Geld en op jezelf wonen

Volgend jaar sta ik ook voor deze keuze. Ik wil best wel op kamers gaan, maar het zou me veel geld kosten.
Ik kan wel thuis blijven, maar dan moet ik elke dag een heuse afstand afleggen met de trein. Het zouden dus lange dagen kunnen worden. Op kamers heb je idd veel vrijheid en heb je een plek waar je naar toe kan tijdens vrije 'tussenuren'.
Ik zou zeggen, als de afstand er niet toe doet: blijf dan lekker in het ouderlijke hotel! Veel goedkoper en je hoeft je nergens zorgen om te maken.

Ik zit volgend jaar ook met keuze...

Of thuis blijven wonen, of toch op kamers gaan in Tilburg. Denk dat ik tot de kerst ofzo thuis blijf wonen, en dan daarna op kamers ga. In weekenden terug naar huis met de was + werken :P

Ben benieuwd hoe het uit zal gaan pakken.

Ik ga als ik 18 ben ASAP met een vriend van me op kamers :)
met ze 2en kan je een stuk gemakkelijker rondkomen, en als het goed is heb ik tegen die tijd een vaste baan voor me opleiding (= 4 dagen werk, betaald, zo'n 500 euri de maand :)) maarja ik heb dan wel me opleiding mee.
als die vriend van ook nog baantje vind kennen we samen makkelijk rondkomen denks.

Originally posted by Boeie
Extra's maken het leven duur.

Ja idd, ik ben gewend om eens in de zoveel tijd wat te kopen, of het is kleding, onderdelen voor scooter (nu motor), hifi spul etc. Dat gaat nu gewoon niet meer en ik kan er niet aan wennen :mad:.

Originally posted by PowerFreak
ALDI zuicht
Doe mij maar appie heijn
Je hoeft echt niet als een sloeber te leven
appie heijn heerscht

Er zijn dingen waarvoor ik naar de appie ga. Dat is vlees, brood en kaas, a-merk frisdrank. Gewoon kwaliteitsspul.

Maar voor de rest haal ik veel bij de Aldi.
Zoals ice-tea, andere drank, koek en zo. Dat roeleert echt en is lekker goedkoop.

Aldi vind ik in sommige dingen soms beter dan de appie

ALDI zuicht
Doe mij maar appie heijn
appie heijn heerscht

Sloebers zijn gasten die naar de albert heijyn blijven gaan omdat dat goed is voor hun sociale status, of ze een Goed Gevoel geeft, en aldaar de goedkope EuroJunk producten halen. Dat is echt zooi vergeleken met Aldi, die meestal gewoon a-merk kwaliteit hebben. Ga ook naar de markt voor je groenten, dat scheelt echt een fortuin (is soms maar een kwart van de supermarkt prijs).

Ik heb iets van 1500 euro lasten per maand, inclusief eten :rolleyes: Ik ben dan ook allang geen student meer, maar vind desondanks wel dat leven in NL echt zuigt omdat veel dingen zo extreem duur zijn... Toen ik nog thuis zat kon ik maar aan blijven kopen voor die skoeter, elke maand haast wel een cylinder en/of uitlaatje veranderen. Thuis wonen is vet als je dure hobbies hebt.

Een van de grootste potentiele bespaarders in huis is de verwarming, zet die eens uit en trek een wollen trui aan. Bespaart je zo een paarhonderd euro.

Of monteer een kleinere carb op je skoeterh :)

i9k denk ook dat er veel te besparen valt op dingen die je bij de drogisterij haalt misschien? Alles bij de trekpleister en eigenmerk halen. Voor kleren ga je gewoon geeneens kijken bij M@W maar gewoon altijd bij de H&M, en schoenen haal je bij taft (ofzo) ipv veel te dure andere schoenen winkels. Je woont toch midden in de stad?

En net of ze bij de aldi geen kwaliteits vlees hebben? Je (iedereen) is natuurlijk verwent thuis, meestal is het gewoon een kwestie van wennen. En wie drinkt er nou frisdrank :r

Originally posted by Tim
i9k denk ook dat er veel te besparen valt op dingen die je bij de drogisterij haalt misschien? Alles bij de trekpleister en eigenmerk halen. Voor kleren ga je gewoon geeneens kijken bij M@W maar gewoon altijd bij de H&M, en schoenen haal je bij taft (ofzo) ipv veel te dure andere schoenen winkels. Je woont toch midden in de stad?

En net of ze bij de aldi geen kwaliteits vlees hebben? Je (iedereen) is natuurlijk verwent thuis, meestal is het gewoon een kwestie van wennen. En wie drinkt er nou frisdrank :r

Leef op Bullit van de c1000 en halfvolle melk, zul je iig daar niet veel kosten aan hebben. ;)

beter haal je groente en brood bij een turks winkeltje/bakker, echt veel goedkoper :)

edit: niet echt nuttig eigenlijk omdat hij al besloten heeft

ALDI zuicht
Doe mij maar appie heijn
appie heijn heerscht

egt niet!

dirk van den broek/jan bruins/bas vd heijden

hebben dezelfde merken en zijn veel goedkoper ;)

aldi is echt troep op de appelsap, goldenpower, stokbrood (met kruidenbrood), brood, ham en kaassoufflés na...
De rest is bagger en smaakt naar niks (ja spaghetti enzo (niet de sausen) kan je daar natuurlijk wel beter kopen want dat maakt geen reet uit). Het kan ook aan de aldi liggen waar ik kom? (amsterdam rivierenbuurt)

En ontopic. Ik heb een eigen huis gekocht samen met mijn broer en omdat we kunnen verhuren (2kamers) hoeven wij zelf bijna geen reet meer extra aan hypotheek betalen dus ik red me wel. Ik werk niet trouwens maar krijg belasting geld vanwege samenlevingscontract met me broer... (zo'n 1700 per jaar maar dit jaar woonde ik er maar 5 maanden dus dat is wel relaxed, volgend jaar maar baantje voor erbij zoeken mayb :)) en ik krijg uitwonend studie financiering.

Ik snap er niks van. Er gaat de laatste maanden echt 0,0 geld zitten in de skoetert en nog sta ik aan het eind van de maand altijd zo'n 800 rood. Ik kan ook niet echt zeggen dat ik veel geld uitgeef aan uitgaan en kleding ofzo. Maar eens gaan bijhouden waar alles blijft :P

Verder de komende tijd nog ff dingen gaan regelen voor huursubsidie en belastingcentjes terugkrijgen etc. Moet daarna wel redelijk relaxt leven zijn denk :)

Mja, komt waarschijnlijk ook door de duurste maand van het jaar; december.

Aldi heeft gewoon goede spullen, vleeswaren (op ham na), ice-tea, jus d' orange, het is allemaal misschien net iets minder lekker dan 'het echte spul' maar kijk eens naar de prijs / kwaliteit verhouding. Dan drink ik toch echt liever aldidrank en eet ik liever aldi stokbrood.

2 halve stokbroden - 22 eurocent, nou, call me a sloeber, maar dan koop ik liever dat en dat het ik thuis naar eigen wens beleg dan dat ik 2,75 voor een voorbelegde betaal.

Nog een tip: bak zelf oliebollen!
Kosten tegenwoordig vaak 70ct/stuk. Dus 1,5 oudhollandse gulden voor een klontje ranzig deeg! Als je het zelf bakt heb je voor 3 euro 35 ballen ofzo.

Back