snelheid van sr www

Mitsjiel

FAC member y0!
Eeyz peepz,
Ik heb sinds kort een www gekocht en heb door de dealer de begrensers eruit laten halen (ik mog het nie zelf doen :( )
Hij gaat echter maar 70/75 op de teller...
Ik weet ook niet cker of de varioring er wel uit is want hij zou toch wel harder moeten kunnen lijkt mij :?

Enieweej, wie kan me vertellen hoe hard/langzaam ik zou moeten gaan of dat ik nie harder kan?

TnX, Michiel
 
Advertisement - register to remove this

Jullie problemen zijn wel vaag, wan tik reed met sr www uit 2001 met nrx al 90 teller... denk toch dat de oudere versies begrensd zijn in de cdi of misschien de cilinder...
 
Mjah ik denk zelf dat het een combo is van: Vertanding (veeel te kort) en de power/RPM van de AC cil...

Dus zo van dat je een korte vertanding nodig hebt om gewoon goed te kunnen presteren omdat de motor niet genoeg vermogen heeft en het RPM niet heeft om een hoge top te kunnen bereiken.
 
Ja.. ik nu ook. Snelle vertanding, dankzij jou robin ;). Weet ik dat nu en snel LC. precies hetzelfde als ji dus robbin.
Nou mensen.

Het zit niet in de Cdi.
Het zit niet in de ontsteking.
niet in de cil( jah oke de power is niet veel maar het is het niet)
En waarschijnlijk niet in het carter.

Maar waarom heeft aprilia in godsnaam aparte vertandingen genomen????
en staat de maat van de vertanding op de vertanding, en hoe haal ik die eruit?
iemand een how to 8)
grtzz
 
Waarschijnlijk omdat ze het blok direct zonder aanpassingen hebben overgenomen van de Rally AC. Ben vandaag ook naar scootersloop Kovink ofzo in Hellevoetsluis geweest (met onbegrensd vanaf Capelle aan den IJssel met -10 gevoelstemperatuur) en ga daar echt NOOIT van je leven heen. Ze hebben echt letterlijk helemaal niks en wat ze hebben is echt onbruikbaar.
 
Originally posted by Teunios
Ja.. ik nu ook. Snelle vertanding, dankzij jou robin ;). Weet ik dat nu en snel LC. precies hetzelfde als ji dus robbin.
Nou mensen.

Het zit niet in de Cdi.
Het zit niet in de ontsteking.
niet in de cil( jah oke de power is niet veel maar het is het niet)
En waarschijnlijk niet in het carter.

Maar waarom heeft aprilia in godsnaam aparte vertandingen genomen????
en staat de maat van de vertanding op de vertanding, en hoe haal ik die eruit?
iemand een how to 8)
grtzz

Wat moet je toch zonder mij 0? :p

Ik heb em zonet na een week weer gehoord.... Mwhooooo mooi geluidje!!! Alleen is die Erwin zo slim geweest om op de vertanding te staan meppen 8P, de schroefdraad naar de filistiein´n, en er is 1 boutje van de uitlaat dol :( Mja tijd zat want met dit weer gaak niet meer zoveel rijden... :)
 
Zoalsj e ziet is het de primaire vertanding het deel van de vertanding wat roet in het eten gooit;

AC = 13/52 - 12/44
LC = 13/52 - 14/43

Je moet die 12/44 er dus uitgooien en de 14/43 erin hangen.

Ik zal even een plaatje posten:

Vertanding%203.gif


Aangegeven is dus welke de primaire zijn en welke de secundaire. Je moet dus de achteras eruit trekken, en het middenstuk. Deze moet je vervangen met die van die van het LC exemplaar.

