RR tuned Aerox!

Flinke ravage.....8P


Ik had vorig jaar bij m'n 2-cilinder ook een gescheurd nardo deksel, op precies dezelfde plek gescheurd als bij jou, alleen was de mijne (gelukkig) nog niet helemaal door.

Zwakke plek waarschijnlijk.
 
Dit is echt terreur op zijn best!

Wel zonde voor carters & alle onderdelen maar goed...

Succes!

(btw: hoe zit het met de sonic?)
 
Tsow Johan, lekker bezig! Misschien maakt het het wat minder erg als ik zeg dat ik er vandaag achter kwam dat m'n 2fast as aan gort was :W :p
 
zo dit zijn ook niet al te beste updates, zijn jullie (jij en roderick) nog steeds bezig?? sonic ook?

weet nog wel dat jullie mijn sr op de bank gingen testen, toen vloog de remklauw ook om je oren;)
 
Last edited:
Goed kapot gemaakt ja ;)

Vermogen lijkt goed hoog te zitten! Al je foto's @ eerdere posts zijn allemaal dood.. misschien leuk voor de kijkers thuis om die weer te fixen.
 
lassen kan misschien nog, als er verder geen schade is bij de vertanding?

was je hem aan het klaarmaken voor jubbega of wat was de rede voor de terug keer van de Rox?
 
Ik moet even kijken wat ik hiermee ga doen, maar ik denk dat het een nieuw carter wordt aangezien ik bang ben dat het carter ook nog eens gaat scheuren in de hoeken van die uitham.

Oorzaak is nog niet bekend omdat er een aantal onderdelen stuk zijn en ik dus niet weet waar het mee is begonnen. Dus of de koppeling is gesprongen of de nardo deksel is gescheurd. Het kan ook nog zijn dat de snaar is gesprongen, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat die zo'n ravage aan kan richten.

Ik doe af en toe nog wat onderzoek naar tweetakt met de Aerox, gewoon omdat me dat intresseert, al zou ik nog weleens een echte sprinter willen klaarmaken.

Tijdens deze testen was ik bezig met het verbreedden van de powerband met behulp van verschillende onstekingcurven. Daar kwamen best leuke dingen uit naar voren. Voor de geintresseerden, er zit nu de volgende setup op:

- MHR Speed 7T bleuprinted
- JHS binnenkop
- Yasuni C30
- Keihin 28
- HPI programmeerbaar
- V-force

Normale vermogen, op een tovami gemeten, zal op 24-24,5 zitten.

Overigens, zo zie je maar weer dat je altijd op een veilige afstand van een testbank moet blijven. Ik zie weleens op meetings of op filmpjes dat mensen vlak naast of achter een testbank gaan staan, maar dat is echt levensgevaarlijk.

Antwoorden op de andere vragen:
@ Jordi: Nee er is geen schade aan de vertanding, maar ik vind dat lassen aan carters zo'n gedoe :)
@ team-losi: Helaas heb ik niet alle foto's meer.
@ Don: Nee, iemand wilde wel een geprepareerde bigbore setup hebben, maar die heeft toch voor een Speed 7t gekozen.
@ Dieselmaniac: Zoals ik hierboven schreef test ik af en toe nog wat. Roderick is daarintegen nooit meer met scooters bezig. Sonic staat nog bij mij thuis met een bloedsnel blok in een hoekje weg te rotten. Dat van die remklauw weet ik nog wel 8P
@ DN072: Nee ik rijd eigenlijk bijna nooit hiermee op de weg, ik gebuik de Aerox alleen om te testen.
@ D.J: Haha, het was een slechte dag gister :)
@ Renzoke: Zie hierboven over Sonic
@ Pikeheat: Ja gelukkig ben ik ongedeerd gebleven.
 
Back
Top