Team Cristofolini

Btw, bart, wat vind je dan van de mensen die bezig zijn een snelle peusjo te krijgen?
Daar zeg je toch ook niet tegen, probeer er een pia/ mina blok onder te krijgen? :p
 
Originally posted by Bart Nrg Mc2
Mjah, ik wacht met smart op een Peugeot die mee kan doen in de Minarelli/Piaggio-vete, maar ik kan nog lang wachten dan :)

Ghe ghe , hierop stel ik een vraag:

Ray, wanneer breng je dat blok van je?
 
Originally posted by Bart Nrg Mc2
Mjah, ik wacht met smart op een Peugeot die mee kan doen in de Minarelli/Piaggio-vete, maar ik kan nog lang wachten dan :)

maybe met het nwe horiz peugeot blok? })
 
Voordeel van een minarelli vert.-as in een hor-blok is dat je een andere carterdruk krijgt die juist met 50 cc weer positief kan werken ... is hier wel eens aan gedacht....
 
Nou uh niet door mij iig :) Maare jij zegt dus dat een lagere carterdruk (door minder inhoud dmv krukaswangen zegmaar) positief werkt op 50cc, ik denk niet dat dat werkt, dan zou je beter met originele as en 50cc kunnen rijden...
 
Als je dit in combinatie met een uitlaat doet met grote zuigkracht ...snel oplopend... dan werkt dit ja .. nooit gehoord van het uitdraaien van een carter om de druk lager te maken .... kan op50 cc zeer gunstig resultaat opleveren.....
 
Originally posted by XeRioNaTiC


Ghe ghe , hierop stel ik een vraag:

Ray, wanneer breng je dat blok van je?
en dan zou het meteen mee kunnen doen in de vete zoals Bart noemt?

nah dat gaat er bij mij niet in :)
 
Originally posted by b0em

en dan zou het meteen mee kunnen doen in de vete zoals Bart noemt?

nah dat gaat er bij mij niet in :)

Meteen?

nee, nooit, maar het hoeft ook niet meteen... :p.

Maar je heb wel gelijk, word zeer moeilijk om een beetje in de buurt te gaan komen.
 
We zullen zien hoe het gaat lopen, volgend jaar (jubbega, int. meeting), tot die tijd genoeg tijd om dingen uit te proberen....

En nogmaals, het hoogste vermogen halen en een sprintje winnen zijn 2 verschillende dingen :)
 
ik moet toegeven dat het inderdaad een uitdaging is. Ik ben bijvoorbeeld ook bezig met een minarelli blok in een honda frame te hangen. Wel AM 6 blok tuurlijk geen scooter. Maar ik doe het omdat ik race met een Am6 en mijn originele frame (rs 50) te zwaar is om mee te komen. Dit cross team heeft een verticaal blok toegepast om de uitlaat van de grond weg te krijgen (bodemspeling). Jullie doen het vanwege de hobby begrijp ik. Dat is een hoop ellende op je nek halen voor niks. En over die krukassen kunnen we vrij kort zijn denk ik. Bij een min vert zit de inlaat op de cilinder, bij een min hor zit de inlaat op het carter. Hierdoor heb je sowieso een ander carterdruk nodig. Kortom zover ik kan bepalen is een krukas van een min hor niet uitwisselbaar met een min vert.
 
Thanks Razma.... ik dus ook ... voordeel is veel grotere acceleratiesnelheid en een groter cartervolume.... en meer moeten jullie zelf maar proberen.....
 
Maar past een mina hori krukas ook in een vert carter? is de diameter van de wangen niet te groot en als het al past, wordt dan de carterdruk niet TE hoog?
 
Back
Top