SBO Sprints 08 - Algemene vragen topic

Status
Not open for further replies.

Kenny

gepensioneerd
LET OP!!!! dit is dus een vragen topic waar je je vragen kunt stellen aan de sbo. het is dus niet de bedoeling dat hier een discussie gevoerd gaat worden door niet sbo officials.
ook is het niet de bedoeling antwoord te geven op vragen van rijders als je geen sbo official bent.
ik heb geen zin om eerst 10 nuteloze en/of niets toevoegende reply's te moeten lezen om ergens daartussen een vraag te vinden.
tevens is dit er ook voor om de juiste info aan jullie te geven en je niet een antwoord krijgt van iemand die het allemaal denkt te weten.


Regels:

-Vanaf nu worden hier alleen maar vragen gesteld die beantwoordt worden door de SBO-officials

-Voor geouwehoer/offtopic hebben we een apart topic, dus wordt hier niet gewaardeerd

-Discussies maken dit topic ook niet beter, je zou je mening eventueel achter kunnen laten in het slap geouwehoer topic

Warnings liggen klaar voor het overschrijden van deze regels!



in dit topic kunnen jullie alle vragen stellen met betrekking tot seizoen 2008.
ook zal er in dit topic informatie komen over hoe we het volgend jaar gaan aanpakken.

locatie's:
we willen in 2008 alleen nog maar op banen gaan rijden zoals sittard, eindhoven, nijmegen etc etc.
ook zijn we in onderhandeling met drachten, zandvoort, meinerzhagen, goes en hengelo.
zoetermeer is ook een optie voor volgend jaar alleen dan wel op een andere locatie.
ram-festival gaan we niet meer naar terug zolang we geen strakke baan hebben.
driewegen zal geen sbo sprint meer verreden worden zolang er geen andere baan is.

wedstrijden:
we willen volgend jaar minimaal 6 / maximaal 8 of 9 wedstrijden organiseren die meetellen voor het NK.
verder willen we net zoals dit jaar vrije sprints of demo sprints organiseren waar sbo rijders voor niets of voor weinig kunnen rijden.

inschrijfgeld:
over de kosten van de licentie kunnen we nog niks zeggen, omdat de mon de hoogte hiervan bepaald en we nog niet weten of het omhoog gaat. het inschrijfgeld per sprint gaat wel omhoog naar 20 euro. dit moeten we doen omdat we meer sprints zelf moeten gaan organiseren. alles wordt voor ons ook steeds duurder en de evenementen zullen ook steeds omvangrijker worden.

inschrijven:
inschrijven voor 2008 kan pas vanaf 01-12-07 en voor nieuwe mensen.
de oude rijders hebben vanaf het eind van het seizoen tot 01-12-07 de kans om hun plaats en nummer te behouden.
vanaf 01-12-07 is het open voor iedereen en vervalt het recht op een plaats voor oud startbewijshouders.


hesjes inleveren:
net als vorig jaar is het de beoeling dat wanneer je volgend jaar weer gaat meesprinten je je hesje in moet leveren. je kunt dit alleen maar per post doen en niet meer op een van de laatste evenementen. ook als je gewoon je hesje in wil leveren omdat je ermee stopt kan natuurlijk ook. dit is makelijker voor onze administratie en hoeven we op einhoven geen grote hoeveelheden geld in de kas te hebben. je krijgt dan zodra wij het hesje binnen hebben je geld op je rekening gestort. het opzenden kost nooit meer als € 2,50 als je het in een grote envelop doet. wanneer je het hesje opzendt graag een papier erbij met je gegevens zodat we het geld kunnen overmaken.

opzenden naar:
stichting sbo
kloppenland 26
5331 RW kerkdriel


internet:
we zijn bezig om een nieuwe site te bouwen met een aantal optie's voor sbo leden. hoe en wat zien jullie wanneer de site in de lucht gaat. de site blijft wel gewoon www.stichtingsbo.nl heten, maar zal een ander uitelijk en indeling gaan krijgen dan nu het geval is. verder zullen we jullie net zoals dit jaar weer proberen op de hoogte te houden met mailings. zorg dus dat je e-mail adres berijkbaar is en de mails van ons niet in je ongwenste mailbox komen.




het reglement is te downloaden in de onderstaande link.
 

Attachments

  • Reglement SBO Sprints 2008.doc
    171 KB · Views: 234
Last edited:
Advertisement - register to remove this

1.3 Wijzigingen aan het frame zijn niet toegestaan.

geld deze regel ook voor de scooter 70 cc klasse ?
 
1.15 Het totaalgewicht van scooter en rijder moet minimaal 135 kilo zijn tijdens elk moment van de wedstrijd. ( Dit kan op elk moment van de dag gecontroleerd worden )

Met Motorjas, helm etc?
 
lees nou het reglement van de scooter 70 is en niet die van de standaard scooter.

2.6 Wijzigingen aan het frame en/of motorblok mogen de wielbasis niet veranderen ten opzichte van het originele gehomologeerde model.
 
Last edited:
lees nou het reglement van de scooter 70 is en niet die van de standaard scooter.

2.6 Wijzigingen aan het frame en/of motorblok mogen de wielbasis niet veranderen ten opzichte van het originele gehomologeerde model.

Dus het is in de scooter 70 klasse wel toegestaan om je frame te verlichten ?
 
