"Sander's beun Zip sp Project"

Status
Not open for further replies.

race_typhoon

Well-Known Member
Sander' Circuit/straat speeltje

Okeej...

Omdat Lelystad eraan zit te komen, de zon begint te schijnen, en de temperatuur stijgt, begint de scooterkriebel weer te komen...

En aangezien Lelystad een happening van jawelste word, heb ik besloten naast de Storm nog iets anders in elkaar te draaien....

Dit maal heb ik gekozen voor een Zip sp.... Helaas heb/had ik geen zin, om weer een spuiter te zoeken, kappen te kopen, een godsvermogen aan wegligging te betalen etc. Daarom heb ik ervoor gekozen, om een bestaande (niet rijdende) projectscooter van een oud-member over te nemen....

Hier zijn 4 foto's te vinden van de oude "Rob Verkleij-zip" die anno 2003 heeft meegereden in de SOBW, samen met meneer "Niels Titanic" in het "bierkoerier-team".

De scooter is momenteel voorzien van:

- Bitubo Champion vering (voor en achter)
- Ml50's
- Motomaster remschijf (om het stoppen iets te vergemakkelijken..)
- Goodrigde remleidinkje.
- Cross-stuurtje icm "Hebo-schuimpje"
- Aim Mychron 2 boordcomputer
- Aangepaste buddy. (hier heeft ooit eens een NX-fles gezeten ;))
- verstevigingsstangetjes...
- Malossi remschoenen achter
- Carbon loraine remblokjes voor :).


De setup is:

FKT-tuned carters (naar de ISC-restricties)
Malossi Speed '04 cilinder (standaard, na Best word hij pas bewerkt)
Malossi Team '99 Krukas
Malossi Geslepen Krukas-lagers
Malossi Binnenrotor
Koopmans Specs DPR-uitlaat.
Malossi 25mm Spruitstuk
Malossi VL13 Membraan
Malossi MHR2000 vario
Malossi Torque & Fixed
Malossi Kevlar Snaartje
Standaard koppelingshuis
Malossi Delta Clutch
Malossi Primaire vertanding (verhouding, geen id )
Malossi secundiare vertanding (verhouding, geen id )
Keihin 28 PWK D-slide of Mikuni 24 mm FS



Zo is de scooter ongeveer richting Zoetermeer/Stompwijk/Waddinxveen gekomen...
attachment.php


Het carter/de veer/carterdeksel...
attachment.php


De voorveer/vork/band/spatbord/etc..
attachment.php



Momenteel zijn dit alle foto's die ik voorradig heb... Het carter is vd week gesplitst, en is aangepast op de door mij gekozen cilinder.... De lagers zijn besteld, en als het goed is, kan het carter vanavond of dit weekend alweer in elkaar.... Dan kan ik de rest van de onderdelen weer bij elkaar gaan sprokkelen, om er weer 1 "lekker lopende" machine van te bouwen.

Want wees eens eerlijk... Op zo'n meeting moet je gewoon veel lol kunnen hebben....(ook al zit ik 95% van de tijd in de organisatie, maar dat mag de pret niet drukken :)).

Als er meer foto's voorradig zijn, zal ik ze hier natuurlijk neerzetten...


Als laatste wil ik even iedereen bedanken, die dit mogelijk hebben gemaakt/gaan maken: Freddy Koopmans, voor het beschikbaar stellen van zijn know-how en sleutelruimte, De Koopmans-Crew, alle leveranciers van de onderdelen (nieuw en gebruikt), Scootertuning.net voor de stickers, Bas de Jong voor het vervoer, en het hele forum voor de mentale steun :+
 
Last edited by a moderator:
Advertisement - register to remove this

eej tof zipje
en koopmans-gang kennedene zal het wel speed 04 worden .
trouwez graag gedaan hoor.




die mentale steun he :p
 
nice:D.....dus er komt een geheel nieuwe setup op deze scooter als ik het goed begrijp? Kun je daar al iets over zeggen......
 
Zie ik het trouwens goed? Is er niet gelast aan dit frame, maar zit er gewoon een beugeltje aan de voorkant voor de verstevigingsstangen? ;)
Verder best leuk om dit scootertje weer terug te zien in de buurt, ik heb er al vaak genoeg mee mogen spelen en maybe dat dat nu wel weer gaat gebeuren! -:-
 
En ik gok dat er een Gilardoni op komt }) 8P


Dit is dus DE bierkoerier, ook gezien @ bv Oisterwijk enzo?
Nice 8)
 
ik voel eigenlijk ook een 2fast ... want dit zal wel iets speciaals worden 8)
good luck!:*
 
Gaat vast wat mooi's worden Sander. Zal je vast nog wel eens zien met de twee machientjes. Keep up the good work }) en suc6 met opbouwen.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top