Sneeuw 2009-topique

Status
Not open for further replies.
Op ijs hebben alleen spijkerbanden zin.. maar op sneeuw is het goed rijden met winterbanden.. komt door de extra lamellen e.d. 10x beter dan zomerbanden iig..
 
Nee hoor, met winterbanden kun je in de sneeuw een stuk beter rijden. Natuurlijk is het nog steeds glad, maar je kunt beter rijden.

Op wintersport een keer met 2 auto's op stap geweest, degene op winterbanden kwam lachend omhoog, de andere auto op zomerbanden kwam nergens zonder sneeuwkettingen.
 
Als je weet hoe je het beste kunt handelen in de sneeuw kun je ook zeer veilig rijden met je normale banden.

en tja, het winterbanden verhaal. Het is wel zo dat ze meer sneeuw kunnen 'pakken' door de bredere profielen op de band. Maar ook dit heeft zijn grens natuurlijk.
 
Heeft iets met het asfalt te maken wat we hier gebruiken geloof ik, zoek een artikel er over kan het alleen niet vinden...

-edit-

Lees nu weer op een site dat kettingen wel mogen en alleen spikes enz verboden zijn....
 
Last edited:
Ik lees het hier veel, maar hoor het ook veel mensen om me heen zeggen. "komt wel goed, ik heb winterbanden" of "gelukkig heb ik winterbanden".

Maar ff serieus...zelfs winterbanden hebben toch geen reet zin meer als er gewoon een pak sneeuw op de weg ligt met daaronder een ijslaag? Volgens mij bieden winterbanden gewoon meer grip op asfalt onder koude omstandigheden en hebben ze in dit soort situaties echt 0 toegevoegde waarde? Of zie ik dit nou echt verkeerd? :)

Ik heb iig normale banden en ik vind het geweldig om met dit weer op de weg te zijn, hou wel van een beetje uitdaging :W

Een groot voordeel van winterbanden op sneeuw is als je gaat remmen ga je rechtdoor, je glijdt wel wat alleen als je dat met zomerbanden doet dan ga je van links naar rechts en heb je het minder onder controle.
 
Ik lees het hier veel, maar hoor het ook veel mensen om me heen zeggen. "komt wel goed, ik heb winterbanden" of "gelukkig heb ik winterbanden".

Maar ff serieus...zelfs winterbanden hebben toch geen reet zin meer als er gewoon een pak sneeuw op de weg ligt met daaronder een ijslaag? Volgens mij bieden winterbanden gewoon meer grip op asfalt onder koude omstandigheden en hebben ze in dit soort situaties echt 0 toegevoegde waarde? Of zie ik dit nou echt verkeerd? :)

Ik heb iig normale banden en ik vind het geweldig om met dit weer op de weg te zijn, hou wel van een beetje uitdaging :W

een ijslaag is hard , daar heb je met winterbanden ook weinig aan , maar een klein beetje los sneeuw is al genoeg om met winterbanden een stuk meer grip te hebben en te houden.

als ik kijk dat ik veel meer koppel heb mijn mijn auto dan die van Monique en ik slip vrijwel niet , terwijl het Corsatje met erg grote wielomtrek voor zo'n ding bij het minste of geringste al slipt en glijdt kan ik echt het verschil wel merken tussen winterbanden en gewone banden.

btw , gister in de parkeer garage ook , je rijdt zo omhoog , en je kunt zelfs prima stil gaan staan midden op de helling en dan zonder spinnen weer verder rijden , dat gaat mij met zomerbanden echt niet lukken!!
 
Op niet aangekoekte sneeuw hebben winterbanden zeker een voordeel, maar wat je nu bij al die binnendoor wegen heb niet. Dat is allemaal al in elkaar gedrukt tot 1 grote ijs/sneeuw massa en daar glij je hoe dan ook op als je niet goed rijdt.

Veel op de koppeling en hoge versnellingen rijden, niets aan de hand :P
 
hoop eigenlijk dat het morgen vroeg weer wat beter begaan baar is.

Moet van schiphol naar huis (omg breda).
Hoop er echt gen 3 uur over te doen na een lange vlucht :(
Ook dat de drukte op schiphol weer beetje gezakt is..

Straks maar eens klm bellen.
 
ik heb het geprobeerd maar ik kwam niet weg met de golf... :X

[ir]http://farm3.static.flickr.com/2675/4203249900_f887632c34_o.jpg[/ir]

3 man hebben geduwd zo dat ik hem iig weer in het parkeervak kreeg :(
zolang je maar rolt gaat het goed, maar zelfs dat werd hem niet vandaag.
 
Hier om de hoek, (hardebollenstraat, utrecht)

33nerdy.png
 
Op niet aangekoekte sneeuw hebben winterbanden zeker een voordeel, maar wat je nu bij al die binnendoor wegen heb niet. Dat is allemaal al in elkaar gedrukt tot 1 grote ijs/sneeuw massa en daar glij je hoe dan ook op als je niet goed rijdt.

Daar doelde ik op idd, op losse sneeuw kan ik het me nog voorstellen, maar zoals de wegen er hier uitzien had ik er idd mijn twijfels al bij. Moet wel zeggen dat ik er sowieso een beetje kritisch tegenover stond hoor...dat hele winterbanden gedoe, lijkt soms net een marketing-trucje. Maargoed...hoor nu 5 mensen hier zeggen dat het echt werkt dus dan geloof ik het wel ;)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top