SBO Sprints 08 - Algemene vragen topic #2

Status
Not open for further replies.

Bas

Administrator
Staff member
Vorige topic: http://forum.scooterforum.net/forum/f90/sbo-sprints-08-algemene-vragen-topic-141754/

LET OP!!!! dit is dus een vragen topic waar je je vragen kunt stellen aan de sbo. het is dus niet de bedoeling dat hier een discussie gevoerd gaat worden door niet sbo officials.
ook is het niet de bedoeling antwoord te geven op vragen van rijders als je geen sbo official bent.
ik heb geen zin om eerst 10 nuteloze en/of niets toevoegende reply's te moeten lezen om ergens daartussen een vraag te vinden.
tevens is dit er ook voor om de juiste info aan jullie te geven en je niet een antwoord krijgt van iemand die het allemaal denkt te weten.


Regels:

-Vanaf nu worden hier alleen maar vragen gesteld die beantwoordt worden door de SBO-officials

-Voor geouwehoer/offtopic hebben we een apart topic, dus wordt hier niet gewaardeerd

-Discussies maken dit topic ook niet beter, je zou je mening eventueel achter kunnen laten in het slap geouwehoer topic

Warnings liggen klaar voor het overschrijden van deze regels!



in dit topic kunnen jullie alle vragen stellen met betrekking tot seizoen 2008.
ook zal er in dit topic informatie komen over hoe we het volgend jaar gaan aanpakken.

locatie's:
we willen in 2008 alleen nog maar op banen gaan rijden zoals sittard, eindhoven, nijmegen etc etc.
ook zijn we in onderhandeling met drachten, zandvoort, meinerzhagen, goes en hengelo.
zoetermeer is ook een optie voor volgend jaar alleen dan wel op een andere locatie.
ram-festival gaan we niet meer naar terug zolang we geen strakke baan hebben.
driewegen zal geen sbo sprint meer verreden worden zolang er geen andere baan is.

wedstrijden:
we willen volgend jaar minimaal 6 / maximaal 8 of 9 wedstrijden organiseren die meetellen voor het NK.
verder willen we net zoals dit jaar vrije sprints of demo sprints organiseren waar sbo rijders voor niets of voor weinig kunnen rijden.

inschrijfgeld:
over de kosten van de licentie kunnen we nog niks zeggen, omdat de mon de hoogte hiervan bepaald en we nog niet weten of het omhoog gaat. het inschrijfgeld per sprint gaat wel omhoog naar 20 euro. dit moeten we doen omdat we meer sprints zelf moeten gaan organiseren. alles wordt voor ons ook steeds duurder en de evenementen zullen ook steeds omvangrijker worden.

inschrijven:
inschrijven voor 2008 kan pas vanaf 01-12-07 en voor nieuwe mensen.
de oude rijders hebben vanaf het eind van het seizoen tot 01-12-07 de kans om hun plaats en nummer te behouden.
vanaf 01-12-07 is het open voor iedereen en vervalt het recht op een plaats voor oud startbewijshouders.


hesjes inleveren:
net als vorig jaar is het de beoeling dat wanneer je volgend jaar weer gaat meesprinten je je hesje in moet leveren. je kunt dit alleen maar per post doen en niet meer op een van de laatste evenementen. ook als je gewoon je hesje in wil leveren omdat je ermee stopt kan natuurlijk ook. dit is makelijker voor onze administratie en hoeven we op einhoven geen grote hoeveelheden geld in de kas te hebben. je krijgt dan zodra wij het hesje binnen hebben je geld op je rekening gestort. het opzenden kost nooit meer als € 2,50 als je het in een grote envelop doet. wanneer je het hesje opzendt graag een papier erbij met je gegevens zodat we het geld kunnen overmaken.

opzenden naar:
stichting sbo
kloppenland 26
5331 RW kerkdriel


internet:
we zijn bezig om een nieuwe site te bouwen met een aantal optie's voor sbo leden. hoe en wat zien jullie wanneer de site in de lucht gaat. de site blijft wel gewoon www.stichtingsbo.nl heten, maar zal een ander uitelijk en indeling gaan krijgen dan nu het geval is. verder zullen we jullie net zoals dit jaar weer proberen op de hoogte te houden met mailings. zorg dus dat je e-mail adres berijkbaar is en de mails van ons niet in je ongwenste mailbox komen.




het reglement is te downloaden in de onderstaande link.

http://forum.scooterforum.net/forum/attachment.php?attachmentid=23621&d=1193516867
 
Advertisement - register to remove this

woei,ik zie in vorig topic heel wat gezeik over opengefreesde carterkappen ed.
bij deze voor alle zekerheid,zodat ik geen 400km voor niks rij..
op belgische meetings altijd gekeurd geweest.
anders moet ik nog snel een andere kap zien te vinden indien dit afgekeurd zou worden
btw,moet er aan de trommelrem ook iets geborgd worden?(schijfrem is duidelijk)
carterkapvz6.jpg
 
fok,2de hands kappen voor mina kort zijn lastig te vinden.
deze tp goed dan hoop ik?
HP060108.jpg


[edit]gvd,die kappen zijn nergens op stock,morgen iets proberen te fixen met huidige
 
er staat duidelijk in het vorige topic dat je ergens niet met je vingers bij moet kunnen. ik kan van een foto zoals dit niet zien of dat kan ja of nee.
ik hoop dat je dat beetje inzicht zelf hebt.
 
