Project: Computergestuurde ontsteking

Status
Not open for further replies.
Originally posted by mhr#27
Ik vind 20MHz gewoon een beetje overdreven snel.
Een malossi binnenrotor draait ook maar op 4MHz. Misschien dat je voor het display iets meer rekenkracht nodig hebt, maar dan houdt het bij 8MHz echt wel op. Het kan natuurlijk wel gaan werken op 20MHz, maar het risico van storing vind ik persoonlijk te groot.

Je hoeft me geen copietje te geven. Tenzij je er echt niet meer uit komt, dan wil ik er wel naar kijken. Of het helpt is een tweede :p

De rekenkracht is vooral nodig voor het display en ook voor de seriële communicatie.

Met 4mhz is dat gewoon onmogelijk om zoveel timing-afhankelijke procedures tegelijk uit te voeren. 8Mhz, zou kunnen maar dan worden de timing-afwijkingen waarschijnlijk nog erg groot wanneer je tijdens het gebruik van de CDI ook gebruik wilt maken van seriële communicatie om meetgegevens enzo op de computer te zien en tijdens een testrit direct de curve te veranderen zonder te stoppen.
Ik ga het wel proberen op 4Mhz en maybe 8Mhz maar 20Mhz is op dit moment de richtwaarde, mocht hij daarbij veel last krijgen van teveel storing dan ga ik terug naar bijv 10 of 8 mhz..

Op dit moment zit ik nog een beetje in de knoei met de timing, aangezien ik dus 3 dingen heb die allebij behoorlijk timing-gevoelig zijn.
 
Last edited:
tsja ik heb ook mischien wel interesse (licht aan de prijs)
ik lees ook in dit topic dat het display ook voor andere doelijnden geschikt is, kan hier dan ook een temp sensor op aangesloten worden en hoe geschied dit dan ???? (sorry als ik iets vraag wat al eerder gevragen is mar ik heb niet heel t verhaal gelezen)
mvg noel brom
 
Project is op dit moment d00d :(

Heb hier al ver gevorderde schema's en software liggen maar heb simpelweg geen tijd om het op dit moment af te maken. Zit op dit moment in laatste jaar van m'n studie en heb daarnaast nog 2 banen en een vriendin dus heb echt geen tijd over:(
 
dit project is dood, werkte niet :)

nu is mijn broer met een soortgelijk topic bezig :)
hier is een prototype van die nu op een zundap zit.
ook hij had veel last van storingen.
ook vele opties zoals toerenteller, km teller, tempteller, ontstekingstijdstip veranderen per 100ste mm digitale uitlezing.
snap zelf weinig van elektro maar laat hem hier wel eens reageren.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top