Project Mijn Neo's

William VR6

Scooterbase Mod
Ok, het zat zo, ik wou eerst een sfera ofzo kopen als project scoot, maar eigelijk had ik daar niet zo zin in, dus dan maar mijn neo's ernstiger verbouwen.

Lc ombouwen dus.......nee, gewoon nieuw blok eronder.

Met dank aan wimpie heb ik zijn Lc dd aerox blok gekocht met 2 velgen 13 inch voor en achter. (ja ik weet het, precies zoals malle neo's) ik wil niet de scooter maken zoals malle neo's, be original. maar het principe is ongeveer hetzelfde.

Waarom ik een lc blok wil, omdat er geen Ac speed is :) mwa, ik zit nog te twijfelen tussen Mhr, Mhr team, Mhr speed, of cross. ik weet het echt nog niet.

maarja wat ik wil doen:

Setup eerst:
Cilinder: (?) ieder geval een mhr....
Uitlaat: Yasuni c16
Vario: Mhr Vario 2002
Koppeling: Evo 2g (ik heb er gewoon zeer goeie ervaring mee)
Onsteking: Seletra of Italkit
Membraan: vl14
Spruitstuk: ?
Carb: Toch te denken richting 26 vlakschuif (maar wil eerst hier meer over weten)
Achterpoulie: Mhr of Evo (komt later pas)
Filter: Helm bak
Krukas: Ligt aan de cilinder, maar ieder geval een 12pen die sterk is met skf c4 lagers
vertanding: pri en sec malossi, als ik maar uitkom op 9 ( weet niet precies meer hoe dat heet)

dit is ongeveer me setup, je zal denken, wat een fake, maar ik wil echt dit gaan halen, kost misschien veel geld, maar dan moeten me kpn aandelen maar stijgen :)

uiterlijk:
Recht stuur
Aim toerenteller
sigma 800 teller
Spuitwerk: Helemaal wit, kappen enzo, zadelhoes, alles.
Voorkap klaar maken voor radia, en een nrg kapje (lijkt me wel grappig) er inplaatsen.
Neon lamp blauw

uiterlijk is gewoon te veel om op te noemen, ieder geval alle accesoires blauw, dat werkt mooi af.

De meeste spullen heb ik al ligge, en haal ik gewoon van me eige blok af, c16, vario, koppeling, enzovoort. en ik probeer ook nog wat spulle 2e hands te halen.

Ieder geval, ik zal er een hoop foto's van maken, ik zal een digi cam regelen, en dan dit bij projecten laten plaatsen.

als iemand nog tips heeft, opmerkingen en dergelijke. meld het dan.
 
Advertisement - register to remove this

Originally posted by Mr Polini Evo
vertanding: pri en sec malossi, als ik maar uitkom op 9 ( weet niet precies meer hoe dat heet)

dit is ongeveer me setup, je zal denken, wat een fake, maar ik wil echt dit gaan halen, kost misschien veel geld, maar dan moeten me kpn aandelen maar stijgen :)

Een rotatiefactor van 9 bedoel je???

Maar verder een erg leuk idee. Maar dit gaat uiteraard wel flink wat knaken kosten.. maar als je het kunt betalen en alles goed rijdend krijgt zijn we weer een vette neo's rijker..

Succes...
 
zou je geen c20 nemen? Lijkt me zeker icm met deze toerenblazers wel relaxed. Verder wel strak plan trouwens, veel suc6 en ik wacht op de pictures :p
 
Originally posted by Mr Polini Evo


Waarom ik een lc blok wil, omdat er geen Ac speed is :) mwa, ik zit nog te twijfelen tussen Mhr, Mhr team, Mhr speed

vertel mij het vershil is tussen die 3 cil's ;)

er bestaat in de nederlandse benaming alleen:
-mhr rep
-mhr team
-mhr speed

mjah dit terzijde :p


ik zie dat je een c16 wil kopen... en daarbij zou ik voor de mhr team gaan.... gewoon omdat deze daarvoor het juiste toerental draait, en daarbij kan je je cil natuurlijk nog een beetje ligt laten tunen :)
 
Mjah, zeker wel een leuk plan :W

Het is wel een teringwerk om het allemaal te realiseren, maar waar een wil is, is een weg :)

En neem maar fijn een Torque Driver & Fixed Poulie, daarmee kan je MHR-vario ws. het beste overweg...

Veel succes & ben benieuwd naar pix :)
 
even te reageren op jullie reply's:

Ik heb al een c16 gekocht, had ik samen met me evo 70 namelijk, dus een goeie uitlaat hoef ik niet meer te kopen.

Marco ik zag deze benamingen op sp.nl staan, dus blame them :) maar als een team het beste doet op de c16 dan neem ik die.

het geld is toch bij iedereen een probleem tegen woordig, maar ik heb best veel gespaard. en ik heb al redelijk veel verkocht van me spullen (50cc uitlaten, cilinder en dergelijke)

over reductie factor ik had gelezen, dat met een zware setup het beste een 8 á 9 te hebben, zodat je top snelheid goed aan de hoge kant is. maar ik zal hier nog meer over searchen zodat ik alles goed weet.

en dan de plannen. ik denk wel dat ik hier aardig wat maanden mee bezig bent, voornamelijk omdat ik erg weinig tijd heb. maar ik wil het zeker allemaal realiseren.
 
over die RF; dat ligt er natuurlijk helemaal aan wat je zelf wil...
mijn stnd rf van mijn aerox was 12,3, ik heb nu alleen me primair veranderd voor 13/44, dit zorgt voor eenm RF van 10,4... daarmee houdt je gewoon die heerlijke trekkracht en je top gaat zeker wel een stuk omhoog

-wil je een hele hoge top en iets minder wheeliepower--->lage RF
-wil je veel wheeliepower en gewoon een heerlijke top--->RF van ong 10

maar de RF hangt natuurlijk ook weer van het vermogen van de desbetreffende scooter af.... een scooter met veel power trekt gemakkelijk door een lage RF heen...

een sntd scooter daarintegen met een lage RF trekt dan totaal niet op....

hoop dat je hier wat aan hebt :)
 
Originally posted by Arne
Ben benieuwd of je ervaring met een 2G hetzelfde blijft na monteren van echt brute spullen...

evo 70 is ook wel bruut, en toch niet krom getrokken, misschien met de team wel :) dan koop ik wel een mhr koppeling.
 
maar lc loopt toch weer vetter dan een ac.

btw: moet ik bij een team nou ook nog iets bijwerken, om hem passend te maken op het blok?

ik laat ieder geval wel de spoelpoorten bijwerken op de team, bij gjb (is namelijk vlakbij)
 
Je heb een Evo en je gaat een MHR (team ala NL) kopen dan doe je een stapje terug. Evo is echt wel sneller en krachtiger dan die MHR
 
Back
Top