Project: Computergestuurde ontsteking

Status
Not open for further replies.
Prijs zal waarschijnlijk rond de 250 euro komen te liggen ofzo, maar dat staat nog lang niet vast.

Daar krijg je dus voor:
* De CDI unit, met programmeerbare curve
* Display voor toerental meting en andere info
* PC software voor het instellen van de curve

Aangezien ik geen officiëel bedrijf heb ofzo is garantie bieden een beetje ingewikkeld maar mocht er fouten in de unit zitten of mocht hij kapot gaan door assemblagefouten dan zorg ik natuurlijk wel dat je een nieuwe krijgt enzo...
 
Originally posted by r-ox
en hoe zit nou die trigger e.d. er niet bij?
Deze unit is gemaakt om op originele of binnenrotor spoelen & trigger te worden aangesloten, hij gebruikt dus de al aanwezige trigger. Zodra het project af is ga ik bezig met een set om hem uit te breiden zodat je een aparte trigger + power via accu kunt gebruiken zodat je geen vliegwiel/spoelen meer nodig hebt.
 
Originally posted by LXSpeedfighterz
Prijs zal waarschijnlijk rond de 250 euro komen te liggen ofzo, maar dat staat nog lang niet vast.


hmmz...als je het niet erg vind haal ik een MVT binnendraaier, kben mischien een schijtert,maar ik wil niet te veel risico nemen,niet dat ik niet ik je project en kunnen geloof:)
 
Originally posted by $aint
in welke taal programmeer je dit geheel nou?

Borland Delphi 6


Oja, ik weet niet of dit project nog dit jaar afkomt, moet nog veel getest worden, ik wil eigenlijk de ontsteking op zoveel mogelijk ontstekingen testen, zodat ik zeker weet op welke hij het goed doet en op welke niet.... Aangezien er nogal veel verschillen tussen de verschillende ontstekingen zit.
 
Nu een tijdje verder heb ik een paar kleine updates:

* Ik heb iemand gevonden die voor mij sensors + grondplaat kan fixen zodat ik binnenkort ook een add-on heb waarmee je je ontsteking op je accu kan laten werken zodat je geen vliegwiel nodig hebt.
* Nog steeds geen officiëel prototype.......ontwerp ligt al lang klaar maar heb nog geen tijd gehad om naar de electroboer te gaan om daar printplaat te laten fixen.
 
update :)

* Eerste officiële prototype is klaar, kwa hardware.....alleen een klein stuk van het CDI gedeelte is nog op expirimenteerprint omdat ik daar nog wijzigingen in moet aanbrengen misschien.
De rest is allemaal al op print en werkt :)

Nu ga ik bezig met de software :) moet ff herschreven worden vanwege wat nieuwe dingen :)
 
Specificaties:

Naam: AN Racing CCI (Computer Controlled Ignition)
Processor: PIC16F84A 20mhz
max spanning over CDI: 1000Volt
Voedingsspanning: 9V ~ 14V
Beeldscherm: 16 karakters p/regel, 2 regels + achtergrondverlichting (groen)




Functies:
* Regelen voorontsteking (curve) variabel aan toerental
* CCI kan tijdens testrijden (op testbank) ingesteld worden d.m.v. computer
* Toerental etc. ook op computer direct af te lezen in grafiek
* Toerenteller

Binnenkort meer :)
 
Originally posted by LXSpeedfighterz
Zit een klein microcontrollertje (computertje duz) in :)

Klopt, maar eigenlijk is het een controller. Maar daar ging mijn punt niet om eigenlijk :)

boeit ook niet eigenlijk :)
 
Last edited:
Nog wel een paar punten:
* Hij komt pas te koop als hij goed door alle tests is gekomen
* Hij is alleen door experts te plaatsen aangezien er geen standaard verloopstukjes zijn....
* Voor bepaalde piaggio scooters is er een aparte losse bobine nodig
* Hij werkt alleen met ontstekingen/binnenrotors die gebruik maken van een pickup sensor...
* De documentatie die ik erbij zal leveren zal minimaal zijn maar wel voldoende informatie bevatten...
* Je kunt de chip altijd apart terugsturen als er een fout is of als je er een nieuwer versie van software in wilt laten zetten bijde gratis (verzendkosten van een software update zijn niet gratis helaas )
 
Originally posted by LXSpeedfighterz
Specificaties:

Naam: AN Racing CCI (Computer Controlled Ignition)
Processor: PIC16F84A 20mhz
max spanning over CDI: 1000Volt
Voedingsspanning: 9V ~ 14V
Beeldscherm: 16 karakters p/regel, 2 regels + achtergrondverlichting (groen)




Functies:
* Regelen voorontsteking (curve) variabel aan toerental
* CCI kan tijdens testrijden (op testbank) ingesteld worden d.m.v. computer
* Toerental etc. ook op computer direct af te lezen in grafiek
* Toerenteller

Binnenkort meer :)
Ik zie dat je hem op 20MHz laat draaien, heb je geen last van storing door de eigen vonk?
 
Originally posted by mhr#27
Ik zie dat je hem op 20MHz laat draaien, heb je geen last van storing door de eigen vonk?

Ik heb bij het ontwerp geprobeerd zoveelmogelijk rekening te houden met de grote hoeveelheden storingen die vooral het PIC gedeelte te voortduren krijgt.... Heb het hogespanningsgedeelte (de eigenlijke CDI) al op een apart printje in een aparte behuizing geplaatst,etc.
Maargoed, voorderest is het eerst gewoon flink testen :)

En je kunt altijd onder goed vertrouwen een copietje krijgen van de ontwerpen :) (aangezien ik weet dat jij net wat (of heel veel :)) meer verstand ervan hebt dan mij ;) )
 
Originally posted by LXSpeedfighterz
Ik heb bij het ontwerp geprobeerd zoveelmogelijk rekening te houden met de grote hoeveelheden storingen die vooral het PIC gedeelte te voortduren krijgt.... Heb het hogespanningsgedeelte (de eigenlijke CDI) al op een apart printje in een aparte behuizing geplaatst,etc.
Maargoed, voorderest is het eerst gewoon flink testen :)

En je kunt altijd onder goed vertrouwen een copietje krijgen van de ontwerpen :) (aangezien ik weet dat jij net wat (of heel veel :)) meer verstand ervan hebt dan mij ;) )
Ik vind 20MHz gewoon een beetje overdreven snel.
Een malossi binnenrotor draait ook maar op 4MHz. Misschien dat je voor het display iets meer rekenkracht nodig hebt, maar dan houdt het bij 8MHz echt wel op. Het kan natuurlijk wel gaan werken op 20MHz, maar het risico van storing vind ik persoonlijk te groot.

Je hoeft me geen copietje te geven. Tenzij je er echt niet meer uit komt, dan wil ik er wel naar kijken. Of het helpt is een tweede :p
 
Originally posted by mhr#27
Ik vind 20MHz gewoon een beetje overdreven snel.
Een malossi binnenrotor draait ook maar op 4MHz. Misschien dat je voor het display iets meer rekenkracht nodig hebt, maar dan houdt het bij 8MHz echt wel op. Het kan natuurlijk wel gaan werken op 20MHz, maar het risico van storing vind ik persoonlijk te groot.

Je hoeft me geen copietje te geven. Tenzij je er echt niet meer uit komt, dan wil ik er wel naar kijken. Of het helpt is een tweede :p

Systeem moet dan idd ernstig afgeschermt worden :)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top