NRG

Update 24-07-'09:

Aangezien ik heb vakantie heb, vond ik dat ik wel weer relext met de nrg aan de gang kon. Zoals sommige van jullie gelezen hebben was ik niet tevreden over de hoogte van de voorzijde van de nrg, dus daar was ik vanmiddag direct mee begonnen. Ik heb 20/25 mm van de buitenpoten afgehaald en de binnenpoten moesten ook een stukje ingekort worden. De voorkant staat nu dus een stukje lager en het bevalt me wel (maar goed ook, want weer hoger maken is zoon gedoe:+):

Voorvorklaag.jpg

Voorvorklaag2.jpg


Ook ben ik nog bezig geweest met het koelsysteem. Ik had eerst in gedachten om het in de onderkuip te maken, maar dat is heel duidelijk een no go, aangezien daar alleen maar plaats is voor 2 muizen ofzo :p. Achter de voorkap vind ik teveel gedoe en het ziet niet uit. Dus bleef er maar 1 ding over: de achterkant. Aangezien je daar wil kunnen sleutelen, moest het wel uit de weg zitten en ook de slang moest niet te omslachtig zitten. Na veel gekloot en te weinig slangen, kwam ik erachter dat ik op mijn slaapkamer ( wtf moeten die slangen daar eigenlijk 8P) nog wat kvs slang had liggen van een minibike. 1 daarvan kwam echt ideaal uit. Ook had ik nog wat kvs slang liggen van de eerste nrg wat ik gekocht had en die had nu ook een mooi doel. Het zit nu allemaal hankieshankie, maar jullie snappen natuurlijk wel dat dit straks netjes op zen plek komt te zitten. Ook de buddy zal een andere worden, dit is een testbuddy, waar ik lekker in kan hakken en slijpen, deze is toch al gescheurd:

Koelinginbuddy.jpg

Koelsysteem.jpg


Ik heb ook een stage6 paddock gehaald. Voorheen zette ik mijn scoot altijd op een doosje oid, maar dat is klote bij een nrgframe, die heeft een bolling onder op de bak zitten, waardoor hij erg wankel staat. Bovendien vind ik de stage6 paddockstands erg mooi:

Stage6paddockstand.jpg


Het mooie platte zadel:

Plattezadel.jpg


Geheel:

Framegeheel.jpg


Ik had nog een foto gemaakt toen de nrg met de kappen erop stond (helaas wel nog met de hogere voorvork):

NRGmetkappen.jpg


Dit is dus NIET de kappenset die er uiteindelijk op komt. De paarse set komt er straks op (als de tijd rijp is :+)!
 
Die poten is een hele verbetering!

Vind het ook heel mooi dat je zo netjes te werk gaat :).

Ben echt super benieuwd naar het eindresultaat!
 
Vind dat zadel net een surfplank, ik zou hem inkorten aan de voorkant ofzo :p
Verder leuk bezig, zoals altijd natuurlijk :W
 
Anne: Waarom zou ik wat van de voorkant van het zadel afhalen? Daar komt nog een kap te zitten die precies aansluit :).

@ Aftershock: Zit wel wat schade op hier en daar en een scheurtje hier en daar. Maar ze zijn toch wel een stukje minder als de paarse set.
 
Anne: Waarom zou ik wat van de voorkant van het zadel afhalen? Daar komt nog een kap te zitten die precies aansluit :).

@ Aftershock: Zit wel wat schade op hier en daar en een scheurtje hier en daar. Maar ze zijn toch wel een stukje minder als de paarse set.


Ik stem voor dennis lekker die gele kappen houden!! Zoveel schade it er niet aan toch een beetje poetsen doet wonderen.+ralf+

Hij word lekker laag zo dennis.
 
Update 11-01-'10:

Ik ben ondertussen weer wat sporadisch verder gegaan met de NRG. Eigenlijk zijn er best wel wat dingen gebeurd, maar hij is nog niet af.

Wat is er gebeurd:

-Carters gestraald
-Cilinder gestraald
-Carters gespoten
-Cilinder gespoten
-Uitlaatpoort van de cilinder is afgewerkt
-Carters getuned
-Blok compleet inelkaar gestoken
-Voorremssysteem inelkaar en op druk

Toen werd het tijd om hem eens te starten om te kijken wat het deed. Jammer genoeg stond alles los inelkaar dus je hoort nogal wat dingen rammelen enzovoorts. Het blokje zelf klinkt goed en reageerd netjes op het gas. Ik had iig even een filmpje geschoten met de telefoon, omdat ik niks anders bij de hand had.

Het is niet erg duidelijk allemaal, maar het is wel leuk voor de projectpagina te vullen natuurlijk :+:



Er zat tijdelijk even een zip buddybak op omdat daar een tank in zat en ik had geen zin om langer te wachten met starten :p.

Een paar weken daarna ben ik verder gegaan aan de NRG, meer met het kapwerk en radiateurshizzle en dat soort gedoe. Nog niet alles zit vast, zo zit het koelsysteem er nog los op zonder water erin enz en nog wat onzin wat moet gebeuren, maar het grootste gedeelte zit goed.

Dus bij deze wat foto's als afsluiting van de update;):

[IR]http://i315.photobucket.com/albums/ll455/Denoize/SA500249.jpg[/IR]

SA500250.jpg


SA500251.jpg


SA500252.jpg


SA500253.jpg


SA500254.jpg


Dit was het voor nu weer:*.
 
Ik was al op een update aan het wachten. Mooi om te zien dat je met gebruikt spul nog zo´n leuk project neer kan zetten. Ik kan niets anders zeggen dat ik de NRG echt bruut vind!
 
heel mooi maar je moet een paar zaken veranderen zoals als, bijvoorbeeld strut uw motorblok zandstralen anders is het een mooie nrg!


Google Translate!
greetz uit Duitsland
 
Back
Top