SBO Sprints 08 - Algemene vragen topic #2

Status
Not open for further replies.
Over het feit van de voorvelg.

Het dragrace velgje die je via euroscooters kunt kopen lijkt me sterk genoeg? Het lijkt me anders wel raar dat je wel een 10 inch zip velgje mag vervrezen tot nihil. en dit standaard velgje niet mag gebruiken:?

Foto-T4GBOOZS.jpg


Nog iets valt een mini bike velg wel onder een scooter velg?
dat mag zowiezo niet, de velg moet nl minimaal 10 inch zijn.
 
Ik heb ook een vraag.

In het regelement staat dit:
5.3 Deelnemers die in het voorgaande seizoen niet in het bezit zijn geweest van een MON-startbewijs (nieuwe deelnemers), kunnen ook een MON-startbewijs aanvragen op de eerste wedstrijddag waaraan zij deelnemen.

Ik ben volgend jaar nieuw. Maar kan ik dat MON startbewijs alleen op de eerste wedstrijddag aanvragen, of ook al eerder?

Bedankt alvast.
Even mailen naar info@stichtingsbo.nl
 
Over mijn eerdere post met foto van het velgje deze velg is gewoon 10''
Velg afmeting: 10 x 2.35
Gewicht: 2,2 kg inclusief de lagers en bus
http://www.euroscooters.nl/shop/velg-drag-race-inch-p-9327.html
Link naar de site:
En als ik de regel goed lees moet het een scooter/motor/auto velg zijn. Nu is het punt dat dit velgje voor scooters is gemaakt en speciaal voor sprintframes. Dus als het een 100% scootervelg moet zijn zou een Kiesler velg ook buiten deze regel vallen? En als deze regel de veiligheid moet bevorderen zou je beter het vrezen en bewerken van een velgje kunnen aanpassen aangezien mensen dan tot het uiterste gaan om dit gewicht te bereiken en dan krijg je volgens mij precies wat jullie willen voorkomen.
 
Last edited:
Over mijn eerdere post met foto van het velgje deze velg is gewoon 10''
Velg afmeting: 10 x 2.35
Gewicht: 2,2 kg inclusief de lagers en bus
http://www.euroscooters.nl/shop/velg-drag-race-inch-p-9327.html
Link naar de site:
En als ik de regel goed lees moet het een scooter/motor/auto velg zijn. Nu is het punt dat dit velgje voor scooters is gemaakt en speciaal voor sprintframes. Dus als het een 100% scootervelg moet zijn zou een Kiesler velg ook buiten deze regel vallen. En als deze regel de veiligheid moet bevorderen zou je beter het vrezen en bewerken van een velgje kunnen aanpassen aangezien mensen dan tot het uiterste gaan om dit gewicht te bereiken en dan krijg je volgens mij precies wat jullie willen voorkomen.


Het reglement is zoals die is en kan niet meer worden veranderd. Aan deze opmerking hebben we dus niks, je had dit idee naar ons kunnen mailen en dan hadden we er wat mee kunnen doen.

Dit topic is bedoeld om vragen te stellen, en niet om te vertellen hoe we het beter hadden kunnen doen, wil je dit wel? Dan mail je dat naar je rijdervertegenwoordiger en doen we er iets mee voor volgend seizoen.
 
Het reglement is zoals die is en kan niet meer worden veranderd. Aan deze opmerking hebben we dus niks, je had dit idee naar ons kunnen mailen en dan hadden we er wat mee kunnen doen.

Dit topic is bedoeld om vragen te stellen, en niet om te vertellen hoe we het beter hadden kunnen doen, wil je dit wel? Dan mail je dat naar je rijdervertegenwoordiger en doen we er iets mee voor volgend seizoen.

Aan die opmerking niet dan idd maar dit is ook geen antwoord op mijn vraag die er bij staat. En trouwens .....|( laat maar heeft toch geen zin.
 
Aan die opmerking niet dan idd maar dit is ook geen antwoord op mijn vraag die er bij staat. En trouwens .....|( laat maar heeft toch geen zin.

Je hebt een pm, REAGEREN MAG HIER NIET.

Als jullie blijven reageren wordt dit topic straks gesloten en kunnen jullie helemaal niks meer vragen, hou je aan de regels alsjeblieft.
 
