SBO Sprints 08 - Algemene vragen topic

Status
Not open for further replies.
Dit heb ik ook bij mijn zipvork, als ik een gat boor in de moer kan ik daar alsnog geen borging doorheen krijgen omdat de as precies stopt waar de moer stopt. Dus geen gat in de moer of in de as mogelijk.
 
je kunt gewoon een gat boren aan het eind van je as. dat het gat dan half in de poot zit maakt niks uit, zolang het borg draad er maar doorheen kan.
 
volgens het reglement mag het niet. wij hebben er nog beraad over gehad en wij gaan dit jaar het reglement volledig volgen om geen discussie te krijgen.



Wel raar, vorrig jaar stond er precies de zelfde zin in het regelement,
volledige beplating, en toen waren halve spatbordjes ook goed, omdat er ook genoeg model spatbordjes zijn, die niet eens 2 delen hebben, zoals de officele van puch zip ac model.
en blijkbaar mag je nu niet meer met halve spatbordjes rijden.
of vallen de ORGINELE? zip halve spatbordjes (jah, die al zo zijn van zichzelf) wel onder volledige beplating??
""Zo jah, zou je dan ook aub mij kunnen vertellen waarom deze regel opeens veranderdt is ? wat opeens het probleem is van halve spatbordjes? want als ik dan (hoop ik) eerlijk mag zijn, vind ik het nergens op slaan dit? het is toch geen std scooter klasse!""""
dit is even heel belangrijk om te weten voor mij, want als dit niet zo is, haal ik het niet om voor sbo nog nieuwe spatbordjes te laten maken en zou dus betekenen dat ik niet mee kan rijden.
want ik heb ze namenlijk van carbon laten maken en dit is niet goedkoop, dus dan mag ik zegmaar *** euro in de prullenbak flikkeren door dit grapje :)


zou het jammer vinden als ik hier een warning voor krijg dat ik het meld.
ik wil het gewoon even heel graag, duidenlijk weten (deze vraag is net iets anders dan die van vasco, waardoor ik nog geen zekerheid heb)


(zou je pls vanavond nog willen reageren? dan is er misschien nog hoop voor me :D)
 
Last edited:
Zullen er dit jaar vrije sprints zijn zoals Meppel vorig jaar ?,,
En zullen er ook dag licenties vrijgegeven worden dit seizoen ? :):)..

Helaas doe ik dit jaar niet met SBO mee, maar zou er toch wel wat van willen proeven +pippi+
 
als je eens even dit topic doorleest :)
daar staan de antwoorden op deze vragen ook allemaal al veelvuldig in
 
Ik heb hier ergens gelezen dacht ik, dat als je je lidmaatschap opzegt dat je de helft van je geld terug krijgt. Is dit nog steeds zo? Of geld dat niet meer omdat het seizoen bijna begonnen is?
 
Ik heb nog een zitten zoeken maar ben er nog niet helemaal achter de regel voor de scooter 70 klasse. Zoals ik het bgrijp mag ik dus mijn voorvork niet verlagen of mijn achterkant niet verhogen. omdat je in bijde gevallen je wielbasis veranderd.

Als ik mijn voovork verlaag en mijn achterveer korter maakt veranderd de wielbasdis niet lijkt mij maar om het zeker te weten was ik benieuwd wat de maximale maat is van middenpunt voorwiel tot middenpunt achterwiel bij een aerox in de scooter 70 klasse.

alvast bedankt
 
Tav scooter70 klasse.

Over de voorspatbord kwestie.

Is het toegestaan om een voorspatbord van een ander merk scooter, minibike of vervangings merk als tnt, bcd, polini etc te monteren? (word niet verder aangepast).

Komt op een duo vork van een zip.

Mvg.
 
als je in meppel een gat in de onderkap hebt zitten waar de zijstandaard eerst zat er nog in hebt zitten en er zit racegaas achter mag je dan nog wel starten in meppel of wordt je dan gelijk weer naar huis gestuurd omdat die niet dicht is (scooter70 klasse)

mvg michael
 
Tav scooter70 klasse.

Over de voorspatbord kwestie.

Is het toegestaan om een voorspatbord van een ander merk scooter, minibike of vervangings merk als tnt, bcd, polini etc te monteren? (word niet verder aangepast).

Komt op een duo vork van een zip.

Mvg.



Mja op deze vraag wacht ik zegmaar ook ( ongeveer het zelfde ) maar echt hard antwoord geven word hier niet gedaan.
bedoel, tja we hebben nog 2 ""hele"" weken 8P
 
Ik heb hier ergens gelezen dacht ik, dat als je je lidmaatschap opzegt dat je de helft van je geld terug krijgt. Is dit nog steeds zo? Of geld dat niet meer omdat het seizoen bijna begonnen is?

Er valt 25 euro administratie kosten af,de rest zal je terug krijgen.

Ik heb nog een zitten zoeken maar ben er nog niet helemaal achter de regel voor de scooter 70 klasse. Zoals ik het bgrijp mag ik dus mijn voorvork niet verlagen of mijn achterkant niet verhogen. omdat je in bijde gevallen je wielbasis veranderd.