Is het moeilijk? Nee;

-Stap op je nog rijdende scoot en haal flesjes vertandings olie (a 2 euro) bij de dealer (750 ml geloof ik)
-Schroef carterdeksel eraf
-Haal koppeling & achtervario eruit
-Draai het vertandingsolieschroefje onderaan het carter los en vang de olie op in een bakje
-Maak je moer van het wiel los
-Zet dan je scoot zo neer dat het achterwiel los staat
-Draai moer eraf en haal het wiel eraf
-Draai nu de inbusjes van de vertandingsdeksel eruit
-Nu moet je beetje wrikken en kun je de deksel eraf halen
-Je ziet de vertanding, en deze kun je nu er gewoon uit trekken, alsh et goed is heb je de ingaande as van de primaire vertanding er al uit, want dit zit in je deksel gelagerd. NU moet je dus het middenstukje eruit pakken, en de achteras met tandwiel
-NU doe je de nieuwe achteras (lc) en tandwiel erin schuiven, nieuw tussenstuk en tandwielen (lc) en monteer je alles weer in omgekeerde volgorde....

Zo simpel is het... :)
 
Originally posted by Teunios
Ehm... heb je het nu over erwin van dalfsen.. want die bedoelde ik:). maar welke uiltaat heb je dan. Is het wel in orde als je op vertanding slaat.

Ja die bedoel ik ook... Uit Hardenberg, nick: Erwinksi (nu Emphyryois oid) Ik heb een Bida S2 maar in de cil is ie dol. EN NEEE HET IS ZUUUUUUUUUUPPPPPPPPPPPEEEEEEEEER DOM OM OP JE VERTANDING TE SLAAN. Bleek nou, heeft die boer het vertandingsdekseltje niet los gehaald, "ow moet dat dan???" 8P8P
 
Last edited:
hmmm.. erwin komt bij mij altijd over als een jongen die weet waarover hij het heeft. ik zal het eens aan hem vragen op msn.

maar sjoerd.. angezien jij het meest weet over vertanding hier in dit topic zou ik je graag willen vragen of jij weet of het koppel niet enorm verkleint? als de vertanding vergroot word.
 
Dikke onzin, ik heb die bouten niet los gedraaid, ze zouden los zijn... mja dat waren ze niet, ik heb ff vluchtig gekeken toen, en in het tuinhuisje ligt al mn spul, het was donker, en daar binnen is amper licht, en ik ben nachtblind dus heb over die laatste bout heen gekeken, dus kortom, Han was laatste boutje vergeten en ik heb hem niet gezien :'( (KUT NACHTBLINDHEID!) Maja, ik heb duz 2x geslagen op Rubens advies overigens, en toen ben ik gestopt omdat de uitwerking ervan niet zo goed was :)

Ik weet duz echt wel dat het vertandingsdeksel los moet, btw een boutdol? Kan me niet voorstellen, nooit last van gehad, maar hij loopt al wel weer duz :)

Suc6 ermee!

Maja, dat stukje is makkelijk te tappen ja :p
 
Originally posted by Ephymerous
Dikke onzin, ik heb die bouten niet los gedraaid, ze zouden los zijn... mja dat waren ze niet, ik heb ff vluchtig gekeken toen, en in het tuinhuisje ligt al mn spul, het was donker, en daar binnen is amper licht, en ik ben nachtblind dus heb over die laatste bout heen gekeken, dus kortom, Han was laatste boutje vergeten en ik heb hem niet gezien :'( (KUT NACHTBLINDHEID!) Maja, ik heb duz 2x geslagen op Rubens advies overigens, en toen ben ik gestopt omdat de uitwerking ervan niet zo goed was :)

Ik weet duz echt wel dat het vertandingsdeksel los moet, btw een boutdol? Kan me niet voorstellen, nooit last van gehad, maar hij loopt al wel weer duz :)

Suc6 ermee!

Maja, dat stukje is makkelijk te tappen ja :p


Hmmmm, mja
Het advies van Ruben was met een plastic hamer :) En ik heb er nu een langer boutje in, probleem opgelost. Ik geef de vertanding nog een paar kansen en anders maar nie :p (aangezien het feit je op MSN niet reageert maar zow...)
 
Back
Top