Ik moet even kijken wat ik hiermee ga doen, maar ik denk dat het een nieuw carter wordt aangezien ik bang ben dat het carter ook nog eens gaat scheuren in de hoeken van die uitham.
Oorzaak is nog niet bekend omdat er een aantal onderdelen stuk zijn en ik dus niet weet waar het mee is begonnen. Dus of de koppeling is gesprongen of de nardo deksel is gescheurd. Het kan ook nog zijn dat de snaar is gesprongen, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat die zo'n ravage aan kan richten.
Ik doe af en toe nog wat onderzoek naar tweetakt met de Aerox, gewoon omdat me dat intresseert, al zou ik nog weleens een echte sprinter willen klaarmaken.
Tijdens deze testen was ik bezig met het verbreedden van de powerband met behulp van verschillende onstekingcurven. Daar kwamen best leuke dingen uit naar voren. Voor de geintresseerden, er zit nu de volgende setup op:
- MHR Speed 7T bleuprinted
- JHS binnenkop
- Yasuni C30
- Keihin 28
- HPI programmeerbaar
- V-force
Normale vermogen, op een tovami gemeten, zal op 24-24,5 zitten.
Overigens, zo zie je maar weer dat je altijd op een veilige afstand van een testbank moet blijven. Ik zie weleens op meetings of op filmpjes dat mensen vlak naast of achter een testbank gaan staan, maar dat is echt levensgevaarlijk.
Antwoorden op de andere vragen:
@ Jordi: Nee er is geen schade aan de vertanding, maar ik vind dat lassen aan carters zo'n gedoe
@ team-losi: Helaas heb ik niet alle foto's meer.
@ Don: Nee, iemand wilde wel een geprepareerde bigbore setup hebben, maar die heeft toch voor een Speed 7t gekozen.
@ Dieselmaniac: Zoals ik hierboven schreef test ik af en toe nog wat. Roderick is daarintegen nooit meer met scooters bezig. Sonic staat nog bij mij thuis met een bloedsnel blok in een hoekje weg te rotten. Dat van die remklauw weet ik nog wel 8P
@ DN072: Nee ik rijd eigenlijk bijna nooit hiermee op de weg, ik gebuik de Aerox alleen om te testen.
@ D.J: Haha, het was een slechte dag gister
@ Renzoke: Zie hierboven over Sonic
@ Pikeheat: Ja gelukkig ben ik ongedeerd gebleven.