Team 99 as zonder kurk

Joël

Weight kills accel
Ik heb hier een nieuwe Team 99 krukas liggen (nr. 53 9212) en het valt me op dat er geen kurk meer in de wangen zit.
Is Malossi het gezeik met de uitzettende kurk zo zat dat ze maar besloten hebben om dit compleet te laten vervallen?

Ik vind dit nogal vreemd, en erg slordig, zorg dan op zijn minst voor een vervangend middel zoals nylon of aluminium.

Of heb ik gewoon een maandagochtend model (waar ze de kurk vergeten zijn)?

Iemand die hier meer van weet?
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb ook al enkele maanden een team as zonder kurk liggen.
Ik was het gezeik met dat kurk iig behoorlijk zat.
Dat er nu niets in zit maakt mij niet veel uit, het knalt toch wel.
 
Omdat je een beetje een vliegwiel werking wil creeeren. Zodat de krukas door zn odp geslingert wordt. Dat je dat niet meer wist, shame on you.8P

En dat hele verhaal van carterdruk slaat ook nergens op
 
Spy 70cc said:
Was tog maar een suggestie :| Waarom doen ze het dan? Omdat het er mooi uitziet, of omdat het er steviger van word :rolleyes:

Lees ze reply nou eens. Alleen de titanium assen hebben het toch ook niet?
 
JohnB said:
Omdat je een beetje een vliegwiel werking wil creeeren. Zodat de krukas door zn odp geslingert wordt. Dat je dat niet meer wist, shame on you.8P

En dat hele verhaal van carterdruk slaat ook nergens op

Dat het carterdruk verhaal gelul is ben ik niet met je eens.
 
Gomer_pyle said:
Hij geeft ook antwoord op je tweede vraag :henko:

Sorry hoor, maar ik kan toch zelf lezen. ;) :p

Waarom in hemelsnaam zit dat teflon, kurk er dan????
Je ziet het niet, dus niet voor de show,
Ook niet omdat het er steviger van wordt, want een stalen krukas die steviger wordt van een stukje opvulplastic..

Lijkt mij, hoe minder carterruimte, hoe sneller de compressie groter is met hetzelfde mengel,

Maargoed, het is al laat, en heb er al ruim 20 uur opzitten dus mn gedachte kan best een beetje simpel zijn.
 
Het is heel simpel...

een volronde krukas simuleren, door sommige plekken op te vullen met kurk, die anders zwaarder zouden zijn, omdat er anders metaal gezeten zou hebben..

En dat de kurk loslaat...who cares? Ik heb ook een team as zonder kurk gehad..en het vlamde nogsteeds +ralf+
 
JohnB said:
En dat hele verhaal van carterdruk slaat ook nergens op


Waarom niet? In principe zeg je nu dat die kurk, nylon, teflon etc. opvullingen dus overbodig zijn, want die slingerwerking heb je ook als er op de plaats van dat kurk etc. nix zit... Waarom zit het er dan toch?

*edit*
3 replys die erbij kwamen op het moment dat ik nog zat te typen :X
 
Sander said:
Het is heel simpel...

een volronde krukas simuleren, door sommige plekken op te vullen met kurk, die anders zwaarder zouden zijn, omdat er anders metaal gezeten zou hebben..

En dat de kurk loslaat...who cares? Ik heb ook een team as zonder kurk gehad..en het vlamde nogsteeds +ralf+


I figured that out ;) :)

Maar, een volronde krukas met teflon is dus beter als een volronde krukas van alleen metaal...

Dan is een volronde krukas toch beter dan een 'niet' volronde...?

Ik wil weten of ik gelijk heb :p 8P
 
Spy 70cc said:
I figured that out ;) :)

Maar, een volronde krukas met teflon is dus beter als een volronde krukas van alleen metaal...

Dan is een volronde krukas toch beter dan een 'niet' volronde...?

Ik wil weten of ik gelijk heb :p 8P

Dat is niet bewezen alleen trek de vergelijking binnenrotor dan zou je zeggen dat een krukas met teflon sneller moet rond draaien.
 
Chris@Citta said:
Licht ff toe...:?

een binnerotor is ook lichter dus heb je meer "koppel" (leg het beetje gaar uit)
Dus dat is met je krukas ook hij moet minder massa rond brengen. Ja of ik snap er geen reet van maar dat is wat ik begrijp uit het verhaal van de Herr Bronk
 
Back
Top