Erik, fix een gezamelijke huisrekening voor alle gezamelijke uitgaven...
1 iemand moet als hoofdhuurder/huisbewaarder aangewezen worden...
maak voor huishoudelijke spullen een lijst waarop je je naam kan schrijven en wat je gekocht hebt, en wat het kostte.
Schoonmaakroosters werken niet, doe je Eigen afwas en niet die van anderen, of verdeel het goed.
Neem een slot op je kamer, zorg ervoor dat je alle spullen (ook toiletspullen en etenswaar) op je eigen kamer kunt bewaren. Neem spaarlampen door het hele huis heen (kost geen drol, ff doosje van 10 bij de kwantum halen)
dat was het eerst wel zo'n beetje. ohja, laat niet een bord macaroni en kaas voor 2 weken staan, toch arne?
nee maar serieus, erik, ik woon ook met 2 vrienden in een huis en dat werkt lang niet altijd zo relaxed als je denkt... dus wees gewoon egoistisch en zorg ervoor dat jij je spullen goed voor elkaar hebt... dan heb je des te meer reden om op die andere lui te schelden en ze dingen voor je te laten doen.
ohja, neem een Nee/Nee sticker (of Nee/Ja) scheelt je een hoop werk
Ik koop trouwens alle boodschappen samen met m'n huisgenoot. Van noodzakelijke dingen als brood en beleg, tot chips, bier en dat soort stuff. Boodschappen worden allemaal gehaald bij de Jumbo, zit dichtbij en is goedkoop. Zit ook wel een Aldi, maar kom er eigenlijk nooit.
nee maar serieus, erik, ik woon ook met 2 vrienden in een huis en dat werkt lang niet altijd zo relaxed als je denkt... dus wees gewoon egoistisch en zorg ervoor dat jij je spullen goed voor elkaar hebt... dan heb je des te meer reden om op die andere lui te schelden en ze dingen voor je te laten doen.