SBO Sprints 08 - Algemene vragen topic

Status
Not open for further replies.
2.4 Elke scooter moet zijn voorzien van volledige beplating met uitzondering van de stuurbeplating en de helmbak. alleen gaten van 20 mm voor en achter de radiateur zijn toegestaan. In plaats van gaten is freeswerk ook toegestaan mits deze niet groter is dan 15X15 cm en is gesloten met racegaas

lijkt me duidelijk, de bedoeling hiervan is dus dat je gaten in je kappen mag maken enkel ter bevordering van je koelproblemen, al mijn gaten in die kappen hebben daar dus mee te maken, dus is voor het vangen van rijwind die ik vanaf de binnenkant niet krijg. naar mijn idee voldoe ik dus wel aan de eisen die jullie stellen.
1: mag dit dus wel ofniet?

dan was mijn vraag verder nog of het gedeelte voor je cillinder ook afgedicht moest zijn omdat dit std bij deze kap al open is, ook zit er std aan deze kap geen onderkap bevestigd.
2: goedgekeurd of moet ik dit op 1 of andere manier proberen te fixen? dit heeft namelijk elke l&m of thunderracing kap.

dan nog de vraag over de stuurdemper, ik vernam dus dat er een grote discussie ontstaan is over het monteren van een stuurdemper en het bewerken van een binnenkap daarvoor, ik snap best dat dit niets te maken heeft met de koeling maar klopt het echt dat dit dus gewoon niet toegestaan is? dan haal ik namelijk wel gewoon dempertje weer eraf en probeer ik het weer dicht te maken hoor, probleem alleen met zo een dun bandje wat heel veel mensen hebben is dat ze gaan zwabberen, deze zip zwabbert iniedergeval. dus bij mij gaat het serieus ten koste van een flink stukje eigen veiligheid.
3 het mag niet want heb niks te maken met koeling?

zo beter? sorry, voor mijn eerdere vraagstelling, ik was verder wel op de hoogte trouwens van het regelement, na het nogmaals nalezen ervan ben ik ook verder niets wijzer geworden, sorry.
 
waar zal ik beginnen?

de gaten in de zijkant van de kap zijn niet toegestaan, omdat die aan de zijkant van de scooter zitten en niet zoals het reglement voorschrijft. ( of je met een radiateur onder je zadel hebben over de hele lengte van de scooter )

ik mis de onderkuip die er volgens het reglement moet opzitten.

ik zie geen achterspatbord boven het wiel.

zoals ik het op de foto kan zien is het voorspatbord ook bewerkt.

zit de beplating achter het voorwiel er ook?

ik zie een gat in de kap voor de stuurdemper wat volgens het reglement niet mag.

zoals ik het op de foto kan zien klopt de wielbasis ook niet meer.

de gaten in je beenschild zouden ook alleen maar mogen als daar de radiateur zit.


wil je nog meer redenen hebben???

deze scooter hoort in de scooter special thuis en niet in de scooter 70.
 
Tav reactie Kenny pagina 14. (scooter70 klasse)

Quote:
Originally Posted by pd-tuning/pepijn#205
Aangezien er wat kapwerk van carbon gemaakt gaat worden wil ik even iets zeker weten voordat ik aan de gang ga.

In de scooter70 klasse, mag je hierbij je voorspatbord aanpassen zoals op onderstaande foto te zien is? (het voorste deel word gemonteerd)

http://i14.tinypic.com/6l1rz9h.jpg

volgens de nieuwe regel zou dit ook niet meer mogen. maar van mij mag het zolang er maar een spatbord aanwezig is

Ok ik weet dat het van jou mag ''mits er maar een spatbord aanwezig is''. Kan ik ook hierop terug komen als ik hierop afgekeurd zou worden?
Aangezien je zelf aangeeft dat ik mijn achterspatbord juist weer niet mag aanpassen. (zie vorige pagina).

Mvg.
 
Hoe zit het nou met dat voorspatbord ?

Mag het WEL, of mag het NIET bewerkt worden. En daar bedoel ik mee, de achterkant eraf of iets kleiner maken dat het makkelijker pasbaar is.
 
volgens het reglement mag het niet. wij hebben er nog beraad over gehad en wij gaan dit jaar het reglement volledig volgen om geen discussie te krijgen.
 
Maar als er nu niet naar gevraagd was dan had niemand het geweten en had iedereen je vorige reactie aangehouden dat als er een spatbord op zit dat het goed is.