En wat vinden jullie 25% qua boren en frezen? Hoe ga je dat meten? Zoals ik op dit moment rondrij mag volgend jaar niet meer?


Edit; Waar ik kan ik het gehele reglement vinden?
 
Last edited:
Hoe zit het als je in meerdere klasse's sprint ? Is dit mogelijk als je bijv in de finales zit dat als je bijv std klasse rijd, en daarna in de superspecial. Is er dan tijd zat om terug te komen om in de andere klasse te rijden ?
 
De gewichtsklasse is er om zwaardere mensen een kans te geven. Nu stel je dat er Niks aan de scooter gedaan mag worden (verlichten, zoals frame/afdraaien/enz). Dus de lichtste std scooter wordt een zip. std zal deze 65 a 70 kilo wegen, Dan is een persoon die 65 weegt dus het dichts bij de 135. een persoon van zeg n 85 kilo, kan dan NOOIT rond die 135 kilo uitkomen.

Nu zijn dus WEER de lichtere mensen in het voordeel.

Mijn plan:

Deel de mensen in op lichaams gewicht, Boven de 70 en onder de 70 kilo. En laat de verlichtingen toegestaan. Zo is de persoon helemaal vrij in z'n ding, maar rijdt toch mee in een eerlijke klasse.
 
En wat vinden jullie 25% qua boren en frezen? Hoe ga je dat meten? Zoals ik op dit moment rondrij mag volgend jaar niet meer?


Edit; Waar ik kan ik het gehele reglement vinden?
dat kun je heel duidelijk zien denk ik. zoals jij je kappen nu hebt kom je idd niet door de keuring. het moet er nog uitzien als een scooter in de scooter 70 cc en geen franse gatenkaas. er zijn nog genoeg dingen waar je gewichtsbesparing kunt halen.

het volledige reglement staat op www.stichtingsbo.nl en hetgeen wat hierboven staat wordt veranderd voor 2008.
 
De gewichtsklasse is er om zwaardere mensen een kans te geven. Nu stel je dat er Niks aan de scooter gedaan mag worden (verlichten, zoals frame/afdraaien/enz). Dus de lichtste std scooter wordt een zip. std zal deze 65 a 70 kilo wegen, Dan is een persoon die 65 weegt dus het dichts bij de 135. een persoon van zeg n 85 kilo, kan dan NOOIT rond die 135 kilo uitkomen.

Nu zijn dus WEER de lichtere mensen in het voordeel.

Mijn plan:

Deel de mensen in op lichaams gewicht, Boven de 70 en onder de 70 kilo. En laat de verlichtingen toegestaan. Zo is de persoon helemaal vrij in z'n ding, maar rijdt toch mee in een eerlijke klasse.
LET OP!!!! dit is dus een vragen topic waar je je vragen kunt stellen aan de sbo. het is dus niet de bedoeling dat hier een discussie gevoerd gaat worden door niet sbo officials.
ook is het niet de bedoeling antwoord te geven op vragen van rijders als je geen sbo official bent.
gebeurd dit wel doe ik hem op slot so dont be stupid!!!!



dit is ook voor jou van toepassing, er zijn genoeg topics waar je je reactie kwijt kunt.
 
Hoe zit het als je in meerdere klasse's sprint ? Is dit mogelijk als je bijv in de finales zit dat als je bijv std klasse rijd, en daarna in de superspecial. Is er dan tijd zat om terug te komen om in de andere klasse te rijden ?
de finale's zullen net zo verreden worden als nu. je hebt dan dus tijd om heel snel terug te rennen van het eind van de baan. ben je niet optijd heb je pech.
 
3.1 Borgen is verplicht voor alle machines die deelnemen aan SBO sprint wedstrijden.

Het zal vast wel in een ander topic ergens al duidelijk zijn aangegeven, maar ik kon het niet vinden.

Welke onderdelen moeten er geborgt worden?

- Achterwielas-moer + bouten van adapter
- Remklauwen
- Subframe bouten/moeren ?
- Uitlaatophanging ?
- Vering?
nog meer ?...
 
staat gewoon in het reglement op www.stichtingsbo.nl

Onder borgen wordt verstaan: het voorkomen van loslopen door gebruikmaking van metalen draad met een dikte van minimaal 0,7 mm. Het gebruik van splitpennen wordt beschouwd als borgen. Het gebruik van zelfborgende moeren en van producten zoals Loctite wordt niet beschouwd als borgen omdat de goede werking daarvan niet zonder demontage kan worden vastgesteld bij de technische keuring.
Alle vuldoppen, pluggen, bouten en moeren die bij het loslopen olielekkage kunnen veroorzaken, moeten zijn geborgd.
Bouten en moeren waarmee wielassen, remklauwen en remverankeringen zijn bevestigd, moeten zijn geborgd. Moeren/bouten waarmee wielen zijn bevestigd, moeten zijn geborgd.
 
vraag 1: mag je in de scooterspecial gatenkaas kappen??

vraag 2: mag je een alluminium kroonstuk??

vraag 3: moet het in elke klasse minimaal 135 kilo zijn??
 
Bjorn, lees ff duidelijk aub, alleen de standaard scooter klasse krijgt de gewichtsklasse.

Rest van de vragen kan Kenny beter beantwoorden :)

*edit al gedaan zie ik :p
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top