Sander's Speed 6t NRG

No offense, Sander. Hij klinkt een beetje gaar :D. Ook vind ik niet dat hij echt lekker wil burnen op nat wegdek. Verder is het wel een vet ding voor te zien, je hebt er echt een leuk ding van gemaakt :W.
 
No offense, Sander. Hij klinkt een beetje gaar :D. Ook vind ik niet dat hij echt lekker wil burnen op nat wegdek. Verder is het wel een vet ding voor te zien, je hebt er echt een leuk ding van gemaakt :W.

Komt door de uitlaat, die is gewoon af, zit vol deuken en dingen. dit was tijdens het afstellen, koppeling staat nu beter & ben nog wat lichter gegaan in rollen.


@ Oscar. Nee hoor, in tegendeel. Ding gaat niet lang aan, hij wordt niet heet, altijd op bedrijfs temperatuur, en na het rijden ben ik ook nog zon idioot die rondjes gaat rennen met scooter in de hand om wat wind te vangen zo dat die wat sneller koelt, zodat die eerder op een goed temp is, en dan weer oefenen :W alleen willem is overenthousiast en mag er daarom ook maar enkel es een keer op rijden :+
 
Zo net ff bij gestelt en hij staat nu klaar voor damwoude!!

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=vsYnuRwDcE8"]YouTube- MHR Speed NRG Burdaard[/ame]

Gaat lekker :D
 
Gister Damwoude. Echt een leuke dag gehad. Dit keer geen problemen met de scooter en het weer zat lekker mee :D.

1ste run ging lekker, een 8.13 gereden met een reactie van 0.246 ofzo en een top van 106.

pas vanaf 48sec actie. Door omstandigheden moest ik wachten op me tegenstander en was de scooter in de tussen tijd al 62 graden geworden
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=KA_n5haY8UQ"]YouTube- 1ste run damwoude 2010[/ame]


2de heat wat kouder gestart, net iets te koud. hij loopt het best nabij de 40-45 graden. hier was die 33 graden. met een net iets hogere reactie een 8.12 gereden met een top van 110.
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=8184oWP4Yww"]YouTube- 2de heat damwoude 2010[/ame]

302asjn.jpg



Eind van de middag ook nog meer even op de testbank gezet om te kijken hoe we er voor stonden.

[ir]http://i48.tinypic.com/2n0pruo.jpg[/ir]

Valt me wel tegen. ik zal nog even kijken of de poulies in de goede stand staan, en mischien nog een nieuwe pijp kopen om wat vermogen te winnen.

Al met al toch een zeer goede en voor mij een geslaagde dag :D
 
maar hij zegt ook dat die daar 19000 toeren draait. volgens mij klopt dat voor geen fuck, gezien op me teller max 14550 ofzo was.

iemand mischien ook nog wat advies ofsow? das natuurlijk altijd welkom :D
 
De grafiek geeft alleen vermogen aan. Geen toerental.

Er staat ook RPM speed max: 0.0 rpm. Er zat dus geen toerenklem aangesloten op de bank.
 
hoe kun je het beste meten dat je snaar recht staat dan? en weet iemand hoe je die overange poulies uitelkaar haalt? ik kom er niet uit.

we gaan ook nog kijken of we de ontsteking verstellen dat die dan ook wat feller word. en de rest komt na genemuiden. volgend seizoen wil ik mee kunnen doen in de top 6. (als het een beetje mee zit)
 
Je pakt een digitale schuifmaat en je begint achter in en dan naar de kant waar je carterdeksel bevestigt daar meet je heen. Ga je langzaam naar voren toe zodat je snaar op elk punt de zelfde afstand heeft.
 
Speeltje :D

Testpijpje

[ir]http://i50.tinypic.com/ru7ibq.jpg[/ir]

Moet nog ophanging maken, en nog een oog voor de veer bij de demper. ben benieuwd wat die gaat doen.

[ir]http://i46.tinypic.com/2iizp7o.jpg[/ir]

verschil met de oude pijp:
[ir]http://i232.photobucket.com/albums/ee207/Plutschouw/DSC02536.jpg[/ir]

Heel wat anders dan de oude. :p
 
Last edited:
ST pijpje. met rechte flens al op de foto. demper van de demper afgehaald en erop gezet. (alleen de uitlaat gekregen zonder iets).

als jij een bank weet hier in de buurt (friesland) dan smijt ik uhm er met alle plezier erop
 
ST pijpje. met rechte flens al op de foto. demper van de demper afgehaald en erop gezet. (alleen de uitlaat gekregen zonder iets).

als jij een bank weet hier in de buurt (friesland) dan smijt ik uhm er met alle plezier erop

Demper van de demper:p?
Kom daar helemaal niet vandaan maar komen veel meer gasten uit Friesland zal toch wel ergens wat zijn.
 
lol, demper van de dpr :p typ al even goed dan dat ik praten kan :p

zal vast ergens wat zijn, maar ik kan totaal nergens wat vinden, dus moet gewoon met gevoel wat testen :p
 
Soort van update.

[IR]http://i232.photobucket.com/albums/ee207/Plutschouw/sprinter2.jpg[/IR]

[IR]http://i232.photobucket.com/albums/ee207/Plutschouw/sprinter.jpg[/IR]


onder in de vork zitten imbussen, die moeten losgedraait worden om bij de veren te komen neem ik aan? hoeveel ik ook draai die dingen komen niet los, zijn dolgedraaid dus denk ik. maar de vering wordt wel slapper.

iemand een manier om toch nog bij de veren te komen?
 
De inbussen klemmen met een schroevendraaier oid zodat ze niet meer kunnen draaien, en daarna uitboren. Is bij mij al meerdere malen gelukt.
 
Aan de bovenkant zit ook een inbus, dan de 1 vasthouden de onderkant losdraaien

probleem is dus dat bij deze EBR vorken aan de bovenkant een plaat is gelast en geen bouten/moeren of wat dan ook zijn.


@ marc.
Ik kan dat ook altijd nog es proberen, maar kom ik bij het opnieuw in elkaar zetten niet in de problemen?


Zit er nu ook over na te denken om een constructie aan bijde kanten van voorvork te maken zodat die niet verder kan zakken dan dit, maar nog wel veren kan. zou dit wat veilig zijn?
 
probleem is dus dat bij deze EBR vorken aan de bovenkant een plaat is gelast en geen bouten/moeren of wat dan ook zijn.


@ marc.
Ik kan dat ook altijd nog es proberen, maar kom ik bij het opnieuw in elkaar zetten niet in de problemen?


Zit er nu ook over na te denken om een constructie aan bijde kanten van voorvork te maken zodat die niet verder kan zakken dan dit, maar nog wel veren kan. zou dit wat veilig zijn?
Hmmm dat zou ik niet doen,dalijk scheurt het oid.Koop je ergens een 2ehands vorkje oid,en ga daarmee aan de slag:)
 
Back
Top