Maar zoals ik het nu dus begrijp moet je gewoon een volledig orgineel voor spatbord hebben? En zoals L&M mag dan weer NIET? Want daar zit geen achterkant aan? Zijn er in de tussen tijd nog meer dingen verandert tijdens een beraad? Wel zo fijn om te weten.
 
en nog 1 vraag van mijn kant, het is zeker niet toegestaan de gaten af te plakken met tape? zoniet, zou ik dan nog misschien rijder ien kreft uit de scooter 70 uit kunnen schrijfen als het niet te laat is, en wat is hier verder nog de procedure van? hoeft niet overgeplaatst te worden naar een andere klasse.

edit: heb het met inne al over de uitschrijving van de rijder gehad, graag alleen nog een antwoord op de tape vraag
 
Last edited:
Maar als er nu niet naar gevraagd was dan had niemand het geweten en had iedereen je vorige reactie aangehouden dat als er een spatbord op zit dat het goed is.

Maar zoals ik het nu dus begrijp moet je gewoon een volledig orgineel voor spatbord hebben? En zoals L&M mag dan weer NIET? Want daar zit geen achterkant aan? Zijn er in de tussen tijd nog meer dingen verandert tijdens een beraad? Wel zo fijn om te weten.
ik ben duidelijk geweest dat het van mij wel zou mogen maar volgens het reglement niet. het reglement is ten alle tijden bindend.

je hebt bij deze een DQ te pakken voor je volgende wedstrijd. ik ben heel duidelijk geweest in mijn vorige post en schijnbaar ben je hardleers. zoals ik al aan heb gegeven heb ik geen behoefte aan jou denkwijze of opmerkingen in dit topic.
 
Is het toegestaan om in de onderkuip een gat/sleuf te maken zodat een zijstandaard past ?
In de Scooter 70 klasse.
 
het is bijna zover.
maar heeft iemand een idee of ik mee kan rijden?? (#148)
groeten
 
Nee dit is helaas niet toegestaan,ik hoop je hier voldoende mee te hebben geinformeerd.

Ok, duidelijk :)

Dan nog even een vraag;

Bij beta ark valt de kop van vooras in de poot zeg maar. Dan zit daarboven weer een boutje die de boel samentrekt rond de kop zodat de as niet kan loskomen.

Nu is mijn vraag dus; welke moet ik borgen? De as zelf, of het boutje dat de as borgt?
 
Vraag: Weenie vroeg of je een gat mocht maken voor je zijstandaard. Dit mocht niet. Maar je mag wel bijv. met een kappenset rijden van TNT waar wel dit gat zit. Je mag dus zelf geen gat maken in de originele Yamaha onderkap?
 
Ok, duidelijk :)

Dan nog even een vraag;

Bij beta ark valt de kop van vooras in de poot zeg maar. Dan zit daarboven weer een boutje die de boel samentrekt rond de kop zodat de as niet kan loskomen.

Nu is mijn vraag dus; welke moet ik borgen? De as zelf, of het boutje dat de as borgt?


He kan het beste de bout borgen die het spul samen trekt,want zoals je al zelf zegt valt hij in de voorvork,en is daar door moeilijk of niet te borgen op die manier.

Vraag: Weenie vroeg of je een gat mocht maken voor je zijstandaard. Dit mocht niet. Maar je mag wel bijv. met een kappenset rijden van TNT waar wel dit gat zit. Je mag dus zelf geen gat maken in de originele Yamaha onderkap?


Als het gat er standaard in zit is dit toegestaan.
 
we hebben het hier dan wel net zoals in de standaard klasse over een gerenomeerd merk zoals tnt, bcd oid. L&M bijvoorbeeld is geen gerenomeerd merk, maar iemand die wat kappen maakt en geen officieël bedrijf is.

gerenomeerde merken kun je overal ter wereld kopen en L&M ( of andere mensen die kappen maken onder een naam ) horen daar dus niet bij. deze kappen mogen geen extra gaten bevatten die er orgineel ook niet inzitten. als we dat wel zouden toelaten gaat bv L&M op maat kappen maken met allerlei gaten erin.

dit alles is niet om bv L&M aan te vallen, want ik vindt dat bv L&M een mooi stukje vakwerk maakt. we moeten ergens een lijn trekken en dat is deze!
 
Ik heb ook even een vraagje;

Hoe moet ik mijn voorwielas borgen? Malossi voorvork heeft een boutje wat de wiel as klemt, is dit voldoende? Als deze vast gedraaid zit, krijg je met geen beweging mogelijk de wielas los.

Ik kan echter geen gat boren aan het uiteinde, omdat daar niet genoeg draad zit.


[ir]http://i30.tinypic.com/rsscit.jpg[/ir]

[ir]http://i30.tinypic.com/dxzh8o.jpg[/ir]
 
Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back
Top