Op jezelf wonen...

Beter een student dan dan van die ali's lijkt me... Bij mij moesten me ouders ook het huurcontract tekenen :|. Ook zo'n pik die bang is dattie z'n geld niet krijgt.

Vassago, ik merk dat je echt niet in een studentenhuis met 'vreemden' wilt wonen, maar ik kan het niet laten om toch ff te zeggen dat in een studentenhuis wonen harstikke gaaf kan zijn :)
Je kiest tenslotte zelf voor een huis + huisgenoten, en als je een goede keuze maakt heb je meteen een paar goede vrienden erbij en een leuk huis waar je je hele studieperiode kunt wonen.

I know, maar vrienden heb ik al in rotterdam, dus dat is het probleem niet...

Maja, ik zie het niet zitten om zeg maar wc enz te delen, want wanneer jij kiest dat je daar wilt wonen wilt niet zeggen dat jouw huisgenoten ook daar BLIJVEN wonen...niet dat er dadelijk 1 of andere sjaak in komt die nix schoonmaakt en dat jij in zijn rotzooi loopt....

Dat t gezellig kan zijn geloof ik best ja :)

als jij met je huisgenoten een schoonmaakrooster hebt ofzo, dan heeft een eventuele nieuwe huisgenoot, waarover jij dan natuurlijk ook meebeslist, zich ook aan dat rooster te houden. dat vertel je em natuurlijk van te voren.
En tsja, doet ie t toch niet, sta je natuurlijk wel met al je huisgenoten tegenover een foetje, dus heeft ie alsnog weinig te kiezen :)

Probeer via-via wat te vinden, op die manier heb ik mijn kamer in hartje A'dam ook gevonden (Nieuwendijk voor kenners :P).

Ik vraag me alleen af hoeveel ik per maand kwijt ben aan levensonderhoud etc, heb opzich een redelijk ruim budget maar ik wil toch wel wat meer dan alleen eten. Motorrijden kost ook geld etc.

Hoeveel zijn jullie gemiddeld kwijt per maand aan levensonderhoud etc, en wat is je budget? Ik zit met 2 vrienden in een appartement, moeten ook nog kijken hoe we de kosten voor eten etc verdelen. Iemand tips daarvoor?

Hang een bord op waar je met een viltstift op kan schrijven, om alles bij te houden van dag tot dag ,oo kwat er moet worden gedaan. Enne jouw fles cola merken met een E ofzo. Tja, kweenie psies wat voor tips je nodig hebt?

Originally posted by Tienelientje
[off] jullie hebben het hier mooi over op jezelf gaan wonen ennuh dat wil ik dus ook ik zoek een kamer in groningen maarjah dat gaat erg moeilijk maar als iemand hier een kamer voor me weet plz tell me!!!

Mag wel tentje opzetten bij mij in de tuin ;) Maar ff serieus. K weet misschien nog wel een kamer hier in de buurt. Paddepoel. Buitenwijk. Ongeveer 10 minuutjes - kwartiertje fietsen naar binnenstad

Originally posted by Erik
Probeer via-via wat te vinden, op die manier heb ik mijn kamer in hartje A'dam ook gevonden (Nieuwendijk voor kenners :P).

Ik vraag me alleen af hoeveel ik per maand kwijt ben aan levensonderhoud etc, heb opzich een redelijk ruim budget maar ik wil toch wel wat meer dan alleen eten. Motorrijden kost ook geld etc.

Hoeveel zijn jullie gemiddeld kwijt per maand aan levensonderhoud etc, en wat is je budget? Ik zit met 2 vrienden in een appartement, moeten ook nog kijken hoe we de kosten voor eten etc verdelen. Iemand tips daarvoor?

Ik kan je aanraden om niet in het centrum boodschappen te doen :D Beter kijk je of je ergens een Dirk of een Lidl vind ofzo.

En boven welke winkels woon je?

Mocht het echt niet lukken vas...... Probeer een 1 kamerflatje net buiten Rotterdam te huren. Vanaf hier (de prachtige Hoeksche waard :P) sta je ook in 15 a 20 min op het Zuidplein. Paar minuten met de metro en je bent bijvoorbeeld al bij de Ichtus hogeschool.

kijk bijvoorbeeld voor de gein eens in Barendrecht/capelle ed.

hehe bedankt voor de tip ik heb al een kamer maar hij is helaas tot februari

Originally posted by Rickstick
Mag wel tentje opzetten bij mij in de tuin ;) Maar ff serieus. K weet misschien nog wel een kamer hier in de buurt. Paddepoel. Buitenwijk. Ongeveer 10 minuutjes - kwartiertje fietsen naar binnenstad

Originally posted by Erik

Wat wij doen is gewoon noodzakelijke dingen voor avondeten enzo samen halen, aangezien we toch altijd samen eten. Dingen als chips ofzo haal je zelf, of betaal je ff aan de gene die boodschappen haalt. Dat ook samen halen werkt niet:) Verder gewoon idd een whiteboard halen, en zorgen dat je het gewoon opschrijft. Af en toe eens verrekenen. Dan is het tenminste altijd eerlijk. Misschien wel wat pietluttig, maar het voorkomt weer uiteindelijk evt gezeik.

Originally posted by JohnB
Ik kan je aanraden om niet in het centrum boodschappen te doen :D Beter kijk je of je ergens een Dirk of een Lidl vind ofzo.

En boven welke winkels woon je?

Zit er ergens een goedkope super dat jij weet? Dan ga ik lekker daarheen :).

Ik zit boven de Free Record Shop/Vero Moda btw.

Zo'n whiteboard is idd wel een idee, lekker kliederen daarop :D. Morgen eerst maar eens mijn kamer schilderen ;).

Mja, mn ouders vinden zown 300 wel de max per maand...
dus ik weet niet of je voor die prijs een leuk kamertje kan vinden in barendrecht e.d.

maar ik zal eens ff kijken tnx Lennox

300 euro in Barendrecht daar heb je nog geeneens een schuur voor daar....denk toch echt dat je het wel in centrum( rdam) moet zoeken, daar heb je nog redelijk wat kleine kamers die studentenvriendelijk zijn (qua euro's enzo) In plaatsen zoals Barendrecht e.d. is er gewoon bar weinig voor studenten!

Beter zoek je dan iets in een buitenwijk van Rdam...idd zoiets als Capelle of op Zuid (Ijsselmonde/Beverwaard) OV op loopafstand....

Back