(AGM) GY6 Blok onder de snelheid van Wokmelding laten rijden zonder issues/overtoeren. (Graag ervaringen)

AGM Retro GT Beun

Well-Known Member
Beste Medeleden,
De zoekfunctie is helaas niet voldoende gebleken, noch hier, noch op google.

Mijn doel is om mijn AGM GT GY6 12 INCH blok 33/34 km/h te laten rijden.

Nu heb ik zelf al de meest gangbare 35 km/h CDI gemonteerd. ( 6 pins CDI, geen losse kabel.)
De 32 km/h cdi van zandri is overigens gewoon exact dezelfde CDI als de 35 km/h CDI elders, dus dat valt af.

De 35 km/h CDI werkt d.m.v. de cartersensor. Als ik mij niet vergis meet deze de omwentelingen van de koppeling.
Een simpele varioring zou dan ook imo niet zo 123 de snelheid verlagen. Wellicht een hele dikke wel, puur omdat de snaar dan half zo hoog komt.

Mijn vermoeden is dat wanneer je een hele dikke varioring monteert het toerenverloop volledig in de soep loopt.

Nu ben ik op zoek naar mensen die eerste hand ervaring hebben met deze doelstelling. Wat mij niet al te gek lijkt, alleen vind ik ze niet zonder deze vraagstelling hier.

De vraag is dan ook. Hoe heb jij je GY6 blokje 33/34 GPS laten lopen?

Mijn laatste optie zou een 25 km/h naar onbegrensd CDI halen, echter is dat alleen bij gebrek aan beter. Gezien familie de scooter weleens leent en 25 km/h GPS wel heel langzaam is.
Ik bied hun toch liever een betere ervaring.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Zelf had ik een CDI met een stekkertje eraan, deze kon je erin laten of eruit trekken, trok je de stekker eruit liep die onbegrensd liet je deze erop liep die begrensd op 34, als je al zo een cdi haalt, zorg dat je varioring eruit is anders krijg je overtouren, dat wil je liever niet met een GY6 blok.
 
Zelf had ik een CDI met een stekkertje eraan, deze kon je erin laten of eruit trekken, trok je de stekker eruit liep die onbegrensd liet je deze erop liep die begrensd op 34, als je al zo een cdi haalt, zorg dat je varioring eruit is anders krijg je overtouren, dat wil je liever niet met een GY6 blok.
34 teller bedoel je dan denk ik.

Ik wil graag echt 33/34 gps. Met een originele cdi ga je idd 30-35 teller. Echter is dat niet wat ik wil.
 
Een optie wat zou kunnen:

Variateur nemen van een peugeot vertikaal.. En als het mogelijk is en past de vario plaat erop schroeven aan de achterzijde..
En dan met ringetjes proberen de plaat de juiste snelheid af te stellen.. Moet je wel een snor vario nemen.

Anders misschien een wat zwaardere drukveer erin.. Komt die minder makkelijk aan ze top . En dan zal die er net iets eronder blijven..

Maar dan moet je echt uit testen of het zin heeft of niet.
 
Allright.

IK waardeer de reacties hier en verder op het forum (kleine vraagjes etc. zoekhhistorie), ook al ben ik het er niet mee eens. ^_^ Enige logica en de theorie over de overbrenging in een scooter spreekt een varioring tegen.
Links rechts roepen mensen, varioring plaatsen.
Echter is een varioring bedoeld om een beetje snelheid er vanaf te snoepen.
Dit blok loopt 60 gps zonder de elektronische begrenzing.
In meerdere threads heb ik al aangegeven dat je met een varioring niet de snelheid kan begrenzen van 35 naar 33.
Mijn beredenering hiervoor was in het kort, de snaar kan niet hoger, maar hij hoeft ook helemaal niet zo hoog om 35 te rijden.
En de elektronische begrenzing kickt pas in bij het aantal omwentelingen van het koppelingshuis dat bij een x snelheid hoort.
Echter krijg ik hier nooit een reactie op.
Tegen beter weten in heb ik dan maar de 30 euro gelapt en een varioring set besteld.
I.c.m. 35 km/h CDI:
2 mm varioring ==> 35 km/h gps
4mm varioring == > 35 kmh gps
8 mm varioring ==> 35 kmh gps.
Bij 4mm merk je eigenlijk niks.
Bij 8 mm krijg je flinke overtoeren en is het niet normaal meer.
Wellicht kan je de snelheid wel naar 34 kmh brengen met een varioring, maar dan praten we over een varioring die bijna net zo lang(breed) is als de variobus.
De motor draait immers heel erg weinig toeren op 35 km/h ipv 65 kmh.

