Voortgang Sonic-Racer project

Alexander

ik moet nodig weer eens
Ondanks alle relationele ELLENDE :( toch nog maar ff wat wezen hobbien aan me sonic.

Foto's spreken voor zich neem ik aan. De luchthapper wordt in kleur meegespoten en volledig geintegreerd in de zijkap dus het wordt echt 1 geheel. Daar dus ff overheenkijken nu (het gaat ff om het idee.

Zoals je ziet is alles aangesloten en heb ik een filter achter de happer gebouwd die de boomstammen en mussen tegenhoudt ;) heheheeh

Ik ben alleen nog neit zeker van het idee om em zo direct op de carb te zetten. Dit vanwege 2 punten: Het geluid wat ECHT GIGA HARD WORD. En de kans op vuil in de cilinder

Anders fix ik die kartbox er gewoon op en sluite ik eventueel die happer daarop aan. Maar dat ga ik eerst testen. Ik wil namelijk ook weten of dit uitmaakt in prestaties ( RamAir) t.o.v normale aanzuiging.

Mja genoeg geluld check de pics zou ik zeggen het begint al ergens op te lijken. :)

1029630350-1.jpg


1029630358-2.jpg


1029630366-3.jpg


1029630374-4.jpg


1029630383-5.jpg


:)
 
Advertisement - register to remove this

Originally posted by Alexander
Ik wil namelijk ook weten of dit uitmaakt in prestaties ( RamAir) t.o.v normale aanzuiging.
Het zal wel uitmaken qua prestaties. Alleen als je een langzame bocht tegenkomt, dan staat hij veel te rijk. Eigenlijk moet je op een of andere manier de benzine toevoer ook variabel zien te maken.
Dean van de Ende reed in Spa ook met iets wat op RamAir leek. In de training zat hij telkens per ongeluk met zijn voet voor de inlaat, daardoor kon hij het verschil in prestaties goed merken.
(Het schijnt dat hij op Spa met 19,5pk rond heeft gereden)
 
ik zou geen ram-air nemen, omdat idd je afstelling bij elke snelheid weer verandert, bij dikke wind tegen ofzo veel te arm en bij lage snelheid te rijk...

verder zeer mooi project:~
 
Een Ram air inlaat komt altijd uit in een Airbox met een groot volume, dit volume heeft een kartbox niet, en zo rechtstreeks is helemaal niks. Anders krijg je inderdaad vage afstel en wegval problemen. Verder moet je de overdruk gaan compenseren zodat je vlotterbak (daar zal Xander geen last van hebben) vol wordt geblazen met lucht.

Je moet dus even iets gaan hobbien, maak een airbox van koolstof of glazvezel...

En wat me verder opvalt is dat je been precies voor de luchtinlaat zit. Da's niet zo handig. Het beste is ongeveer 60cm van de grond en gewoon aan de voorkant.
 
Is dit niet te weinig voor ramair? Het zit een beetje opzij, op motoren zit het iig altijd voorop en rijdt men met een heel hoge snelheid waardoor er heel veel lucht inkomt, das wel een verschil met dit lijkt mij.

Misschien is het ene idee om aan de andere kant ook zon ding te fixen, en dat met een t-stuk op elkaar te laten uitkomen.

Maar idd, je moet ook proberen de benzine toevoer variabel te maken. Wat voor carb hangt eronder trouwens?
 
kan je niet je hele buddy als airbox gebruiken?
gewoon die lucht happer in je buddy uitlaten komen zoals nu en dan gewoon die aansluiting naar de carb er tussen wegahalen
 
Originally posted by r-ox
kan je niet je hele buddy als airbox gebruiken?
gewoon die lucht happer in je buddy uitlaten komen zoals nu en dan gewoon die aansluiting naar de carb er tussen wegahalen

Dat is opzich nog niet eens zon slecht idee. Ik ga eens kijken of dat realiseerbaar is.
 
Originally posted by Sjoerdyo
Is dit niet te weinig voor ramair? Het zit een beetje opzij, op motoren zit het iig altijd voorop en rijdt men met een heel hoge snelheid waardoor er heel veel lucht inkomt, das wel een verschil met dit lijkt mij.

Misschien is het ene idee om aan de andere kant ook zon ding te fixen, en dat met een t-stuk op elkaar te laten uitkomen.

Maar idd, je moet ook proberen de benzine toevoer variabel te maken. Wat voor carb hangt eronder trouwens?

De happer zit zeker wel in de rijwind en vangt echt goed lucht. Bij motoren zit het voorop omdat het blok ook aan de voorkant zit heh :) Er zijn ook chopper met luchthapper aan de zijkant (V-Twin blokken).

T-Stuk gaat niet werken door de benzinetank. Maar ik ga ff serieus denken om van me hele buddy een filter te maken. Variabele benzine toevoer is mogelijk. Er zijn gadgets om aan je stuur je mengsel te veranderen. Mja dan zou ik een onboard mengselmeter moeten hebben om het perfect te kunnen regelen :eek:

Carb is 30mm baroni kartcarb
 
Back
Top