RR tuned Aerox!

Kan niemand meer komen aan de zeer zeldzame 14.5 Vtm uitlaten ?
Ik kan me herinneren dat er toen der tijd sprake zou zijn van 2 versie's. Echter is de 14.5 pijp nooit echt in grote oplage gemaakt, helaas.
 
Van de 14,5k pijp is volgens mij maar 1 gemaakt, die is nu in het bezit van die dude met een SR @ projecten (Pro Race2 sr oid..)

Vet project, RR Tjoening heeft zichzelf wel redelijk bewezen dacht ik zo met de Sonic en nu ook met deze Aerox -:-

Succes met je tandriem gedoe +ralf+
 
Kleine Update:

Gisteren weer aan de tandriem gewerkt, is nu bijna af:

Photo-0210kopie.jpg


Ook is me blok onder met scooter vandaan, cilinder is gehoond en nieuwe zuiger erin. Alles is gecontroleerd en er waren een paar dingen niet helemaal in orde (gelukkig:P), ik hoop dat daarmee nog wat winst te boeken valt.

Ik heb nog wat andere onderdelen aangeschaft en een nieuwe flens gemaakt, er is weer genoeg te testen dus. Ook wil ik nog een nieuwe kop met een wat hogere compressie testen, volgende week eens bekijken.

Sonic blok schiet ook al aardig op, ook het frame is vandaag grondig bekeken :P We hebben genoeg plannen... :)
 
Leuk om zien/lezen dat je mat alles eens speelt om te testen welk het beste resultaat geeft! Is het eigenlijk wel gezond voor de toplaag van een vario om met superzware rollen "geblockt" te testen?

succes verder +ralf+ 9||6 :~
 
Johan... said:
Kleine Update:

Gisteren weer aan de tandriem gewerkt, is nu bijna af:

Opel waterpomp wielen? ;)

Ik vraag me af wie er echt direct op de krukas kan meten, helemaal zonder transmissie verliezen. Dat is toch wel de manier, zeker als je geinteresseerd bent in het werkelijke motorkoppel (en BMEP waarde).
 
Joël said:
Opel waterpomp wielen? ;)

Ik vraag me af wie er echt direct op de krukas kan meten, helemaal zonder transmissie verliezen. Dat is toch wel de manier, zeker als je geinteresseerd bent in het werkelijke motorkoppel (en BMEP waarde).


Nope, komen gewoon uit industrie en is pas gemaakt.

Dat laatste snap ik niet, je bedoelt dat je afvraagt hoe farbikanten ed een krukasvermogen opgeven??
 
Joël said:
Opel waterpomp wielen? ;)

Ik vraag me af wie er echt direct op de krukas kan meten, helemaal zonder transmissie verliezen. Dat is toch wel de manier, zeker als je geinteresseerd bent in het werkelijke motorkoppel (en BMEP waarde).

Ik ben wel van plan een testbank te bouwen waar je eventueel aan de krukas kan meten, het is wel te doen met een as op de krukas met een (rubber) demper er tussen, alleen moet je bij een scooter ook nog een koppeling ergens tussen hebben.

@ Johan: Is het een 1:1 vertanding of korter ?
 
ABT said:
Ik ben wel van plan een testbank te bouwen waar je eventueel aan de krukas kan meten, het is wel te doen met een as op de krukas met een (rubber) demper er tussen, alleen moet je bij een scooter ook nog een koppeling ergens tussen hebben.

Dat bedoel ik inderdaad, of er tuners zijn die al op deze manier meten.
 
ben erg benieuwd naar wat die tandriem gaat doen,

ik denk zelf dat ie em nu echt op toeren moet trekken en dat het nadelig werkt ivm te weinig kracht onderin.
k zou zeggen suc6 met testen :D

groeten kees
 
keesz said:
ben erg benieuwd naar wat die tandriem gaat doen,

ik denk zelf dat ie em nu echt op toeren moet trekken en dat het nadelig werkt ivm te weinig kracht onderin.
k zou zeggen suc6 met testen :D

groeten kees

OMG:X
 
Prachtig project, jij hebt echt verstand van zaken.
Ik vraag me enkel af, begrijp me niet verkeerd, of je veel plezier hebt aan je scoot.
Ik vind het fantastisch om gewoon s'avonds, als het verkeer niet meer zo druk is, mijn sonic te starten, en gewoon vlammen op de openbare weg.

Ik heb mss maar de helft van jou vermogen, maar ik vraag me soms af of ik dan niet het dubbel aan plezier heb aan m'n scooter.

Voor de rest: keep up the good work, je bent zeer sterk bezig!
 
Thomazz said:
Prachtig project, jij hebt echt verstand van zaken.
Ik vraag me enkel af, begrijp me niet verkeerd, of je veel plezier hebt aan je scoot.
Ik vind het fantastisch om gewoon s'avonds, als het verkeer niet meer zo druk is, mijn sonic te starten, en gewoon vlammen op de openbare weg.

Ik heb mss maar de helft van jou vermogen, maar ik vraag me soms af of ik dan niet het dubbel aan plezier heb aan m'n scooter.

Voor de rest: keep up the good work, je bent zeer sterk bezig!

Omdat zulke scooters gewoon niet @ openbare weg horen klaar , je geeft daar alleen de mensen die er serieus mee bezig zijn een slechte naam :)

Erg vette Aerox :) , en een super score voor een mina evo! :)
 
Back
Top