SBO Sprints 08 - Algemene vragen topic

Status
Not open for further replies.
Ja maar dat is net het probleem, een bout trekt de boel samen maar die bout ligt dus ook verzonken in de voorpoot waardoor ik er geen draadje doorheen krijg....maar ik zal anders een foto posten ter verduidelijking.

En van de zijstandaard is duidelijk...Alleen nog graag antwoordt over het overschrijven voor meppel? :)



Maak inderdaad even duidelijke foto's,wat is je vraag kwa inschrijvingen?
 
Maak inderdaad even duidelijke foto's,wat is je vraag kwa inschrijvingen?


Het is net zo als de foto's uit post 941 alleen steekt er bij mij helemaal geen as uit, en is de bout die de voorpoot samentrekt nog verder verzonken zodat je er geen borgdraad doorheen kunt doen.

Dus is dit dan goed zo als het is aangezien het dan eigenlijk al geborgd is, of moet het anders maar hoe dan?

En over het overschrijven, aangezien ik een gat heb voor de zijstandaard zal ik dan niet goedgekeurd worden in Scooter 70...nu wilde ik weten of ik nog voor meppel overgeschreven kan worden naar Scooterspecial?
Ik weet dat er 10 euro administratie kosten aan vast zitten..maar verder?

alvast bedankt:p
 
Vraagje,

Als je naar een andere klasse ga moet je je eigen overschrijven.

Hoe zit het nu als je met een andere scooter ga rijden? Voorbeeld:

Ik rij met me Aerox in de scooter special, meeting zoetermeer (bevoorbeeld) wil ik met me Sonic rijden, moet ik dit nog ergens laten weten aan iemand? Of kan ik gewoon op de Sonic rijden zonder het door te geven?

Aangezien je op het inschrijf formulier je scooter type moest invullen etz... ben ik benuwd of je dit zomaar kan omwiselen.

Bedankt :)
 
Moeten alle boutjes van de kickstart kap aanwezig zijn? Bij mij missen er 3 (2 voor de paddock en 1 om de overloop aanvast te maken)
 
wij adviseren altijd om alle boutjes en moeren die op en in een scooter horen te monteren. als je 2 of 3 boutjes mist in je carterkap zul je ons er niet over horen. wel als je caterkap maar met 3 of 4 boutjes vastzit.
 
hey,
k heb gelezen dat er in je onderkap "geen" uitsparing mag zitten voor je zijstandaard zolang die er niet origineel al in zat.
het gaat om een beta ark.
bij mij zit er een uitsparing voor als ik mijn zijstandaard heb bevestigd aangezien anders onderkap niet meer past.
mag ik het stuk wat eruit is gehaald opvullen met een los stukje plastic die k dan DMV 4 gaatjes + 4 tywrapjes of eventueel tape bevestig zodat de kap "compleet" is maar niet een geheel?.
en ik die door tywrapjes weg te knippen weer ertussenuit kan halen zodat ik nog wel mijn zijstandaard eronder kan gooien indien nodig met mijn andere blok.
groeten Jim

ik hoop duidelijk genoeg te zijn.
 
Ja maar dat is net het probleem, een bout trekt de boel samen maar die bout ligt dus ook verzonken in de voorpoot waardoor ik er geen draadje doorheen krijg....maar ik zal anders een foto posten ter verduidelijking.

aan Jan #25

voor beta
Foto-FYMYTCDY.jpg

anders even in het forum: ""borgen hoe en wat"" kijken voor verdere uitleg
 
hey,
k heb gelezen dat er in je onderkap "geen" uitsparing mag zitten voor je zijstandaard zolang die er niet origineel al in zat.
het gaat om een beta ark.
bij mij zit er een uitsparing voor als ik mijn zijstandaard heb bevestigd aangezien anders onderkap niet meer past.
mag ik het stuk wat eruit is gehaald opvullen met een los stukje plastic die k dan DMV 4 gaatjes + 4 tywrapjes of eventueel tape bevestig zodat de kap "compleet" is maar niet een geheel?.
en ik die door tywrapjes weg te knippen weer ertussenuit kan halen zodat ik nog wel mijn zijstandaard eronder kan gooien indien nodig met mijn andere blok.
groeten Jim

ik hoop duidelijk genoeg te zijn.
je mag het gewoon zo laten. de regel zijn we aan het veranderen. iedereen krijgt hier nog een mail over en het komt op de website.
 