Zoektermen:
GY6 wok melding
GY6 Snor varioring
GY6 35 km/h
 
Last edited:
Inmiddels 4000 km verder.
Besefte me gaandeweg dat mijn banden oud waren en langzaam aan lucht verloren.
Sinds een tijdje rijd ik op nieuwe banden met 2.2 voor en 2.5(familie rijdt vaak met een passagier erop) bar achter.
De snelheid met de 35 km/h CDI bleek in werkelijkheid 40 teller, 37 gps te zijn. Oftewel geen randje Wok, maar als ik gepakt zou worden, gewoon meteen een wok. Geen coulance niks.
Echter nooit op de rollerbank geweest, maar het blijft toch spelen in je gedachten. Als deze scooter ooit een wok krijgt is hij de herkeuring Imo niet waard.
Ben wel van plan hier nog op door te rijden tot hij of uit elkaar valt of het cilindertje ermee ophoudt. Staat nu zon 9000 km op.
Recent ook een GY6 10 INCH scootertje van 2016 voor een prikkie erbij gehaald en in goede staat gebracht.
Deze scooter had een CDI met het merk: New City en de code: B35-5, NC120818.
De scooter loopt 30 km/h GPS.
Recentelijk bedacht ik mij dat zon 10 inch CDI wss probleemloos werkt op een 12 inch GY6 blok. Alleen dat de begrenste snelheid dan zal afwijken.
Inmiddels heb ik deze specifieke cdi in mijn 12 inch AGM scooter gestouwt en ipv 37 km/h GPS loopt deze nu 34 km/h GPS. Wat dus of wel of net niet in een wok Melding zal resulteren.
Een 12 inch cdi die ik nog had liggen. 25 naar onbegrensd met afstandsbediening heb ik eens in de 10 inch scooter gestopt en deze reed daarmee 22 gps en 50+ gps(werkelijke top niet getest omdat dat niet interessant is voor mij).
Dezelfde cdi met afstandsbediening deed in mijn 12 inch AGM 25 km/h gps en 45 km/h+ gps.

In het kort betekent dit dus.
25 km/h cdi voor een 10 inch zal 25 km/h draaien op een 10 inch en iets harder op een 12 inch GY6 blok.
Een 25 km/h cdi voor een 12 inch blok zal 25 km/h draaien op een 12 inch Gy6 blok en iets langzamer op een GY6 10 inch blok(22 km/h)
Als ik ooit een x voor een prikkie mijn handen op een 25 km/h 10 inch cdi weet te leggen dan zal ik nog eens kijken welke snelheid dat oplevert bij een 12 inch Blok.

Mooiste is dus denk ik dan zon new City Cdi plaatsen. Vermoedelijk is dat deze CDI: https://www.chinascooteronderdelen....1-motoren-van-het-merk-iva-t-m-bouwjaar-2017/
Voor mij is het wel prima zo, 34 km/h op de AGM.
En met afstandsbediening op de 10 inch scooter. Ik draag wel een helm vanaf volgende week, want ja als je met 34 km/h op je hoofd valt kun je het wss al niet navertellen. En of ik hem nou nu draag of over 2,5 maand lig ik ook niet wakker van.

 
Back
Top