Last edited:
http://www.euroscooters.nl/shop/velg-drag-race-inch-p-9327.html


Wat betreft deze velg:


Ik ben ben het e.e.a. aan het uitzoeken geweest, maar heb zelf geen enkel bewijs gevonden van het feit dat deze velg wel of niet geschikt zou zijn voor de snelheden die behaald worden op de sprint, Ook kan ik nergens uit opmaken dat deze velg bestemd is voor een scooter/brommer/motor.
Ook is bij mij de fabrikant van deze velg niet bekent, zover ik weet worden ze geïmporteerd door Stage6, maar worden ze gemaakt in Japan/China/Taiwan enz.
Als jullie met deze velg willen gaan rijden dan verzoek ik jullie om deze info in te winnen en aan mij te mailen.
 
Wat betreft de voortrommelrem, we bedoelen het heveltje op de trommelkast, dat moertje op die bout/as moet je borgen.
(dus recht onder je rode cirkel, waat je remkabel ook aan vast zit)

mvg,
 
klein askje :)



Staat in het blauw @ reglement


4.2 In 2009 is het gewenst om een broek met protectie te dragen, in 2010 word deze verplicht voor elke klasse. In 2009 is het dragen van een stevige (spijker)broek verplicht



dus een stevige spijkerbroek is genoeg @ 2009 ?
En in 2010 een broek met protectie gewenst ?



thnx
 
klein askje :)



Staat in het blauw @ reglement


4.2 In 2009 is het gewenst om een broek met protectie te dragen, in 2010 word deze verplicht voor elke klasse. In 2009 is het dragen van een stevige (spijker)broek verplicht


dus een stevige spijkerbroek is genoeg @ 2009 ?
En in 2010 een broek met protectie gewenst ?



thnx

in 2009 is een stevige spijkerbroek voldoende ja, en in 2010 is het verplicht een broek met protectie te dragen voor elke klasse. Tenminste dat maak ik er uit op.

edit: sorry voor het andwoorden wist niet dat het niet mocht
 
Last edited:
klein askje :)



Staat in het blauw @ reglement


4.2 In 2009 is het gewenst om een broek met protectie te dragen, in 2010 word deze verplicht voor elke klasse. In 2009 is het dragen van een stevige (spijker)broek verplicht



dus een stevige spijkerbroek is genoeg @ 2009 ?
En in 2010 een broek met protectie gewenst ?



thnx
klopt als een bus
 
Heb na het ontvangen van de mail over nieuwe inschrijvingen 2009 mezelf gelijk aangemeld. Kwam in beeld dat ik een mail zou ontvangen, deze heb ik alleen tot op heden nog niet gekregen. (Ben natuurlijk zoals in de mail stond een rijder van 2008, dus mag me wel inschrijven)

Kan iemand hier meer over vertellen?
 
Iedereen die zich op dit moment heeft ingeschreven word gecontroleerd, dit houd in dat er word nagekeken of je vorig jaar daadwerkelijk stond ingeschreven of niet, je zult wel begrijpen dat, als iedereen zich ineens inschrijft je niet meteen een mail krijgt.
 
Omdat er enige twijfel is over het 'dragrace velgje' hebben we de volgende regel bedacht, maar ivm een ingeleverd reglement kan dit in het reglement zelf niet meer worden gewijzigd, daarom post ik het hier ;

Velgen met een minimale diameter van 10inch (en een breedte van minimaal 2.25inch), van een standaard scooter of velgen die voor scooter sprint/race doeleinden gemaakt zijn, zijn toegestaan. Let wel dat er écht alleen een velg gebruikt mag worden die voor een SCOOTER, BROMMER, of MOTOR is gemaakt en bij erkende scooter / motordealer te krijgen is, ivm mocht het zover moeten komen dat we diverse veiligheidscertificaten op kunnen vragen over desbetreffende velg. De fiets remmerij wordt definitief afgekeurd. De remmerij (Schijf en Klauw / Trommell) moet gewoon een gehomologeerd goed gekeurd model zijn van een Scooter / Brommer / Motor. Bij enige twijfel heeft de TC altijd het laatste oordeel.
 
Last edited by a moderator:
Uit de boven gegeven beschrijving maak ik op dat bij een trommelrem-systeem nog wel gebruik gemaakt mag worden van fietsremhevel en kabel of begrijp ik dit helemaal verkeerd?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top