JohnB said:Carterdruk is BS omdat er een vaccuum is. Want wat moet je anders met een expansie uitlaat. Verder draait dan de krukas te snelrond om het mengsel steeds te laten reageren om van richting te veranderen.
En het volronde zal dan gebruikt worden om geen turbulentie te te krijge die de flow verstoord. En daarom doen sommige fabrikanten er teflon oid in. Je heb geen verstoring van de flow en toch het slingereffect. Kijkmaar eens naar de krukas van een 4T deze heeft contragewichten.
Toch moeilijk om simpele natuurkunde dr bij te halen en logisch te kunnen denken.
ust power said:Dus carters tunen en vervolgens DevCon gebruijken om je carterdruk te optimaliseren is volgens jou ook BS?
Ralf said:Devcon gebruiken voor meer carterdruk? Je hebt gewoon niet altijd genoeg vlees om je carter qua flow mooi genoeg te maken, daarom gebruik je devcon..
Ralf said:Devcon gebruiken voor meer carterdruk? Je hebt gewoon niet altijd genoeg vlees om je carter qua flow mooi genoeg te maken, daarom gebruik je devcon..
JohnB said:Carterdruk is BS omdat er een vaccuum is. Want wat moet je anders met een expansie uitlaat. Verder draait dan de krukas te snelrond om het mengsel steeds te laten reageren om van richting te veranderen.
BurN said:Buigt voor deze opmerking!, Membraanklepjes zweven
En balk, je carterinhoudt heeft natuurlijk wel effect op het vaccuum! grotere ruimte is minder vaccuum, als je de ruimte kleiner houdt zal er dus een korter traject zijn en een hogere spoelsnelheid.
BurN said:JohanS zet ik erneer dat er een constand vacuum is dan ?
Is de natuurkundige overtuigd?JohanS said:constant vaccuuum? verklaar deze grafiek dan eens:
bij een de zuigpuls komt meestal pas bij de 180 graden (komt door de header), en zorgt dan pas voor een afnemede druk (vaccum) in het carter.
JohnB said:Een volronde as zorgt ook voor een soepelere flow langs de wangen. Zou je open wangen hebben dat hapt het steeds door het mengsel heen en krijg je dus een turbulente stroming de spoelers in.
Is goed hoor. :*Mol said:Voor Joël. Er zijn al een aantal mensen geweest die een topic hebben geopend hierover, of het iig gemeld hebben hier op het forum. Zoek voor de grap eens op kurk, dan vind je wel wat denk ik.
Jasper Vrielink (schrijf ik goed toch zo Jasper) heeft het iig een keer gehad zoals hij al zei in de 2e post. Verder kan ik het me zo ook niet herinneren. Ik heb hier nog wel een bijna nieuwe team99 as met kurk liggen. PM maar bij interesse
JohnB said:.....
Er staat ook niet voor niets in de Polini handleiding dat het carter volume groter gemaakt moet worden.
Een volronde as zorgt ook voor een soepelere flow langs de wangen. Zou je open wangen hebben dat hapt het steeds door het mengsel heen en krijg je dus een turbulente sroming de spoelers in....