen hoor ik graag weer vanje
 
JohnB said:
Ik denk dat jij eens de werking van de 2t rondspoeling motor met membraan moet gaan onderzoeken

Hoe wil je je mengsel comprimeren als de spoelers openstaan?
Weet je wat het doel is van de expansie uitlaat?

Als je me dit kan vertellen hoor ik graag weer vanje

Je comprimeerd je mengsel niet. Op het moment dat je carterDRUK opbouwt zijn je spoelers nog dicht. Zodra ze openen stroomt het mengsel je cilinder in. Je zuiger gaat omhoog, de terugkerende golf uit de uitlaat houd je mengsel in je cilinder. Terwijl je zuiger omhoog gaat ontstaat er in je carter een vacuum, waardoor het mebraam opent en er vers mengsel de carterholte instroomt. Zodra de zuiger dan weer naar benede gaat sluit door de druk het membraam en bouwt er weer druk op enz.

Volgens mij denk jij dak dom ben. Het gaat hier trouwens ook niet om de werking van een 2takt geval. Maar om carterdruk. En jij probeert hier te beweren dat dat niet bestaat.

Zonder druk in je carter verplaats je nooit mengsel.

Ik heb nooit et woord compressie gebruikt. Alleen DRUK :)
 
Bestbitch said:
Je comprimeerd je mengsel niet. Op het moment dat je carterDRUK opbouwt zijn je spoelers nog dicht. Zodra ze openen stroomt het mengsel je cilinder in. Je zuiger gaat omhoog, de terugkerende golf uit de uitlaat houd je mengsel in je cilinder. Terwijl je zuiger omhoog gaat ontstaat er in je carter een vacuum, waardoor het mebraam opent en er vers mengsel de carterholte instroomt. Zodra de zuiger dan weer naar benede gaat sluit door de druk het membraam en bouwt er weer druk op enz.

Volgens mij denk jij dak dom ben. Het gaat hier trouwens ook niet om de werking van een 2takt geval. Maar om carterdruk. En jij probeert hier te beweren dat dat niet bestaat.

Zonder druk in je carter verplaats je nooit mengsel.

Ik heb nooit et woord compressie gebruikt. Alleen DRUK :)

Hoe wil jij druk krijgen? Juist door dingen te comprimeren.

Je verhaaltje is leuk , het is de simpele 2t rondspoelings theorie. Maar denk jij dat dat ook zo werkt op 13k rpm?

Ik zeg niet dat je dom bent , ik zeg alleen dat je geen loze kreten moet gooien. En als je eens beter zou lezen dan ontdek je ook dat ik nergens zeg dat er geen druk in het carter is. Alleen dat het niet zo is als dat het gross (en jij hoort daarbij) denkt
 
Allenmaal leuk en aardig, maar ga je dan geen problemen krijgen met de extreem hoge carterdruk? Hoeveel toeren heb je minimaal nodig om dit in je voordeel te laten werken?
 
Last edited:
cvz said:
Mol heeft er zo te zien één, misschien kan hij ons vertellen wat voor winst hij boekte.
Ik heb er idd 1, gelukkig nog niet 100 pm's gehad. Maargoed leg me eens uit hoe ik het verschil moet gaan testen. Rekening houdend met lagerspeling, de weerstand van keerringen en misschien nog wel meer faktoren?
Ik heb em persoonlijk gekocht omdat ik elke 50km die ik reed mijn membraan of cilinder eraf kon halen om 2 stukjes kurk terug te duwen in de wangen van mijn oude team '99 as. De irritatie daardoor was namelijk erg groot :)
 
Back
Top