• This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn more.

Speed 7T Rox°

#1
Hallo mijn naam is franco
Ben 24 jaar oud .
mijn scooter verleden is niet zo echt
bijzonder .. eerst een camino gehad
Voor rond te rijden in het bos en af en toe op straat had nog geen rijbewijs!
En toen kwam het moment dat ik een rijbewijs en bezit had .. en toen opzoek naar een scooter .. wegens dat aerox te duur was en die op dat moment niet vond .. een suzuki katana ac gekocht .. met paar dingen aan veranderd voor naar school en rond te rijden .. dr70 , vario hebo , koppeling van malossi delta clutch , en nog verder liep aardig hard ..
maar toen werd ik ouder en ging voor mijn auto rijbewijs en verkocht.
ik de brommer voor weinig geld
maar nu dat ik er terug het gevoel wou hebben voor terug op een brommer te zitten heb ik terug een scooter gekocht waar ik een project wou van maken namelijk deze aerox

ik ben de scooter dus gaan kopen voor een klein bedrag nu dat ik al werk (zondagsgeld) :p
foto:
20140112_191949.jpg
sorry voor de gsm pic staat hij onderste boven:D
stak een airsal alu cilinder 70 cc onder , leovinci rr uitlaat en een malossi delta clutch koppeling
En optisch
een bcd onderkuip
koso teller
led koplamp
schuine poot
en nog een paar prullen

zo tijd om er aan te beginnen
een namiddagje aant sleutelen en dan bekom je dit
20140124_145425.jpg

en toen was het tijd voor motor werken
dus andere motor aangeschaft wegens dat een stukje van de motor was afgebroken!

setup:
cilinder metrakit pro race 3
krukas rito pen 12
lagers c4 skf
carb stage 6 r/t 24 mm
wig stage 6 r/t
membraam standaard
vario standaard
koppeling malossi delta clutch
poullies standaard
v s-naar malossi
ontsteking malossi eprom
vertanding malossi 13/44
luchtfilter stage 6 dubbellaags
Bougie ngk 9
uitlaat yasuni c21 kevlar demper
Foto

20140124_145442.jpg

Dan het moment van de waarheid
MAAR SLOEG NIET AAN

de scooter kreeg naft en vonk maar wilde maar niet! Na lang zoeken en beunen zakte de moed weg
maar uiteindelijk toch gevonden
probleem: malossi eprom kapot

dan maar blokje er terug onderuit gegooid.. en tegoei aanpakken

Blokje opgegooid en zelf gestraald
en alles terug opgebouwd

setup
cilinder: metrakit pro race 3
krukas: rito pen 12
lagers: nieuwe c4
carb: stage 6 r/t 24 mm
wig: stage 6 r/t
membraam: vforce thnx to martijn
ontsteking: hpi 06
vario: malossi 2005
koppeling: delta clutch malossi
poullies: malossi overrange
v snaar: malossi overrange
uitlaat: yasuni c21 kevlar demper
vertanding: malossi 13/44
bougie: ngk 9
luchtfilter: stage 6 dubbellaags

zo stond de motor erbij zonder de hpi ontsteking .
20140207_232713.jpg


En weer onderste boven :s mja niks aan te doen :p

zo dan was het tijd voor de motor te monteren
en de boel af te stellen wat mogelijk is want moet nog op testbank komen
en ja met de hpi en alles ging de scooter na 3 maal kikken aan de gang eindelijk !

dan werd het ook eens tijd voor te denken aan de rest ..
dus beginnen met de kappen te schuren en wat bleek dat de kappen er erg aan toe waren dus beter nieuwe set kopen

van m2trading
een zwart metallic kappenset

dus optisch
zwart metallice kappenset
bcd onderkuip
home made kickdeksel
stage 6 monsterdisk
en vanachter stage 6 disk
m stuur met clamp
carbon remhendels
tnt blauwe remdeksels
stage 6 r/t toeren en temp teller
momenteel nog origineel waterpomp huis .. maar moet het ander waterpomphuis nog monteren
tnt monoseat
carbon benzinedop
killswitch
en ook de kabelboom verwijdert en het nodige aan nieuwe kabels geplaatst
dus nu fotos
20140222_161334.jpg
20140225_224249.jpg
20140406_140157.jpg zo staat het project er nu bij nog onafgesteld
ook terug een helm en handschoenen en bril en harnas aangeschaft
$(KGrHqF,!lEFJFu9PnqMBS((,nGs-!~~60_35.jpeg
Image.jpeg
M27010527.jpeg
Smith-Smith-Fuel-V1-Crossbril-Roll-Off.jpeg
dit was het verlopig ...

even al verder gegaan en besloten om het motorblok weg te doen wegens doeleinde boven 20 pk uit te komen ..
dan maar even martijn gecontacteerd en yess hij had toevallig nog wat snel liggen
DUS OP NAAR MARTIJN na even nadenken
en bespreken wou hij min blokje overnemen
en toen besloten van hem over te nemen
jaja een malossi speed 7t max getuned dus bij deze mijn nieuwe setup

SETUP
cilinder : mhr speed 7t
krukas: hebo race pen 12
motorblok: gekotterd en getuned
overrange: malossi
vario: mhr
variorollen: 3.7
koppeling: malossi delta clutch
poullies: malossi overrange
vertanding: malossi 13/44
vertandingsdeksel: top nardo aangepast op overrange
carb: 24 mm stage 6 r/t word nog een keihin 28 mm echte
wig: stage 6
membraam: v force stage 6
luchtfilter: stage 6 dubbellaags
bougie: ngk 9
subframe: stage6
uitlaat: yasuni c21 kevlar demper
ontsteking: hpi
nu fotos ..
20140414_200120.jpg
20140124_145717.jpg
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Brute-Force

2 x Speedfiets 3 , 2 en 4-Takt.
#3
Hallo, ik zie dus dat jij een Suzuki Katana had...wat heb je er allemaal aan gedaan om em harder te lopen ??

Had je kunnen lezen .. Hoewel de Posting al 3 jaar jong is .

SETUP
cilinder : mhr speed 7t
krukas: hebo race pen 12
motorblok: gekotterd en getuned
overrange: malossi
vario: mhr
variorollen: 3.7
koppeling: malossi delta clutch
poullies: malossi overrange
vertanding: malossi 13/44
vertandingsdeksel: top nardo aangepast op overrange
carb: 24 mm stage 6 r/t word nog een keihin 28 mm echte
wig: stage 6
membraam: v force stage 6
luchtfilter: stage 6 dubbellaags
bougie: ngk 9
subframe: stage6
uitlaat: yasuni c21 kevlar demper
ontsteking: hpi
 
Advertisement - register to remove this