ok bedankt.
dan heb ik nog een vraag over underseat en achterspatbord.
aangezien ik deze als het goed is wel zou moeten monteren maar dat niet meer past.
dat komt mede door de carburateur + filter.
en omdat mijn completen achterkappen aan mekaar zijn gepoliesterd de underseat er niet meer tussen past.
zijn deze alsnog verplicht te monteren ?.


en als laatste<] : wat geberud er als je voor de sprint(bijv. meppel)
togh wordt afgekeurd?.
mag je dan helemaal niet rijden ofwat?.
aangezien het 150 km rijden is lijkt het me zonde om er maar 15 min van te kunnen genieten?.
groeten Jim.
 
ok bedankt.
dan heb ik nog een vraag over underseat en achterspatbord.
aangezien ik deze als het goed is wel zou moeten monteren maar dat niet meer past.
dat komt mede door de carburateur + filter.
en omdat mijn completen achterkappen aan mekaar zijn gepoliesterd de underseat er niet meer tussen past.
zijn deze alsnog verplicht te monteren ?.




en als laatste<] : wat geberud er als je voor de sprint(bijv. meppel)
togh wordt afgekeurd?.
mag je dan helemaal niet rijden ofwat?.
aangezien het 150 km rijden is lijkt het me zonde om er maar 15 min van te kunnen genieten?.
groeten Jim.
dat ligt eraan wat er niet in orde is. als het veilig is om iemand de baan op te laten mag hij rijden. het enigste is wel dat hij niet voor het kampioenschap of de finale's kan gaan. je komt dus eigenlijk nooit voor niks naar meppel of je moet echt iets verpruts hebben. dit hebben we de afgelopen jaren ook al zo gedaan.

over het kapwerk krijgt iedereen nog een mail, en pas daarna ga ik er weer vragen over beantwoorden.
 
Hoe zit dat in de schakel klasse met zelfbouw frame's? In het reglement staat dit:
"1.5 Wijzigingen aan het frame en/of motorblok mogen de wielbasis en zithoogte niet veranderen ten opzichte van het originele gehomologeerde model."

Dit betekent dat je dus mét een gehomologeerde brommer moet rijden? En je dus de brommer eigenlijk niet eens mag verlagen?
 
Mag je in de standaard klasse ook met bv een kiesler monoseat en een STR8 koplamp rijden op een Aerox? Aangezien dit gehomologeerde vervangingsdelen zijn.
En mogen deze zijn verwerkt in de voor-en-achterkap?

Indien dit mag, wil ik mij over laten schrijven naar de standaard klasse

Bob van Klaveren #124
 
Hoe zit dat in de schakel klasse met zelfbouw frame's? In het reglement staat dit:
"1.5 Wijzigingen aan het frame en/of motorblok mogen de wielbasis en zithoogte niet veranderen ten opzichte van het originele gehomologeerde model."

Dit betekent dat je dus mét een gehomologeerde brommer moet rijden? En je dus de brommer eigenlijk niet eens mag verlagen?
dat klopt

Mag je in de standaard klasse ook met bv een kiesler monoseat en een STR8 koplamp rijden op een Aerox? Aangezien dit gehomologeerde vervangingsdelen zijn.
En mogen deze zijn verwerkt in de voor-en-achterkap?

Indien dit mag, wil ik mij over laten schrijven naar de standaard klasse

Bob van Klaveren #124
je mag alleen vervangingsdelen monteren. je mag verder je kappen niet bewerken of ergens inwerken. ik weet niet wat je verder bedoeld met "verwerkt" ?

overschrijven gaan niet meer lukken voor meppel iig.
 
dat klopt

je mag alleen vervangingsdelen monteren. je mag verder je kappen niet bewerken of ergens inwerken. ik weet niet wat je verder bedoeld met "verwerkt" ?

overschrijven gaan niet meer lukken voor meppel iig.

Met verwerken bedoelde ik dus de monoseat e.d ingewerkt:)
Dan blijf ik wel scooter70 rijden.
Is het een probleem als ik op een ander tijdstip in dit seizoen over wil schrijven?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top