Als ik mijn voovork verlaag en mijn achterveer korter maakt veranderd de wielbasdis niet lijkt mij maar om het zeker te weten was ik benieuwd wat de maximale maat is van middenpunt voorwiel tot middenpunt achterwiel bij een aerox in de scooter 70 klasse.

alvast bedankt

Het is wel toegestaan te verlagen zolang het de wielbasis niet postief beinvloed,dus niet langer als hij daar door korter wordt is dus geen ramp.

Tav scooter70 klasse.

Over de voorspatbord kwestie.

Is het toegestaan om een voorspatbord van een ander merk scooter, minibike of vervangings merk als tnt, bcd, polini etc te monteren? (word niet verder aangepast).

Komt op een duo vork van een zip.

Mvg.

Is gewoon toegestaan,mits het een spatboard is die ook overal te koop is.

als je in meppel een gat in de onderkap hebt zitten waar de zijstandaard eerst zat er nog in hebt zitten en er zit racegaas achter mag je dan nog wel starten in meppel of wordt je dan gelijk weer naar huis gestuurd omdat die niet dicht is (scooter70 klasse)

mvg michael

Meestal krijg je 1 waarschuwing,maar wij gaan er wel van uit,dat je het op meppel voor elkaar hebt.

Mja op deze vraag wacht ik zegmaar ook ( ongeveer het zelfde ) maar echt hard antwoord geven word hier niet gedaan.
bedoel, tja we hebben nog 2 ""hele"" weken 8P

Ik hoop dat jij je loze opmerkingen beetje voor je kan houden! dit is een ALGEMEEN VRAGEN TOPIC,slap ouwe hoeren doe je ergens anders.


M.v.g.

Dominic
 
Mja op deze vraag wacht ik zegmaar ook ( ongeveer het zelfde ) maar echt hard antwoord geven word hier niet gedaan.
bedoel, tja we hebben nog 2 ""hele"" weken 8P

Warned!

Reageren in dit topic is nog steeds niet toegestaan.
Nog maar een keertje dan:

Alleen vragen stellen in dit topic!
 
Ik heb mijn startlicentie-kaart dingetje nog niet :(

Die kan ik eerste wedstrijd afhalen bij het inschrijftentje of komt die nog ? :)
 
Heey

ik heb ook nog een vraag, terugkomend op de borging van de voorwielas van een Beta Ark.

De kop van de as zit dus verzonken in de voorpoot, er steekt ook geen stuk as uit (zodat je deze op het einde van de as kunt doorboren.)

Maar de bout die de as borgt (dus de boel samentrekt) licht ook verzonken in de poot, waardoor ik niet weet hoe ik dit moet borgen?

Maar de as is dus eigenlijk al geborgt door de bout die het samentrekt, is dit nu zo goed?


Ook nog een vraag over de sleuf in je onderkap voor je zijstandaard.

Je mag dus geen zijstandaard hebben want anders zit er een gat/sleuf, of mag je geen gat/sleuf meer hebben als je ook geen zijstandaard hebt.

Ik heb zelf dus nog gewoon een zijstandaard (geen loos gat dus) mag dit nu?


En dan nog een vraag:p kan er nog eventueel overgeschreven worden voor Meppel?
 
Heey

ik heb ook nog een vraag, terugkomend op de borging van de voorwielas van een Beta Ark.

De kop van de as zit dus verzonken in de voorpoot, er steekt ook geen stuk as uit (zodat je deze op het einde van de as kunt doorboren.)

Maar de bout die de as borgt (dus de boel samentrekt) licht ook verzonken in de poot, waardoor ik niet weet hoe ik dit moet borgen?

Maar de as is dus eigenlijk al geborgt door de bout die het samentrekt, is dit nu zo goed?


Ook nog een vraag over de sleuf in je onderkap voor je zijstandaard.

Je mag dus geen zijstandaard hebben want anders zit er een gat/sleuf, of mag je geen gat/sleuf meer hebben als je ook geen zijstandaard hebt.

Ik heb zelf dus nog gewoon een zijstandaard (geen loos gat dus) mag dit nu?


En dan nog een vraag:p kan er nog eventueel overgeschreven worden voor Meppel?



Is het een busje die de voorvork klemt?

want zo is het nog niet goed gekeurt wat je kan doen is de moer of de imbus die de boel klemt te borgen.

Je mag gewoon een zijstandaard hebben zolang er maar geen gat in je kap zit zoals bij bijvoorbeeld een earox,dit is overigens wel toegestaan als de kap in de winkel te koop is.
 
Is het een busje die de voorvork klemt?

want zo is het nog niet goed gekeurt wat je kan doen is de moer of de imbus die de boel klemt te borgen.

Je mag gewoon een zijstandaard hebben zolang er maar geen gat in je kap zit zoals bij bijvoorbeeld een earox,dit is overigens wel toegestaan als de kap in de winkel te koop is.


Ja maar dat is net het probleem, een bout trekt de boel samen maar die bout ligt dus ook verzonken in de voorpoot waardoor ik er geen draadje doorheen krijg....maar ik zal anders een foto posten ter verduidelijking.

En van de zijstandaard is duidelijk...Alleen nog graag antwoordt over het overschrijven voor meppel? :)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top