Snelheid van SR LC

Menno

Ralf Fanclub!
Ik snap er niks meer van, ik kom de laatste tijd zoveel topics tegen over mensen die zeggen dat ze met 70 cc, yas r, 17.5 mm etc. niet eens boven 90 uitkomen.
Ik haal met mijn orginele 50 cc (uitlaatpoort iets vergroot), racekoppeling, racevario en een gare Fasmen uitlaat, liggend 115 @ Teller, ik heb een keer @ digiteller van Michiel (SR Max Biaggi) 94 gehaald, heb toen niet echt op gelet wat mijn "normale" SR-teller aangaf, maar het was niet meer dan 110.

Loopt mijn scooter bizar goed?
Kunnen mensen die zulke topics openen niet afstellen?
Is Michiels Digiteller een beetje getikt van al die hoge waarden?
 
Advertisement - register to remove this

Michiels teller is getikt :p Kijk als ik die waardes altijd van hem hoor valt het me heel erg mee, maar het ding is wel goed ingesteld. Zo reed hij 114 digi met een DR70 SvR-Tunend :)eek:) MK SP, 17,5mm, Hebo transmissie (me oude zooi)

Ook wel ERG hard, maja... Bij jullie is het ook wel echt bergaf wind mee etc. :p

Maja misscien is je uitlaatpoort heel mooi en goed vergroot, en dat scheelt dan echt een hoop, een fasmem uitlaat is ook best grappig op 50cc origineel...
 
nu krijg ik alleen maar posts hier van mensen die wel hoge waarden zoals scootash en miks.
Dat geeft een beetje een vertekend beeld van mijn "standpunt" :p.

Ik reed eerst 97/98 op teller, was 84 op autoteller (KIA).

En sjoerd, die 114 digi klopte echt, het verschil tussen hem en Robert-Jan (MHR 80 op zijn derbi) lag echt alleen bij het optrekken, Robert-Jan reedt op top maar een kilometerje harder.
Sjoerd zie het nu maar onder ogen je bent gewoon een tunewhiz :p
 
Originally posted by ScootAsch
Whoeiz...

Dan heb ik zeker een gare teller...

Hebo gara
Hebo vario
Hebo clutch

118 op de teller

is ongeveer 90-92 op de auto teller en die van michiel...

nix boekt mijn teller van me oude SR. std onbegrensd 90 @ teller

kun je naagaan als je er een snelle uitlaat onderlegd gaat ie al 115 dan nog een vario erbij en je zit op 125|( 8P

ik rij nu denk ik op asch zn teller 123 met ori untuned cilinder. zie me profiel voor verdere setup
 
Originally posted by DNA-Menno
En sjoerd, die 114 digi klopte echt, het verschil tussen hem en Robert-Jan (MHR 80 op zijn derbi) lag echt alleen bij het optrekken, Robert-Jan reedt op top maar een kilometerje harder.
Sjoerd zie het nu maar onder ogen je bent gewoon een tunewhiz :p

Ja als je nu is al die ventjes die je dat verhaal vertelt ook doorstuurt naar mij, kan ik nog mooi geld verdienen 8P
 
Mensen, Mensen, Wilt U Goedkoop Vlammen, Breng Dan Uw Cilinder Naar

Zo goed?

BTW je kan toch ook wel pia cilinders tunen, anders heb ik binnekort een prob. :D

Maar wat bedoel je met je post sjoerd, kan R-J niet afstellen, of is michiel écht snel?
 
Last edited by a moderator:
Originally posted by DNA-Menno
Mensen, Mensen, Wilt U Goedkoop Vlammen, Breng Dan Uw Cilinder Naar Sjoerd!!!

Zo goed?

BTW je kan toch ook wel pia cilinders tunen, anders heb ik binnekort een prob. :D

Maar wat bedoel je met je post sjoerd, kan R-J niet afstellen, of is michiel écht snel?

Mja ik bedoel, als ik een topsnelheid hoor van me is het altijd erg hoog. Terwijl ik altijd veel moeite moest doen zoiets te halen. En verder hij meet het ook: wind in de rug, bergaf, lange weg, in slipstream, etc.
 
Last edited:
Hmz ik ga zometeen eens ff kijken hoe hard ie nu werkelijk loopt (en ja inderdaad met wind mee)

Heb namelijk een hele lange tijd met een zachte achterband en gare voorband gereden en dat is nu weer goed... meestal moet ik liggend rijden wil ik hard gaan maar vanmiddag was het met windje mee 95 @ teller, dus liggend gaan we wel keurig over de 100 denk ik @ runner teller, tog zeker wel zo'n 85. Maar ik denk tevens dat dit ook egt wel de max is... wat er uit te halen valt, zonder aan de acceleratie te komen, want eerder liep ie 108 ofzow...

verder niet zo spectaculair, met met standaard cilinder tog wel aardig geoptimaliseerd. Verder ben ik van mening dat verreweg de meeste standaard pia cilinders het niet trekken tegen een standaard mina cilinder, zeker qua toerental, mina gaat naar mijn idee standaard harder

grtz arthur
 
hmm. ik vernam juist dat pia cil's stndrt harder gingen.. was te weiten aan hun ideale manier van koeling oid. Ik kan het fout hebben. don't shoot me if I am wrong.
maar ik denk ook arthur dat dat idd. het maximale uit een stdrt untuned cil is.
 
Ideale koeling heeft ie zeker, ding is niet warm te krijgen...

Maareh, vandaag kwam andere Arthur van het forum ff langs met aerox, ding was nie optimaal afgesteld dus, maar loopt wel 95 op m'n teller, en heeft nog bijna 1 centimeter op de vario over, laat een ontzettend groot deel onbenut, dus die moet zeker wel een endje harder gaan nog, mina he ?

Die van mij gaat met windje mee btw net geen 105, maar als de weg ietsje langer was dan... tog wel aardig :)

Uhh, ook nog ff me excuses, ging om SR lc, maat van me heeft er eentje met nrx en hebo vario 100 @ teller... loopt lekker!

grtz
 
Back
Top