Wat voor setje? Ik zie 12.5 (eigenlijk 12.7 graden) en 14 van polini. De stage 6 vario rt halfpuley schijnt ook 12,7 te zijn. (Zie
waar een vriendelijke amateur wat aanvogelt zonder het over matchende snaren en achterpulleys te hebben).
Ik zie bij brute force een stage6 exemplaar op de krukas (rt half pulley van 12.7 graden?) maar hij gebruikt verder oude overrange met stalen torque driver?
Toen ik stopte waren de laatste acties die men op Piaggio lang deed ook de oppervlakte opruwen door straalwerk (kwam bij ons via tip van Freddy Koopmans) maar dit hielt niet lang stand. De ceramische coatings kwamen daarna maar duidelijk bedoeld om de ruwheid erin te houden na langer gebruik dan 1 race. Stage6 vermeldt ook dat de coating een bepaalde ruwheid heeft en dat als de ceramische zijn ruwheid verliest er weer gestraald kan worden.
Ook in mijn tijd rond de millenniumwisseling was polini inmiddels beter op Piaggio lang dan mhr bij grote vermogens , en dan met name de torque driver, maar nog steeds niet perfect.
Ik snap wel hoe een systeem op 12.7 graden indien alles matched (ook achterpulley/torquedriver en snaar) minder slip zou kunnen geven.
Ik snap alleen niet zo goed hoe dit alles gecombineerd wordt. Polini heeft allerlei producten evo 2/3, hi speed en achterpulley ook evo of P.R.E. En dus op 12,5 (=12.7) en 14 graden.
Een volledige polini set klinkt aangenaam gezien ik al de 14mm evo krukas heb. Maar daarna zijn er dus nog volop keuzes te maken.
Overerrange testa rossa met achterpulley met gaatjes zonder ceramics zou ook nog kunnen.
Ik vraag me nu serieus af hoe wij met Piaggio lang, rond en boven de 20pk altijd slip hadden (tenzij we een pk slurpende veer monteerden) terwijl er er nu 25 en 30 pk opties worden aangeboden. Enkel met kort (r)c one blok te doen dan? Hoe constant is het rpm verkoop?
Met mhr 2000 overrange op Piaggio kort hielden wij de toeren met gemak in een bandbreedte van minder dan 300rpm. En alles ging erg lang mee zonder prestatie verlies. We hielde onze sowb racer zelfs binnen 100rpm constant. Ik denk dat we zelfs drie seizoenen met de zelfde snaar reden. Of hooguit 1x gewisseld hebben.
Echter met de runners altijd dat slip gezeik.
Ik wil gewoon iets dat mooi constant blijft rond een rpm van 12k ofzo op een pk of 17 a 18 en zonder slip.
het mixen van 12,7 en 14 graden lijkt me niet zo handig.
Hoor graag wat je hebt Bart, maar ook meer info welkom voordat ik keuzes maak.