Kenny,

Het is nu al een hele tijd geleden dat ik geld over heb gemaakt naar de MON en de benodigde mailtjes heb verstuurd.

Maar heb nog steeds niks gehoord over het overschrijven en hoor nu ook dat dat voor meppel niet meer mogelijk is.

Dus ik kan niet rijden op meppel als ik mijn zip heb gemaakt naar de regels van de scooterspecial neem ik aan?
 
Tav scooter70 klasse (maar zal ook in het algemeen gelden)

Ik las net wat over carterkappen etc dat je er niet met je vingers bij mag kunnen.
Ik neem aan dat je niet met je vingers direct bij draaiende delen mag kunnen komen als je motor loopt en je stil staat?

Hier mijn kap: http://i27.tinypic.com/r7rwwn.jpg

Het enige wat je kan aanraken is het koppelingshuis, en deze staat uiteraard stil als je motor loopt en als je zelf stil staat.

Mijn vraag is dus, is dit toegestaan? (de kap op de foto dus)

Mvg.
 
ik snap hem,morgen fixen;)
antwoord op trommelrem vraag?:+
trommelremmen hoeven niet geborgd te worden.

Kenny,

Het is nu al een hele tijd geleden dat ik geld over heb gemaakt naar de MON en de benodigde mailtjes heb verstuurd.

Maar heb nog steeds niks gehoord over het overschrijven en hoor nu ook dat dat voor meppel niet meer mogelijk is.

Dus ik kan niet rijden op meppel als ik mijn zip heb gemaakt naar de regels van de scooterspecial neem ik aan?
je kunt gewoon rijden

Tav scooter70 klasse (maar zal ook in het algemeen gelden)

Ik las net wat over carterkappen etc dat je er niet met je vingers bij mag kunnen.
Ik neem aan dat je niet met je vingers direct bij draaiende delen mag kunnen komen als je motor loopt en je stil staat?

Hier mijn kap: http://i27.tinypic.com/r7rwwn.jpg

Het enige wat je kan aanraken is het koppelingshuis, en deze staat uiteraard stil als je motor loopt en als je zelf stil staat.

Mijn vraag is dus, is dit toegestaan? (de kap op de foto dus)

Mvg.
al ga je ermee op zijn kop staan, dan nog moet het gewoon afgeschermd zijn. dit is dus niet goed en dat had je zelf ook wel kunnen bedenken. vanaf het moment dat je gas geeft of je gas blijft hangen als je onderuitgaat, draait dat ding als een malle.
 
Regels:

-Vanaf nu worden hier alleen maar vragen gesteld die beantwoordt worden door de SBO-officials

-Voor geouwehoer/offtopic hebben we een apart topic, dus wordt hier niet gewaardeerd

-Discussies maken dit topic ook niet beter, je zou je mening eventueel achter kunnen laten in het slap geouwehoer topic


en dat notabene na 10 posts
 
Last edited by a moderator:
Is het verplicht je orginele radiateur in de standaardklasse te monteren?
euhm... das een goeie? volgens het reglement zou het niet mogen, omdat alles standaard moet zijn wat er niet vermeld staat in het reglement. wat er ook gebeurd als je er een andere inzet, is dat je andere ophanpunten etc moet maken.
ik weet niet waar je verder op doelt?

nu ik zie dat er zo streng op een carterkap gekeurd wordt.:

295799326.jpg


Wordt deze carterkap goed gekeurd??
afgekeurd

Om nog maar een carterkap vraag te stellen..

Komt deze carterkap wel door de keuring heen dan?
http://www.euroscooters.nl/shop/product_info.php?products_id=2557

Ik heb die zelf niet maar ik heb zelf links onderin een hoek eruit gehaald en bij de koppeling wat sier gaten.
kan ik zo niet zien.
 
euhm... das een goeie? volgens het reglement zou het niet mogen, omdat alles standaard moet zijn wat er niet vermeld staat in het reglement. wat er ook gebeurd als je er een andere inzet, is dat je andere ophanpunten etc moet maken.
ik weet niet waar je verder op doelt?

Mijn vraag is dus of er een ander radiateurtje in zou mogen dan standaard.
 
Dagverzekering voor meppel, waar moet ik daarvoor een mail sturen, of in een topic posten?
Aangezien ik hiervoor een mail heb ontvangen maar er niet precies bijstaat wat er exact moet gebeuren.
Er is dus al betaald maar ik heb nog niet al de papieren terug opgestuurd.

Alvast bedankt voor een spoedig antwoord
 
Maar als het bij de MON geregeld is kan ik dan wel superspecial rijden??

en als dat niet zo is, is er dan een mannier zodat ik alsnog op een 2fast sprintframe kan rijden misschien een dagverzekering erbij ofzo??
 
je kunt met een dagverzekering gewoon meerijden. als je dan voor de volgende sprint over hebt geschreven, zorg ik dat de punten van meppel worden meegeteld. doe je dat niet krijg je geen punten.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top