hmm... tja het ligt ook vooral of je hetzelf aankunt...
ik bedoel, leef nu weekends wel bij mn ouders maar heb hier steeds minder trek in.
ik woon met 2 vrienden samen in een flatje in groningen, en dat trek ik makkelijk, al zou ik graag al zelf op zoek gaan naar een leuk huisje, woonkamer met 1 a 2 slaapkamers en een keuken+douche ofzo.
qua huur/eten/vaste lasten trek ik et makkelijk, het zijn de incidentele uitgaven die het duur maken. Uitgaan en dergelijke zijn gewoon duur, en kleren enzo. Wil je dat ook nog onbeperkt blijven doen, moet je echt erbij werken.
heb nu gelukkig een baan erbij van 18 uur in de week parttime die ik kan combineren met mn studie, dus dat gaat wel lukken, kan er straks zelfs een auto'tje op nahouden.
enne, over dat probleem qua roodstaan, dat heb je zelf in de hand, ik ken het probleem ook maar al te goed, en ik zet gewoon bij de bank mn limiet terug, dat ik max 300 ofzo kan roodstaan, voor noodgevallen... of 200. want de tijden dat ik 1000 roodstond, zijn meer dan vaak voorgekomen... en hoe komt et allemaal dat dat begonnen is? juist... scooters, en onderdelen enzo..
Extra's maken het leven duur.