MHR team asjes (titanium)

cvz

Well-Known Member
Hoi *D

Ik wou nou wel eens wat concrete voor en nadelen weten van deze krukas..

Hij heeft een titanium drijfstang en de wangen zijn ook voor een gedeelte van Titanium. Je roterende massa word dus minder en je krijgt een hogere carterdruk?

Iemand al wat getest of dit ding enig winst maakt? Aangezien die nogal prijzig is kiezen de meeste mensen voor een RHQ (mina) of een team99 (pia), maar ik ken eigenlijk niemand die daadwerkelijk deze as heeft?
 
Advertisement - register to remove this

cvz said:
Hoi *D

Ik wou nou wel eens wat concrete voor en nadelen weten van deze krukas..

Hij heeft een titanium drijfstang en de wangen zijn ook voor een gedeelte van Titanium. Je roterende massa word dus minder en je krijgt een hogere carterdruk?

Iemand al wat getest of dit ding enig winst maakt? Aangezien die nogal prijzig is kiezen de meeste mensen voor een RHQ (mina) of een team99 (pia), maar ik ken eigenlijk niemand die daadwerkelijk deze as heeft?

d8 dat mol zo een as had?
 
gewicht , rondslingerende massa en dat soort natuurkundige zooi

Missschien de verdeeld heid van het mengsel. Doordat de wangen meer volum enemen zal er dus meer mengsel volume buiten de krukkast moeten komen
 
De voordelen van een titanium zijn vooral dat het sterker is (maar dat is alleen nodig met een zeer extreem getunde scooter) daarnaast vullen de carters zichzelf meer en krijg je een hogere onderdruk in je carters... D.w.z. dat je hogere toeren kan halen met meer vermogen... Want iedereen kan hoge toeren halen, maar of je daar ook pk-winst mee boekt is vers 2...... En titanium is idd ook lichter als ijzer dus gewicht op je ronddraaiende-as scheelt het ook...
 
Hoe kunnen carters zichzelf meer vullen als er minder volume overblijft?

De wangen van de Team as zijn dikker. Dus blijft er minder vrij volume over in de krukkast. Het mengsel zal dus gecomprimeerd moeten worden wil je er meer in krijgen.
Maar aangezien het een doorgaande stroming is op hoge toeren zal er dus niet gecomprimeerd worden.

Ik denk dat je juist voordeel kan halen doordat er minder krukkast volume over blijft voor hetzelfde volume mengsel dat je dit achter de spoelers kwijt kan en meer directe mengsel doorstroom heb.
Er wordt ds minder in de krukkast gebuffert
 
Ja die lagers zijnaan 1kant de buitenschaal afgeslepen. Alleen voor pia verkrijgbaar.

Zou voor een betere smering moeten zorgen doordat de rand geen obstakel vormt en een mooiere flow wellicht
 
Ik heb er 1 in me Zip SP, en ik weet nie hoe jullie in godsnaam erbij komen dat dat ding spiebaanloos is :S. Voordelen van het ding:

-Zit geen kurk in wat ellendig kan doen en uitzetten enzo.
-Dikkere wangen dus hogere cartercompressie (daarom ook dunner drijfstangetje)
-Drijfstang is lichter daardoor lagere oxilerende massa.
-Nadeel: duur

Uitleg Malossi afgedraaide lagers:

-Buitenring die pasvalt met carter, dit om smering te bevorderen. Tip, spoel ze gigantisch goed schoon nadat je ze uit verpakking haalt. Wil nog wel es rotzooi inzitten van et slijpen.
 
Back
Top