Project: Computergestuurde ontsteking

Status
Not open for further replies.
Originally posted by Hans F.
dat was toch joost die dat wilde doen? Dat is zeker geen noob.

Was joost idd, en wegens tijdgebrek is het aan de kant geschoven. Maar misschien maakt hij het nog wel als hij genoeg tijd heeft, weinig kans :)
 
Originally posted by Hans F.
hoe ben je aan je info gekomen over ontsteking, want het is heel wat nuttiger een goed boek te lezen over tweetakten ipv kleine beetjes info van websites te plukken

no comment..... laten we het erop houden dat ik gewoon al genoeg ervan af wist. Alleen de info over wat cdi schakelingen heb ik van internet geplukt. Hou die boeken maar.
 
Last edited:
Ik volgde het topic over deze ontsteking al een tijdje in het Peugeot gedeelte, lijkt me wel vet :)

Jammer dat ik geen accu meer heb :p
 
mocht dit gaan werken, wordt het dan een 1 malig project, of wil je er dan "de markt mee op"?

grtzz, Jacco.
 
Een curve programmeren die niet alleen afhankelijk is van teorental, maar ook uitlaatgastemp is wel erg stoer. Ben benieuwd wat het wordt.
 
Originally posted by LXSpeedfighterz

[EDIT]
Ze spreken hier trouwens over verlaten, maar het gaat om het variabele ontstekingstijdstip-principe
[/EDIT]

Klopt toch, je begint vervroegd en gaat verlaten bij een hoger toerental. Ben erg benieuwd of het gaat werken in ieder geval EN of je er dan ook nog een interressante curve in krijgt...
 
Originally posted by Joor


Klopt toch, je begint vervroegd en gaat verlaten bij een hoger toerental. Ben erg benieuwd of het gaat werken in ieder geval EN of je er dan ook nog een interressante curve in krijgt...

Waarom nemen sommige lui met een wat snellere setup en ze hebben (nog) geen binnerotor een vervroegingsspietje?

Want daar heb je dan alleen in het begin wat aan, maar ik neem aan dat ze die nemen om op max. toerental een beter ontstekingstijdstip te hebben.
Dan zou je zeggen neem een verlatingspie, alleen daar heb ik nog nooit van gehoord.
 
Originally posted by Folkert@MinaRally


Waarom nemen sommige lui met een wat snellere setup en ze hebben (nog) geen binnerotor een vervroegingsspietje?

Want daar heb je dan alleen in het begin wat aan, maar ik neem aan dat ze die nemen om op max. toerental een beter ontstekingstijdstip te hebben.
Dan zou je zeggen neem een verlatingspie, alleen daar heb ik nog nooit van gehoord.

Spie omdraaien
 
Hehe, hier is een misverstandje van vervroeging en verlating.....

In het algemeen vervroegt de ontsteking, alleen naarmate het toerental hoger komt wordt het ontstekingstijdstip verlaat, dus de vervroeging komt steeds iets later, maar het blijft nog steeds een vervroeging....snappie?? hehe
 
Originally posted by LXSpeedfighterz
Hehe, hier is een misverstandje van vervroeging en verlating.....

In het algemeen vervroegt de ontsteking, alleen naarmate het toerental hoger komt wordt het ontstekingstijdstip verlaat, dus de vervroeging komt steeds iets later, maar het blijft nog steeds een vervroeging....snappie?? hehe

Goed uitgelegd.

En met uitlaattemperatuur als belangrijke bepalingsfactor, moet het wel iets gaan worden denk ik.

Pm me je msn eens ofzo
 
Originally posted by LXSpeedfighterz
Hehe, hier is een misverstandje van vervroeging en verlating.....

In het algemeen vervroegt de ontsteking, alleen naarmate het toerental hoger komt wordt het ontstekingstijdstip verlaat, dus de vervroeging komt steeds iets later, maar het blijft nog steeds een vervroeging....snappie?? hehe

Aha, kijk nu is het duidelijk.
 
Oja, hou er rekening mee dat dit alleen voor echte scooterkenners is, de ontsteking dient als vervanging van de cdi/eeprom of wathever. Een speciale sensorunit voor in plaats van de spoelen/binnenrotor staat nog in de planning, maar deze unit moet uitstekent gaan werken in combinatie met binnenrotor of std. ontsteking.

Het afstellen van de unit gaat via een computer, laat dit aub doen door iemand die er verstand van heeft anders knal je binnen de kortste keren je motorblok naar de maan...
 
Is het momenteel al werkend dan??
Ik zou graag iets willen zien als het al werkt namelijk. Die plaatjes die je liet zien staat alleen wat tekst op dat die microcontroller op die LCD display zet, maarja dat heeft natuurlijk nog nix te maken met een CDI unit die programmeerbaar is.
Ik ben er zelf ook zeer geïnteresseerd in namelijk en als het goed werkt zou ik het ook wel van je willen kopen.

Daarom wil ik dus graag weten in hoeverre het al werkt of eventueel uit gedacht is.

Zijn jullie al zover dat de CDI waarvoor jullie een print laten ontwerpen al gewoon aangesloten kan worden op de ontsteking en al geprogrammeerd kan worden etc, of is het nog niet zo ver??
 
Ok, op verzoek hier dan de vorderingen:
* Prototype is klaar, kan alleen niet mee getest worden vanwege hoge gevoeligheid voor storingen van scooter. Prototype is opgebouwd op expirimenteerprint, ik wil eerst een degelijk printje hebben voordat ik verder ga met testen...
* Op dit moment ben ik bezig de prints te ontwerpen

Wanneer de prints klaar zijn kan ik ze laten maken bij de electroboer. Wanneer die gemaakt zijn kan ik beginnen met het echte test en debug werk van de ontsteking+software. Ik hoop binnen 1 á 2 maanden met het eerste officiële werkende testversie te komen. Probleem is ook nog dat ik een testscooter zoek, aangezien ik alweer een paar maanden scooterloos ben.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top