RR tuned Aerox!

echt te vet dat julie zoveel pk uit een evo persen en alles zo netjes afwerken zoals jullie alles zelf afwerken ik spreek je nog op msn johan :)
 
Update 16-02-06

En natuurlijk zitten we hier niet stil.

Scooter heeft even stil gestaan en is daarna grotendeels uit elkaar geweest. Ik heb wat nieuwe spullen gekocht en gemaakt.

Onder andere een HPI 2006 programmeerbaar! Het heeft wat gekost, maar dan heb je ook wel wat. Hiervan enkele foto's:

De CDI kan je dus aan je computer koppelen om zo een nieuwe curve in te laten of om je voorontsteking te veranderen, werkt heel mooi. Eerste foto's zat het blok er nog niet onder. Op deze foto zie je ook onze detonatieteller, hiermee kunnen we dus echt de grens opzoeken

1.jpg


Alles gemonteerd, CDI zit in buddy zodat ik makkelijk mijn laptop eraan kan koppellen.

2.jpg


Nog een foto'tje.

4.jpg


En de sonic staat er nog een beetje zielig uit, maar dat komt binnenkort :)
3.jpg


Ik verwacht niet echt meer vermogen, maar vooral een bredere powerband, wat ik toch nog wel kan gebruiken. We zullen zien wat het binnenkort levert op de bank.

Stay Tuned 8)
 
ruud. said:
leuk speelgoed johan :p hoezo weer hpi en geen pvl oid? Omdat je met je vorige hpi ook al kuren had..

Ja, de HPI spoel was langzaam aan het doorbranden heb ik me laten vertellen. Maargoed, als ik een PVL programmeerbaar moet kopen ben ik helemaal een vermogen (aan geld :P ) kwijt, en het HPI programma stond me wel aan. :)
 
Thnx allemaal :)

Wat ik vergeten was te vertellen: Voor die detonatieteller heb je een aparte bougie nodig met langer schroefdraad omdat er een ring onder moet. Alleen bij die speciale bougie moet natuurlijk ook weer een aparte bougiedop van 50 euro :mad:
Dus ik dacht toen, draai ik toch gewoon een standaard bougie af 8) Ff draaien, en huppa, een mooie passende bougie, die 50 euro blijft in de pocket.

5.jpg


Toen dat ding aandraaien met momentsleutel, 25 Nm, maar bij een beetje moment....

6.jpg


Toch maar zo'n speciale dop kopen :P
 
Draai je binnenkop een paar mm af, dat werkt wel:)

Voor de Minibike van Hank Kok (staat ook ergens bij projecten) is de programeerbare CDI nu ook binnen, daarop gaat het zeker nut hebben (automaat) maar op een scooter zie ik er de waarde (nog) niet van in.........


Hij staat wel flink arm trouwens, of lijkt dat maar zo :p
 
draai jij je bougie altijd aan met 25nm?

was het proberen wel waard maar helaas kan niet alles lukken :henko:
ben benieuwd of de hpi veel verschil gaat opleveren tov je andere rotor.
 
Bedankt voor complimenten!

@ Aad: Binnenkop kan idd ook nog stuk vanaf, maar wilde et eerst ff met bougie proberen. Ik zie er de waarde wel van in aangezien mijn scooter nogal een krappe powerband heeft. En ja, afstellen gaat heel stuk naukeuriger. En bovendien leveren wij HPI dus kan ik het voor inkoopprijs krijgen :P
En idd, hij staat best arm. Maar dat komt omdat ik elke keer geen goede maat mee heb, en als ik er een mee naar de testbank heb breekt ie weer :X

@ Spasta: Sinds tijden heb ik die detoteller er weer eens op, en normaal draai ik het nooit vast met een momentsleutel, alleen met het piezo element eronder komt het nogal nauw. Ik heb een SAE document waarin verschillende aanhaalmomenten staan met de daarbij bebehorende fouten, en bij 25 Nm was deze 0%
 
Johan... said:
Bedankt voor complimenten!

@ Aad: Ik zie er de waarde wel van in aangezien mijn scooter nogal een krappe powerband heeft. En ja, afstellen gaat heel stuk naukeuriger. En bovendien leveren wij HPI dus kan ik het voor inkoopprijs krijgen :P

Dat probleem ken ik ook wel, ja :X , maarja dan vind ik het nog een hoop geld en probeer ik het eerst wel op een andere manier:P

En ja, een HPI wordt prijstechnisch een stuk aantrekkelijker tegen inkoop, helemaal als Willy je sponsoort +ralf+
 
ABT said:
Dat probleem ken ik ook wel, ja :X , maarja dan vind ik het nog een hoop geld en probeer ik het eerst wel op een andere manier:P

En ja, een HPI wordt prijstechnisch een stuk aantrekkelijker tegen inkoop, helemaal als Willy je sponsoort +ralf+

Ja dan wordt het helemaal leuk, maar dus nog geen programmeerbare ontsteking op de ABT 2006 sprinter?

Maar ik denk wel dat ik weet waarmee je aan de start komt, dat is denk ik wat dat betreft al lastig genoeg, of valt dat wel mee??
 
Cra-c-c said:
Kan niemand meer komen aan de zeer zeldzame 14.5 Vtm uitlaten ?
Ik kan me herinneren dat er toen der tijd sprake zou zijn van 2 versie's. Echter is de 14.5 pijp nooit echt in grote oplage gemaakt, helaas.

Die dinge kan je nu nooit meer aankome denk... is kut voor jou, maar Ik heb hem nog steeds op me kamer:D serieus nog NIEUW is hij!
 
dieselmaniac said:
welke willy aad? van parts?

Willy is owner van HPI

@ johan: zijn de prijslijsten van 2006 wat duidelijker dan die van 2005 want het samensetellen was maar vage boel :X

btw: heb je al enig idee wanneer er gebankt gaat worden.
en je vertelde dat je nieuw spul in het blok had gezet maar wat allemaal precies (buiten rotor)
 
Ik ken iemand die zn programmeerbare hpi eens voor 50 euro heeft verkocht, omdat de dingen spontaan uitvielen...

T zal je maar in de omloop gebeuren van een sprintwedstrijd....
 
Back
Top